Tävla för ditt företag på Linkedin

Permalänk
Melding Plague

Tävla för ditt företag på Linkedin

Företag ska kunna tävla för att nå toppen av Linkedins kommande rangordning i spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

*pfffff* Linkedin... vad är det???

Vad var det?? Ctrl + Shift + Alt + Win + L??? Nuts... *chuckles*

Vet dock att några Så kallade Head hunters använder den platformen, men de är inta bra headhunters, inte som Front 242 i alla fall..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Linkedin duger för att hitta jobb, men inget mer.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Linkedin duger för att hitta jobb, men inget mer.

Det är väl det det är till för? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Det är väl det det är till för? 😅

Delvis. Men att ”umgås” med kollegor, skulle jag inte använda det till.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Aldrig i livet
Har inte ens ett konto förstås, så inte relevant kanske

Facebook för jobb känns verkligen helt fel

Permalänk
Medlem

Men chefen, jag förtjänar en bonus. Jovars chefen, jag jobbar faktiskt. Jag arbetar synergistiskt med att strategiskt förbättra företagets position på rekryteringsplattformen Linkedin...

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Aldrig i livet
Har inte ens ett konto förstås, så inte relevant kanske

Facebook för jobb känns verkligen helt fel

Du glömde punkt efter varje mening.

Permalänk
Medlem

Hade nästan glömt bort LinkedIn. Använde det senast när jag sökte jobb 2010

Skrivet av BobbyKristensen:

Du glömde punkt efter varje mening.

Optimering ju. @medbor skriver bara punkt i slutet av en mening om han skriver flera meningar i ett stycke. Det är sen gammalt.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Hade nästan glömt bort LinkedIn. Använde det senast när jag sökte jobb 2010

Optimering ju. @medbor skriver bara punkt i slutet av en mening om han skriver flera meningar i ett stycke. Det är sen gammalt.

Ingen aning varför det blivit så, men så gör jag nog generellt

Får skylla på 90-tals optimismen och friskolereformen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Hade nästan glömt bort LinkedIn. Använde det senast när jag sökte jobb 2010

Optimering ju. @medbor skriver bara punkt i slutet av en mening om han skriver flera meningar i ett stycke. Det är sen gammalt.

fortfarande väldigt relevant i vissa kretsar, medans inte alls i andra. jag personligen har aldrig tyckt om eller knappt ens förstått poängen i det. men så är jag inte någon som använder mycket sociala medier alls

Permalänk
Medlem

Är det egentligen något annat än facebook-karriär? Du ska ha si och så många bekanta etc. Dela/skryta om bedrifter.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

LinkedIn är väl för personer som inte kan skilja på arbetsliv och privatliv och som således inte har något privatliv.
Jag har provat och det var ingen upplevelse jag vill ha igen, borde heta DoxedIn, för dom säljer/läcker din info till Google m.fl.
Bra knep för att hitta vilka som sitter och spelar spel på jobbet för chefen dock.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Facebookifieringen av Linkedin gör bara att jag använder plattformen ännu mindre. Tänk om det hade behållt sin unika känsla istället för att kopiera världens största trashnätverk.

Board meeting be like:
"You know, we gotta increase user activity, so you know, let's make it more like facebook, and you know, also add games and stuff, you know, it'll be great, people posting funny cat gifs, it'll be great"

Permalänk
Medlem

Linkedin använder jag bara för att se var folk har jobbat tidigare och med vilken teknik.
Skulle någon ha ett high-score på ett spel på den plattformen så är jag inte intresserad av att arbeta med dem.

Dumheter att göra linkedin till social media - det borde stanna kvar vid att i princip vara en databas för CV.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Håller med om att det finns användare som använder LinkedIn som ett professionellt Facebook, men personligen har jag enormt stor nytta av LinkedIn som omvärldsbevakning. Genom att skumma igenom toppinläggen fyra-fem gånger per dag har jag koll på de viktigaste internationella händelserna inom mitt yrkesområde. Ett bra komplement till Politicos nyhetsbrev.

Använder det också som förberedelse för att kolla bakgrunden på personer jag ska möta/har mött, men det är huvudsakligen nyfikenheten som spelar in där.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Hade nästan glömt bort LinkedIn. Använde det senast när jag sökte jobb 2010

Optimering ju. @medbor skriver bara punkt i slutet av en mening om han skriver flera meningar i ett stycke. Det är sen gammalt.

Beror nog på. Har hittat flera jobb där själv inom it. Sen tycker jag det är vettigt att ha ett jobbnätverk så att säga, bra sätt att kunna kontakta gamla kollegor med osv. Loggar väl in max 5 minuter i månaden. Men fy vad jag avskyr folks skrytinlägg och all spam man får. 😹

Permalänk
Medlem

När man trodde linkedinki inte kunde bli mer bajsnödigt. Ska folk sitta och vara stolta över att dom är bra på pussel också?

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Beror nog på. Har hittat flera jobb där själv inom it. Sen tycker jag det är vettigt att ha ett jobbnätverk så att säga, bra sätt att kunna kontakta gamla kollegor med osv. Loggar väl in max 5 minuter i månaden. Men fy vad jag avskyr folks skrytinlägg och all spam man får. 😹

Bolag A gör ett inlägg
"Vår fina first line medarbetare har gjort ett super jobb denna månad!"

Någon i bolag B delar det vidare
"Bolags A inlägg:
Vår fina first line medarbetare har gjort ett super jobb denna månad!"

någon i bolag C delar det vidare
"Bolag B, har delat vidare A's inlägg:
Vår fina first line medarbetare har gjort ett super jobb denna månad!"

Gawd, jag sitter i bolag D, för jag har en kontakt i C, varför ska jag bry mig?!

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

*pfffff* Linkedin... vad är det???

Vad var det?? Ctrl + Shift + Alt + Win + L??? Nuts... *chuckles*

Vet dock att några Så kallade Head hunters använder den platformen, men de är inta bra headhunters, inte som Front 242 i alla fall..

https://youtu.be/TKxcYwWc1As?si=fzSGbkG0lhBEYmDk

I min ungdom lyssnade jag på Front 242 - Headhunters och Infected Mushroom - Converting vegetarians. Hade glömt bort Front 242 men inte Infected Mushroom. Har alltid försökt hitta låten igen och har spenderat för mycket tid med att hitta vilken låt det var jag lyssnade så mycket på när jag var ung. Aldrig hade jag trott att jag skulle hitta den av en slump i första inlägget på Sweclockers om att LinkedIn börjar med en speltjänst.