Streaming bara dör vid nedladdning/uppladdning

Permalänk
Medlem

Streaming bara dör vid nedladdning/uppladdning

Hej!

Sitter man o streamar t ex netflix/tv4 osv och man samtidigt drar ner/upp nån fil så "dör" streamingen , får skitkass bild helt enkelt

Slutar man sedan o plocka hem/upp då funkar streamingen kalas bra .

Sitter på en 250/250 , har ställt in upload/download på 10 Mib .

Nån ide vad som kan strula ?

Permalänk
Medlem

Kör du wifi eller trådat? Vad har du för router?

Permalänk
Medlem

Hej

Kör trådat , har den äldre chromecasten med nätverks ingång

Så ligger liksom aldrig på max av hastigheten heller känns det som ...

Det är en netgear

https://www.netgear.com/home/wifi/routers/r7800/

Permalänk
Medlem

Ring din operatör om du inte får den bandbredd du betalar för.

Permalänk
Medlem

Kör jag bredbandskollen så ligger jag på vad jag betalar så det blir en deadend där ..

Permalänk
Medlem

Om du kör en BitTorent så kan det bli många uppkopplingar mot olika ställen. Så en del routrar kan få problem när det blir för många.
Om man dessutom kör det över Wifi så kan det bli ännu värre.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk

Om du som tidigare nämnt kör bittorrent kan det bli väldigt många uppkopplingar ställ in maxantalet anslutningar i din bittorrent klient till kanske 600 eller 800 så borde problemet vara löst ställ även in max nedladdning och uppladdningshastighet så du har bandbredd kvar till streamingen. Funkar inte det så skulle jag säga att din router börjar bli kass för den routern var en bra modell när den kom.