Alltså, nu har såklart inte ICA något samhällsansvar på det sättet, men man bör vara medveten om att Postens/PostNords förfall startade/är starkt sammankopplat med introduktionen av CityMail.
Det CityMail gjorde var ju att dom tog alla enkla/lönsamma utskick, och trots detta är CityMail ett ekonomiskt haveri.
Nu ska ICA alltså göra samma sak med paket.
Har inte hävdat någon enorm ekonomisk vinning eller förlust. ICA använder befintliga kanaler (butiker) samt sin logistiska infrastruktur och fyller ut transporterna med en tjänst till. Incitamentet i första steget för att få företag att ansluta sig till tjänsten är pris i förhållande till konkurrenterna.
Man bör vara medveten om skillnaden mellan PostNord/CityMail innan man diskuterar, annars får man Googla, eller fråga en kompis.
OK? Du verkar ha insyn. Kan du vänligen utveckla vad denna mening bidrar till eller har att göra med den diskuterade nya tjänsten.
Det är en enorm skillnad mellan att som ICA gör idag skicka ut relativt förutsägbara stora leveranser till sina butiker, och levererar ett paket till Olle Random som han beställer idag och han vill ha imorgon.
Vad säger dig att paketleveranser inte är förutsägbara? Jag syftar här till volym. du kanske refererar till något annat.
Tänker sig ICA att dom inte alls har den tjänsten, utan likt CityMail bara har planerade utskick säg 2 gånger i veckan, då blir dom i princip helt ointressanta för nästan alla kunder som vill ha sina grejer direkt.
Förstår inte vad du vill förmedla här.
Du verkar ha god insyn i branschen, utveckla gärna.
Tolkar inte som att vederbörande har god insyn men lyfter en legitim aspekt.
Vill du förmedla till ICA att de inte ska ge sig in i denna bransch för att kommer att gå åt h....te för dem?