Allround dator för studier och lätt gaming

Permalänk

Allround dator för studier och lätt gaming

Hej!

Är på jakt efter en bärbar dator som ska användas till plugg, hemmasurf och potentiellt lätt gaming.

Det som är prioriterat är definitivt studier och hemmasurf/jobb. Gaming är sekundärt men en bonus om den klarar av lättare spel.

Det jag har kollat på är Lenovo yoga slim 7/6.

Men har inte haft koll på datorer på länge och känner mig lite lost.

Budget 8-10k

Tack på förhand

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjolkboll:

Tycker det ser prisvärt ut

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av [SmR]BMF:

Tycker det ser prisvärt ut

14" OLED 1920 x 1200 / WUXGA @ 60 Hz det går inte använda 60hz utan att få huvudvärk

Permalänk
Medlem
Skrivet av klockish:

14" OLED 1920 x 1200 / WUXGA @ 60 Hz det går inte använda 60hz utan att få huvudvärk

Tycker det går utmärkt För vanligt kontorsarbete/surf tror jag de flesra tycker 60Hz är funktionellt och utan huvudvärk, folk har ju suttit med 60Hz skärmar i årtionden utan att en representativ (åtminstone vad jag känner till) del av användarna klagat på huvudvärk.

Permalänk
Avstängd

jag kan bara tala för mig själv och jag har ganska mycket erfarenhet, skulle aldrig någonsin köpa något med 60hz om det inte var något slit och släng laptop att ha i bungalow i thailand eller dyl

Permalänk

Har själv aldrig upplevt problem med 60hz. Men självklart värt att tänka på. Har inte heller suttit vid datorer och jobbat/studerat på en massa år.

När det gäller HP har jag haft sämre erfarenheter men det kanske bara var otur och det var många år sedan.

Tack för svar!