Inköp av iPhone 15 Pro

Permalänk
Medlem

Inköp av iPhone 15 Pro

Hej,
Det är dags att uppgradera min iPhone 8 (!) till en iPhone 15 Pro 128GB. Jag har idag ett abonnemang på Tele2 med fria samtal och surf, tror det är bundet till augusti i år. Då telefonen troligtvis aldrig kommer att komma på rea inom en snar framtid så undrar jag om ni har några tips. Går det att exempelvis ringa in till Tele2 och säga att man vill köpa en telefon och fråga vad de eventuellt kan ge för rabatt, exempelvis bjuda på kostnaden för avbetalningsplanen under 2 eller 3 år. Eller är det i princip omöjligt att man kan få någon form av rabatt på nya telefoner? Utan abonnemang ska tilläggas. Får de provision även på löst sålda telefoner?
Dela gärna med er av liknande erfarenheter och situationer eller tips.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Hej,

Går säkert att få lite rabatt om du binder dig på några år. Har du kollat deras hemsida?

Alla mobiloperatörer har väl (mer eller mindre) alltid igång någon form av kampanj:
https://www.tele2.se/mobilt/mobiler/apple/apple-iphone-15-pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Hej,

Går säkert att få lite rabatt om du binder dig på några år. Har du kollat deras hemsida?

Alla mobiloperatörer har väl (mer eller mindre) alltid igång någon form av kampanj:
https://www.tele2.se/mobilt/mobiler/apple/apple-iphone-15-pro

Jo det är sant att det oftast finns en del kampanjer. Just Tele2 har jag kikat på tidigare under hösten, men kruxet blir då att man behöver oftast byta nummer samt att ta någon abonnemang med begränsad mängd surf...

Permalänk
Medlem

De tjänar inga nämnvärda pengar på telefonerna, så att du skulle lyckas få till ett bra pris utan att binda upp dig bedömer jag som osannolikt. Dock ser jag ingen anledning till att du skulle behöva byta nummer bara för att du ändrar avtalet? Det där med nummer var lite omständigt för 20 år sedan, men är numera rätt lätthanterat.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

De tjänar inga nämnvärda pengar på telefonerna, så att du skulle lyckas få till ett bra pris utan att binda upp dig bedömer jag som osannolikt. Dock ser jag ingen anledning till att du skulle behöva byta nummer bara för att du ändrar avtalet? Det där med nummer var lite omständigt för 20 år sedan, men är numera rätt lätthanterat.

Håller nog med där, känns som att telefonerna är en liten del. Enligt det erbjudandet Tele2 har nu så behöver jag byta nummer för att ta del av det, enligt deras hemsida när man ska göra beställningen. Vill jag behålla samma nummer får jag ingen rabatt…

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Håller nog med där, känns som att telefonerna är en liten del. Enligt det erbjudandet Tele2 har nu så behöver jag byta nummer för att ta del av det, enligt deras hemsida när man ska göra beställningen. Vill jag behålla samma nummer får jag ingen rabatt…

Enbart du kan få rätt svar och det får du genom att själv kontakta Tele2.
Så enkelt/svårt är det. Håll tummarna för att du får kontakt med "rätt" person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Enbart du kan få rätt svar och det får du genom att själv kontakta Tele2.
Så enkelt/svårt är det. Håll tummarna för att du får kontakt med "rätt" person.

Nej precis det är sant, jag får helt enkelt ta och ringa och se vad de har att säga. Kanske har jag tur med ”rätt” person.

Permalänk
Medlem

Att du skulle behöva byta nummer låter konstigt, ta upp det och fråga om du inte kan (eller varför du inte skulle kunna) få behålla ditt gamla nr.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Att du skulle behöva byta nummer låter konstigt, ta upp det och fråga om du inte kan (eller varför du inte skulle kunna) få behålla ditt gamla nr.

Ska undersöka saken vidare i alla fall, får testa att ringa helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Håller nog med där, känns som att telefonerna är en liten del. Enligt det erbjudandet Tele2 har nu så behöver jag byta nummer för att ta del av det, enligt deras hemsida när man ska göra beställningen. Vill jag behålla samma nummer får jag ingen rabatt…

Är du inloggad?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Är du inloggad?

Testade att logga in också då det stod något om du vill byta nummer så ska du logga in. Erbjudandet verkar ändå bara vara om man väljer ett specifikt abonnemang, begränsat till 5GB surf tror jag och idag har jag obegränsat.