Nu kan du ladda ned IOS 17 till din telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr904:

Rätt piss att dem fortfarande inte fixat allt "stutter" som introducerades i iOS 16 på iPhones med ProMotion.

Galet hackig bildfrekvens när man skrollar alltså! Och hög input delay.

Inget jag märkt på nån av mina enheter, allt är snappy. iPhone 12 och Ipad 8e gen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Nej, senast var iPhone 7. Så helt väntat att X skulle ryka nu.

iPhone 6s och iPhone 7 har båda stöd för iOS 15 som högst. iPhone 6s lanserades 2015 och höll sig med andra ord ett år längre än iPhone X som lanserades år 2017. Men som redan påtalat kommer de säkert få uppdateringar ett tag till ändå. Många appar har iOS 14 eller senare som krav.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Nej, senast var iPhone 7. Så helt väntat att X skulle ryka nu.

Helt väntat är inte riktigt rätt, inga telefoner stannade på iOS 13 eller 14

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Inget jag märkt på nån av mina enheter, allt är snappy. iPhone 12 och Ipad 8e gen.

Ingen av dem har promotion

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Vad hände med Journal appen? Får vi inte den i Sverige eller? Kan inte hitta den på min Iphone 12 iaf.

Inte släppt än. Har inte legat med i betan heller, men den kommer under hösten enligt Apple.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Eh... min iPhone 14 är död efter uppdateringen började verifieras inför omstart. Någon annan?

Edit: Vaknade upp efter 45 min och började uppdatera, märkligt.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Inget jag märkt på nån av mina enheter, allt är snappy. iPhone 12 och Ipad 8e gen.

För problemet uppstår främst i iPhones med ”ProMotion”. Vilket dina enheter inte har.

Sen så har alla andra iOS (17) baserade Apple prylar också mindre problem med slumpmässiga frame-drops. Men inte alls till samma grad.

Permalänk
Inaktiv

Asbesviken på wOS 10. I stort sett allt har blivit sämre, fattar inte hur fan de tänkt när de bara nukar dockan rakt av och lägger kontrollcentret på sidoknappen istället. Dockan var asbra, använde den jämt, hade allt inställt precis så som jag ville ha det och nu är den helt borta?! Vafan! Pissdåligt! Tusen gånger jobbigare att hitta apparna i drösen av ikoner, vafan tänker skitapple med egentligen, röven eller! Finns ingen anledning alls att göra detta, bara sabbar, till ingen vinst. Vafan är kontrollcentret på sidoknappen för? Funkade eminent med svep uppåt, så ofta var jag inte inne där ändå, dockan var mycket oftare använd.

Tänkte att svep uppåt kanske är där dockan gömmer sig nu (hade inte varit en bra lösning), men där lurpassar widgets som man ska få upp genom att snurra kronan. Vafan behöver den två sätt att visas på för? Är inte ens intresserad av den där skiten! Och inte har de gjort något med svep höger/vänster heller, gillade aldrig att man bytte urtavlor den vägen (kunde hända av misstag), men nu händer absolut inget alls. Hade önskat att man kunnat ställa in själv vad svep åt sidorna ska göra, men lata Apple orkar inte göra någonting vettigt.

Så jävla besviken, fy fan alltså. Har inte hunnit titta runt i alla appar ännu, men motionsappen och väder är helt katastrof bådatvå. Svåröverskådliga och obegripliga. Separata skärmar som tonar över i varandra istället för en sida med all information som rullar mjukt är fan skit alltså. Hela användarupplevelsen flyger rakt ned i toaletten.

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Behöver man vifta med armarna kan det såklart bli jobbigt. Men antar att ingen av oss vet hur känslig den är, om du inte redan testat.
Jag kan dock tycka att det känns extremt onödigt att ha igång en OLED-skärm i 8h när den inte används. Alternativet borde däremot finnas, för det är din telefon.

För mig beror det helt på hur känslig rörelsesensorn är.

