Permalänk

SVT-Play i 4K?

Tja!

Det står att SVT Play har börjat med 4K, iofs bara "Historien om Sverige" men jag får bara ut 1080P trots att TV och dator klarar det.

När jag kikar igenom Nvidia control panel står 1920 x 1080 är "native". Har det nåt med det att göra kanske?

Nåt jag missat?

/David

Permalänk
Medlem
Skrivet av daspunner:

Tja!

Det står att SVT Play har börjat med 4K, iofs bara "Historien om Sverige" men jag får bara ut 1080P trots att TV och dator klarar det.

När jag kikar igenom Nvidia control panel står 1920 x 1080 är "native". Har det nåt med det att göra kanske?

Nåt jag missat?

/David

Hur spelar du upp innehållet ? För om du använder din Webb läsare. Så finns här filer man måste ha installerade för att se 4K.
Kolla om du har dessa installerade.

Visa signatur

Intel Core i9-13900KF. ASUS ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI. GIGABYTE AORUS RTX 4080 WATERFORCE. Creative Sound BlasterX AE-5 Plus. Corsair 32GB DDR5 5600MHz Dominator Platinum. 2 st Samsung 990 PRO M.2 2TB. 1 st Samsung 990 PRO M.2 1TB. Corsair HX1000i ATX 3.0. EK-Quantum Surface P360M. EK-Quantum Surface P240M. EK-Quantum Volume FLT 240. EK-Quantum Inertia D5 PWM

Permalänk

Hej,

Om det står att 1920x1080 är native i Nvidia Control Panel så låter det som att du kör fel upplösning i Windows.
Du borde kunna ändra direkt under Bilsskärmsinställningar alternativt i Nvidia Control Panel till 4k förutsatt att skärmen klarar av upplösningen.