Vilken 12VHPWR-adapter behöver jag till mitt nätaggregat?

Permalänk

Vilken 12VHPWR-adapter behöver jag till mitt nätaggregat?

köpte mig denna psu till min nya dator... https://www.inet.se/produkt/6905008/evga-gt-850w
tänkte mig inte riktigt för tror jag då ja även köpt mig ett rtx 4070 ti... upptäcker att jag inte har någon 12hpwr kontakt.. eller så har jag helt missat att det finns... men nu till min fråga kan ja köpa vilken adapter jag vill det behöver inte vara en specifik adapter för just evga psu ?

Rubrik
Permalänk
Hedersmedlem

Följer inte adapter med grafikkortet?

Men hur som helst, ja, det kan vara vilken adapter som helst så länge som det är från flera 8-pin till en 12VHPWR.
Det är bara när kabeln går direkt till nätagget som det måste matcha, eftersom kontakterna som finns på själva nätagget inte är standardiserade.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6600K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

aha så 2 kablar till adaptern och sen är det bara o tuta och köra. nej det verkar inte så köpte det begagnat.. kan kanske funnits med från början.. men fick ett så bra pris så jag får väl offra mej och köpa en ist. tack för hjälpen