Man behöver röra på sig för att skärmen ska tända sig, bara öppna ögonen räcker såklart inte och då är det en showstopper för mig om jag ska behöva snurra runt lite om jag vaknar mitt i natten för att se klockan.
Jag hade hoppas på att featuren skulle vara en fin väckareklocka typ, men eftersom varken displayen lyser, eller att det finns nått inbyggt stöd för alarm i standby så får jag envisas med att fortsätta köra min tredjeparts app. Ilandsproblem antagligen, men störande.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Skrivet av anon132576:

Asbesviken på wOS 10. I stort sett allt har blivit sämre, fattar inte hur fan de tänkt när de bara nukar dockan rakt av och lägger kontrollcentret på sidoknappen istället. Dockan var asbra, använde den jämt, hade allt inställt precis så som jag ville ha det och nu är den helt borta?! Vafan! Pissdåligt! Tusen gånger jobbigare att hitta apparna i drösen av ikoner, vafan tänker skitapple med egentligen, röven eller! Finns ingen anledning alls att göra detta, bara sabbar, till ingen vinst. Vafan är kontrollcentret på sidoknappen för? Funkade eminent med svep uppåt, så ofta var jag inte inne där ändå, dockan var mycket oftare använd.

Tänkte att svep uppåt kanske är där dockan gömmer sig nu (hade inte varit en bra lösning), men där lurpassar widgets som man ska få upp genom att snurra kronan. Vafan behöver den två sätt att visas på för? Är inte ens intresserad av den där skiten! Och inte har de gjort något med svep höger/vänster heller, gillade aldrig att man bytte urtavlor den vägen (kunde hända av misstag), men nu händer absolut inget alls. Hade önskat att man kunnat ställa in själv vad svep åt sidorna ska göra, men lata Apple orkar inte göra någonting vettigt.

Så jävla besviken, fy fan alltså. Har inte hunnit titta runt i alla appar ännu, men motionsappen och väder är helt katastrof bådatvå. Svåröverskådliga och obegripliga. Separata skärmar som tonar över i varandra istället för en sida med all information som rullar mjukt är fan skit alltså. Hela användarupplevelsen flyger rakt ned i toaletten.

En annan vaknade med att klockan är låst med meddelandet ”Wrong passcode, try again in 3 hours” 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Nej, senast var iPhone 7. Så helt väntat att X skulle ryka nu.

Vad hände med iPhone 8?

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoku:

Vad hände med iPhone 8?

Den supportas inte heller av iOS 17, släpptes samtidigt med iPhone X för övrigt.

Permalänk
Medlem

Nu känns det schysst att skaffa en: https://www.apple.com/se/shop/product/HPL72Z/A/belkin-boost%E... med tanke på iOS 17 och Standby-funktionen. Hoppas på lägre pris under BF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Inte släppt än. Har inte legat med i betan heller, men den kommer under hösten enligt Apple.

Tack! Missade det. Får se när den landar då, såg fram emot att testa den

Överlag verkar min iPhone 12 iaf fungera bra med ios 17, inte märkt av någon skillnad i prestanda eller batteritid än så länge. Har 87% batterihälsa så den är inte lika bra som när den va ny, men helt ok ändå. Brukar behöva en laddning runt 17-18 om jag använt den intensivt. Annars runt 19-20.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Nu känns det schysst att skaffa en: https://www.apple.com/se/shop/product/HPL72Z/A/belkin-boost%E... med tanke på iOS 17 och Standby-funktionen. Hoppas på lägre pris under BF.

Har en sådan och standby fungerar perfekt på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Har en sådan och standby fungerar perfekt på den.

Härligt att höra, då blir jag mer taggad på att införskaffa en sådan till nattduksbordet. Fint att ladda både telefon och Airpods över natten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Nu känns det schysst att skaffa en: https://www.apple.com/se/shop/product/HPL72Z/A/belkin-boost%E... med tanke på iOS 17 och Standby-funktionen. Hoppas på lägre pris under BF.

Hmm. Funkar den där om man kör med skal på sin telefon tro? Använder läderfodral från Otterbox, Iphone 11, MagSafe fungerar, men tveksamt till vikten som skall bäras upp av magneten om man har telefonen sådär.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wh1spY:

Hmm. Funkar den där om man kör med skal på sin telefon tro?

Äpples egen batteripack sitter faktiskt fast hårdare med transparent magsafe-skal (original) än direkt på telefonen när den är "naken". Äpples vikbara magsafe-laddare sitter också hårt som fan även med skal. Kan ju inte garantera att detsamma gäller även med ditt skal/laddare iofs, men rent tekniskt borde det inte vara något problem. Hur tungt kan ditt skal egentligen vara, typ? Tvivlar på att det kommer att vara ett problem ärligt talat.

Permalänk
Medlem

Brukar alltid vänta en stund med upgrade, men jobbet har numera en policy på att uppdateringar måste in omgående, så jobbmobilen är redan uppdaterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Hmm. Funkar den där om man kör med skal på sin telefon tro? Använder läderfodral från Otterbox, Iphone 11, MagSafe fungerar, men tveksamt till vikten som skall bäras upp av magneten om man har telefonen sådär.

