Värde reparerat RTX4090 ASUS ROG Strix

Permalänk
Medlem

Värde reparerat RTX4090 ASUS ROG Strix

Hej på er!

Utan att dra en lång historia så har jag fått ett 4090 som kompensation av ett företag. Jag skulle behöva hjälp att uppskatta värdet av detta.

Det handlar om ett:
RTX4090 ASUS ROG Strix som är reparerat
Vad som är reparerat är oklart.
Är fullt fungerande och det finns inga tecken på reparation.
Saknar då kvitto.

Vad skulle ni uppskatta att värdet på detta kortet är?

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Hej på er!

Utan att dra en lång historia så har jag fått ett 4090 som kompensation av ett företag. Jag skulle behöva hjälp att uppskatta värdet av detta.

Det handlar om ett:
RTX4090 ASUS ROG Strix som är reparerat
Vad som är reparerat är oklart.
Är fullt fungerande och det finns inga tecken på reparation.
Saknar då kvitto.

Vad skulle ni uppskatta att värdet på detta kortet är?

Du kan säkerligen få 15-18 000 kr för kortet Det är ett RTX 4090 trots allt.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Personligen köper jag det gärna för 8000! (Hehe)

Men realistisk kan du säkert få 18000 (Y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Du kan säkerligen få 15-18 000 kr för kortet Det är ett RTX 4090 trots allt.

Mvh

Det kanske är så?

Jag tänker mest själv att det gått ett gäng 4090 här på marknaden för 15-20.000kr fast då med kvitto som ej varit reparerade. Men folk kanske inte bryr sig om det?

Mvh

Felstavning
Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackRed Guy:

Personligen köper jag det gärna för 8000! (Hehe)

Men realistisk kan du säkert få 18000 (Y)

SOLD! Haha, skämt åsido. Det är skönt att höra att det ändå finns värde i det. Trodde folk skulle bli bortskrämda direkt.

Mvh

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

SOLD! Haha, skämt åsido. Det är skönt att höra att det ändå finns värde i det. Trodde folk skulle bli bortskrämda direkt.

Mvh

Allt går o sälja för rätt pris.

Det som drar ner värdet mest är ej kvitto o därmed ingen garanti.
Men sen så kostat ett helt nytt snäppet över 20k och ditt kort är även strix som är populärt.

Över 15k borde vara busenkelt att få. Om du ska sälja så kan det nog vara bra att inte vänta för länge då de som är köpsugna ev annars nöjer sig nu med ett super kort eller prisreducerat amd kort.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Segmonsson:

Hej på er!

Utan att dra en lång historia så har jag fått ett 4090 som kompensation av ett företag. Jag skulle behöva hjälp att uppskatta värdet av detta.

Det handlar om ett:
RTX4090 ASUS ROG Strix som är reparerat
Vad som är reparerat är oklart.
Är fullt fungerande och det finns inga tecken på reparation.
Saknar då kvitto.

Vad skulle ni uppskatta att värdet på detta kortet är?

Då kvitto saknas så räkna lågt med typ 12-14k, visst det är ett 4090 men allting beror på om du hittar en köpare. Släng ut det med utgångsbud 12k på swec så lär du säkert få bud uppemot 16k.

Iallafall jag bryr mig om kvitto och garanti o räknar med detta när jag köper begagnad hårdvara, finns dom som inte gör det men därför säger jag räkna med och sen så får slutbudet bli vad det blir.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Tusen tack för all input allihopa!

Har inte helt bestämt mig om jag skall behålla eller sälja kortet, men det lutar mot att behålla det faktiskt.
Senast jag hade vassaste kortet i lineup'en var 2012 när de släppte GTX580.
Blir kul att köra ett topkort igen.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

Utan kvitto. Inte äns med 2m fjärrstyrd tång...

Kan lika gärna va stulet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Utan kvitto. Inte äns med 2m fjärrstyrd tång...

Kan lika gärna va stulet.

Jag har fått det ifrån ett välkänt företag i branchen som kompensation.
Vill inte skriva ut vilket innan jag fått och testat kortet själv.
Dock som sagt reparerat och saknar kvitto då jag inte faktiskt "köpt" det utan fått det.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

14-16K skulle jag tro. Finns alltid någon som vågar chansa även om jag inte själv gör det på en sådan dyr produkt.
Jag räknar dock alltid med otur och att saker går sönder
Senaste elektronikprodukten jag köpte var DOA. Bara packa ner igen. Förvånad nope.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Update!

Hej på er!

Nu är ärendet avslutat så jag har möjlighet att delge lite mer information så tänkte lägga en liten update.

Jag skickade in mitt ASUS ROG 3080 på reparation i Tyskland i höstas. Ett par veckor gick och jag fick dåligt med återkoppling och väldigt luddiga svar från företaget varför det drog ut på tiden. Efter mycket om och men så återkom VD'n till mig och jag förstod att de råkat ha sönder mitt 3080.

Efter detta kom en lång dialog kring ersättning då jag hade ett "white edition" kort som inte växer på träd och att de verkligen ville göra rätt för sig. Till slut så kom ett erbjudande om jag skulle få ett RTX4090 som ersättning. Jag hade ett önskemål om att det gärna skulle vara ett ASUS kort.
De hade ett par kort på hyllan som varit reparerade av olika anledningar, därav skapade jag denna tråden för att få lite perspektiv om vad ett kort utan historik kan vara värt.

Efter lite dialog framåt tillbaka då jag kände mig lite osäker på vilket kort jag skulle välja beroende på vad som var reparerat dök det upp ett kort som de endast bytt 12VHPWR kontakt på. Det kortet sa jag direkt att det blir perfekt då RTX serien hade lite problem med 12VHPWR kontakten vid lansering så att denna var bytt såg jag bara som något positivt.

Hoppas det ger lite mer klarhet. Jag har dessutom bestämt mig för att sälja kortet och stoppa in mitt gamla 2070 super tillsvidare så kortet kommer nog upp på marknaden här inom kort. Oavsett hur mycket jag skulle vilja behålla det så spelar jag inte tillräckligt mycket för att motivera att behålla det.

Tack för alla svar i tråden.
Mvh.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB