Permalänk

Notis vid uppstart av Samsung TV

Hej!

Har en Samsung tv av modellen UE55NU7475UXXC som en tekniker bytte moderkort på för mer än 2 år sedan. Sedan dess har en notis kommit upp på tvn varje gång den startas:

Detta har jag levt med sedan moderkortet byttes men nu börjar jag tröttna på att behöva klicka bort notisen varje gång. Jag har försökt fabriksåterställa tvn flera gånger utan att det hjälpt och jag har gått in i service mode och tittat på parametrarna den vill ha ändrat men jag vet inte vad det ska ändras till. Har även kontaktat Samsung support där de kollat i service mode remote men inte kunnat fixa det. Nu säger de att jag måste boka ett möte med en ny tekniker som ska komma och fixa det, men garantin är ju självklart över så detta skulle givetvis kosta någon summa.

Nu vänder jag mig till Sweclockers forum, you are my only hope. Är det någon som stött på detta förut och vet hur man kan lösa det?

Permalänk
Medlem

När jag söker på det där kommer den här sidan fram
https://eu.community.samsung.com/t5/tv/setup-type-local-set-f...
Hjälper nåt av det?
Annars sök på...
ue55nu7475 "front color option"
exakt så, för fler alternativ

Permalänk
Skrivet av Heliopause:

När jag söker på det där kommer den här sidan fram
https://eu.community.samsung.com/t5/tv/setup-type-local-set-f...
Hjälper nåt av det?
Annars sök på...
ue55nu7475 "front color option"
exakt så, för fler alternativ

Ja, jag har hittat den tråden tidigare och tipsen om var man hittar de olika parametrarna verkar skilja sig från tv till tv. Just front color option har inte jag någon utanpå tvn utan då måste jag kanske öppna upp tvn vilket jag inte har någon lust för.

Att söka på "ue55nu7475 "front color option"" på samsungs forum gav flera resultat där folk har samma problem, men majoriteten av trådarna har inte fått något svar eller så är svaret inte tillräckligt :/

Men tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Du skulle ha återkopplat om det direkt till Samsungs support för TV :in fungerar ju fortfarande inte som tänkt.
Jag vet inte hur villiga de är att fixa de två år senare, men du kan ju försöka att få tag i de och fråga.
Det är ju ett "fel" som åtminstone är lätt att visa

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Du skulle ha återkopplat om det direkt till Samsungs support för TV :in fungerar ju fortfarande inte som tänkt.
Jag vet inte hur villiga de är att fixa de två år senare, men du kan ju försöka att få tag i de och fråga.
Det är ju ett "fel" som åtminstone är lätt att visa

Ja det är lätt att vara efterklok.

Som jag skrev i inlägget så har jag redan kontaktat Samsung support men de har inte kunnat fixa det utan tekniker.

Permalänk

Samsung tv

Hej Jonas!
Mejla till info@samsungservice.se, attention Michael Andersson
1. Modell
2. Serienummer

Båda dessa finns på en etikett på baksidan och jag behöver för att bekräfta att vi har haft detta ärende hos oss, har vi på Samsung Service gjort fel så får vi åtgärda detta.

Mvh
Michael

Permalänk
Skrivet av Michael Andersson:

Hej Jonas!
Mejla till info@samsungservice.se, attention Michael Andersson
1. Modell
2. Serienummer

Båda dessa finns på en etikett på baksidan och jag behöver för att bekräfta att vi har haft detta ärende hos oss, har vi på Samsung Service gjort fel så får vi åtgärda detta.

Mvh
Michael

Hej! Har skickat mailet nu. Tack för att du tar dig tid