Windows 10 är fortfarande mer populärt än Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av pistage:

Fick windows 11 på nya jobb-datorn.
Högerklick menyn är heeeelt värdelös. Har inte ens kopiera och klistra in. Man behöver gå in i en meny i menyn för att komma till den meny som inte är värdelös.
7zip och andra snabb-val försvinner också.

Fattar inte varför man gör sådana försämringar.

Gick att köra en ändring i regedit för att få tillbaka den. Men ändå.

Just copy/cut/paste osv är väl dock saker som faktiskt finns åtkomligt direkt även i den nya kontextmenyn (men som symboler istället för text).
Men t.ex. applikationer som integrerar sig i menyn på gammalt vis fungerar ju dock inte (förrän applikationerna uppdaterats att jobba mot det nya systemet).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Windows 11 är bättre tycker jag. 100%.
Däremot förstår jag solklart varför många stannar på 10. Det finns hårdvarukrav som sätter stopp.
Det är som alla windows-versioner. Ingen vill byta för nytt är svårt.
Det finns fortfarande stöd för gamla versionen.

Finns ett program som gör det möjligt att installera/uppgradera till Windows 11 även om hårdvaran inte ska räcka till.

Uppgraderade min Win19 dator till Win 11 för några månader sedan, funkar bra numera, fick blåskärm ett par gånger i början.

Datorn är fyrkärnig och 16 eller 32 gig minne.

Den är åtta år gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Just copy/cut/paste osv är väl dock saker som faktiskt finns åtkomligt direkt även i den nya kontextmenyn (men som symboler istället för text).
Men t.ex. applikationer som integrerar sig i menyn på gammalt vis fungerar ju dock inte (förrän applikationerna uppdaterats att jobba mot det nya systemet).

Jaha, inte sett några symboler, men om man trycker gamla vanliga musknappen så kan man i nederdelen av alternativen, läsa att man kan få fler alternativ (väld det), där finns gamla vanliga klipp ut och klistra in etc....