Ny dator för gaming och bildredigering, 20-30k

Permalänk

Ny dator för gaming och bildredigering, 20-30k

Hej Sweclockers, jag fick fin hjälp av er för ca 12 år sedan då jag byggde min förra dator och det börjar minst sagt bli dags att uppgradera nu.

Jag vill använda datorn till: spel, bildbehandling (lightroom & photoshop) samt webbutveckling. Jag tror det är bäst att optimera för gaming eftersom mina kreativa sysslor är inte är så jättetunga. Gissar därför att AMD blir nog bäst?

I övrigt vill jag se följande:

  • Helst använda Fractal Design North (vit mesh)

  • Tyst om det går

  • Helst luftkyld

  • Helst ingen RGB

  • Jag vill kunna koppla in en extern disk med snabb överföring (thunderbolt? eller vad behövs?)

Skulle tacksamt ta emot input och tips på komponenter/bygge för denna dator.

En sidenot:
Jag kommer behöver köpa till en skärm med 27-34", 4K & 120hz+ (ej OLED) som ska fungera som ska kunna funka till både jobbdatorn (mac m2 max) samt mitt priva spelande och kreativa arbete. Inte bestämt än vad det blir för skärm, men datorn behöver ju kunna driva den och den får gärna ha möjlighet att ta emot signal och ladda min Macbook med en sladd. Har ni förslag på skärm tar jag tacksamt emot det också men det är inte nödvändigt.

Mvh

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hade kört något liknande denna, kommer inte vara riktigt lika bra som datorn ovanför i spel men MYCKET bättre när det kommer till produktivitet

Kan man tänka sig vänta lite på delar så går det nog att få in ett 4080 super om man lägger en beställning nu innan priserna stiger.
https://www.inet.se/datorbygge/b1487851/dator

Visa signatur

here we go!