Hm, iPhone 11 har väl inte Magsafe utan det kom med 12. Jag hade ett 3:e parts skal på jobbtelefonen som fungerade dåligt så det beror nog lite på hur skalet är designat, det fungerar perfekt med Apple original skal i alla fall.

Permalänk
Medlem

Det jag har hunnit testa av ios 17 känns inte så särskilt spännande, möjligen för att vissa saker bara finns på nyare telefoner. Nightstand hade kunnat vara riktigt bra om det inte vore för att skärmen släcks efter några sekunder även när laddaren sitter i. Hur dumt är inte det.

Mest besviken är jag på watchOS 10. Den största uppdateringen sedan lanseringen stod det, men jag kan inte hittat något som har blivit märkbart bättre, bara annorlunda för sakens skull. Däremot är nu väderappen så plottrig att den knappt går att använda.

Permalänk

Same same different name. Ingen skillnad mot 16.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Same same different name. Ingen skillnad mot 16.

You're holding it wrong!

Märker du ingen skillnad, så har du troligvis fel mobil

Permalänk
Skrivet av walkir:

You're holding it wrong!

Märker du ingen skillnad, så har du troligvis fel mobil

iPhone 12 PRO så sjunger absolut på sista versen men på det sättet jag använder den finns det inget revolutionerande skillnad mellan 16 och 17.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

iPhone 12 PRO så sjunger absolut på sista versen men på det sättet jag använder den finns det inget revolutionerande skillnad mellan 16 och 17.

Ett par av nyheterna:
https://www.macrumors.com/roundup/ios-17/

För mig som kör Safari, AirDrop m.m. så gav iOS 17 mig en hel del godis. Även trevliga nyheter på iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Hm, iPhone 11 har väl inte Magsafe utan det kom med 12. Jag hade ett 3:e parts skal på jobbtelefonen som fungerade dåligt så det beror nog lite på hur skalet är designat, det fungerar perfekt med Apple original skal i alla fall.

Trodde ärligt att Magsafe var ett namn för den trådlösa laddningen? Det kanske det inte är? Har i varje fall en Iphone 11 och kör med apples trådlösa lilla puck som kallas MagSafe.?!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Trodde ärligt att Magsafe var ett namn för den trådlösa laddningen? Det kanske det inte är? Har i varje fall en Iphone 11 och kör med apples trådlösa lilla puck som kallas MagSafe.?!

Själva laddningen är enligt Qi standard:en och fungerar på en iPhone 11 men magsafe har oxå en magnet att hålla laddaren på plats och den finns endast på iPhone 12 och senare. Dvs Belkin laddstället fungerar inte med en iPhone 11 för den saknar magneten som håller fast telefonen på stället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Själva laddningen är enligt Qi standard:en och fungerar på en iPhone 11 men magsafe har oxå en magnet att hålla laddaren på plats och den finns endast på iPhone 12 och senare. Dvs Belkin laddstället fungerar inte med en iPhone 11 för den saknar magneten som håller fast telefonen på stället.

I see, då får jag vänta..

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

iPhone 12 PRO så sjunger absolut på sista versen men på det sättet jag använder den finns det inget revolutionerande skillnad mellan 16 och 17.

iPhone 12 Pro är ju relativt ny fortfarande. Min iPhone X från 2017 sjunger inte på sista versen än bortsett från att den inte kan köra iOS 17. Har precis installerat iOS 16.7 och säkerhetsuppdateringar lär komma under några år till.

Prestandan är helt okej fortfarande och den är i skick som ny efter alla dessa år. Har fått byta batteriet en gång annars inga reparationer. Har dock alltid haft både skärmskydd och ett bra skal på. Blir förmodligen så att jag väntar ytterligare något år innan jag uppgraderar.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Själva laddningen är enligt Qi standard:en och fungerar på en iPhone 11 men magsafe har oxå en magnet att hålla laddaren på plats och den finns endast på iPhone 12 och senare. Dvs Belkin laddstället fungerar inte med en iPhone 11 för den saknar magneten som håller fast telefonen på stället.

Värt att påpeka att det finns skal för iPhone 11 (och en massa andra telefoner) som har en metallbit i skalet så att de fastnar på en MagSafe-magnet och därmed kan laddas på sådana ställ.

Visa signatur

5900X | 6700XT