Hjälp mig värdera min Lenovo IdeaPad Gaming 3, 1650 GTX , Ryzen 5 4600 , 16 GB RAM

Permalänk

Hjälp mig värdera min Lenovo IdeaPad Gaming 3, 1650 GTX , Ryzen 5 4600 , 16 GB RAM

Hej,

Jag köpte min Lenovo 2021 för runt 8 000kr från Webhallen, sedan dess har jag uppgraderat RAM-minnet från 8gb till 16 gb 3200 mhz cl 16 och jag har även bytt batteri själv med ett original batteri från Lenovo, februari 2023.

Jag brukar använda datorn för att spela enklare spel ( League of legends, Counter strike, OSRS med mera ) utan problem.

Jag har dock slutat använda datorn sedan jag fick min jobb dator och funderar på att sälja av den nu då den inte används mer än någon timme i veckan. Vad kan jag realistiskt begära för den?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

Permalänk

Legend status på den

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nya batteriet tillför inte så mycket utan att veta hur mycket kunskap du har om att byta det på ett bra sätt

Det säljs väl liknande datorer för liknande pris idag, så skulle halvera inköpspriset ungefär

Att bumpa trådar bryter direkt mot forumets regler så skulle hålla mig borta från det

Permalänk
Snusfri

Har samma som köptes för 6990:- i Juli 2021 och den används som media-dator vid sängen idag.

Hur mycket du kan få för den beror på var du säljer den, då får förmodligen mer på tex Facebook Marketplace än här.
Men runt 2500:- bör du kunna få ut iaf.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro