Bra/okej inear som är billiga

Permalänk
Medlem

Bra/okej inear som är billiga

Hejsan
Söker efter några bra inear lurar som gärna inte kostar mer än max 500kr.
De ska INTE vara trådlösa och är det mikrofon på sladden är det ett plus.

Jag har sätt att det finns en del att välja på i det prisspannet, men inte så mycket tester längre att gå på då alla nu testar trådlösa eller mycket dyrare.

Jag har nu ett par från Sony som jag fick med min Sony Ericsson W890. De är och låter superbra i min mening men börjar bli rätt slitna med åldern nu.

Det de kommer användas till är spel (prata och spela med vänner på dator och PS5) och lyssna på grejer (böcker, you tube, musik) i mobilen ibland (vet att jag då behöver en USB C till 3.5mm dac för min Samsung s22) .

Så vad rekommenderas ?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Back in the days när ja körde trådade lurar körde jag på jvc lurar och tyckte de lät bra.

Visserligen använde jag dem i industrimiljö så oljudet kan ev ha dålt ljudkvalisorten lite men tyckte iaf inte de lät dåligt och kostade typ 99:- eller nå sånt.

Det enda var väl att mikrofonen på sladden var mer eller mindre värdelös fast samtidigt så är den det på mina nuvarande trådlösa också som kostar typ 20ggr mer. Men behöver iaf inte byta lurar typ varannan vecka pga att jag skadat sladden istället.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

KZ ES4 är fruktansvärt prisvärda lurar.
Har haft mina nu i 5 år och är fortfarande svinöjd.
Grymt ljud och bra mikrofon.

https://amzn.eu/d/98SYpZ2

Dessa har jag också hört gott om
https://amzn.eu/d/4DpNoXg

Permalänk

Vill slå ett slag för både 7hz Salnotes zero och 7hz Salnotes zero2.

Väldigt prisvärda med fin ljudbild som passar lite overall till mycket. Förutsatt att du finner iem-modellen av hörlurar bekväma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

KZ ES4 är fruktansvärt prisvärda lurar.
Har haft mina nu i 5 år och är fortfarande svinöjd.
Grymt ljud och bra mikrofon.

https://amzn.eu/d/98SYpZ2

Dessa har jag också hört gott om
https://amzn.eu/d/4DpNoXg

Skrivet av Daffy anto:

Vill slå ett slag för både 7hz Salnotes zero och 7hz Salnotes zero2.

Väldigt prisvärda med fin ljudbild som passar lite overall till mycket. Förutsatt att du finner iem-modellen av hörlurar bekväma.

Tack för förslagen
Vet dock inte om sådana (stora) passar i örat och käns bra.
De jag har nu ser ut såhär för delen i örat (skippa mikrofonen på denna bild för den använder en egen kontakt på dessa) och hade hoppats på något liknande kanske, utan en massa andra saker som ska i örat och sladdar som läggs runt örat 🤔 men det kanske är att hoppas på för mycket och det kanske faktiskt finns en fördel med det annat än att troligen vara bara irriterande.

Missade också att skiva att jag har "presentkort" på 100kr från GoGift efter att gort en undersökning som jag gärna vill använda. Det går att lösa in på lite olika butiker som Netonnet och cdon bland annat. Men tror inte Amazon var med där.
Men ska kolla närmare på det

Edit: Amazon var faktiskt med. Så får kanske skaffa ett konto och försöka köpa något från de då om dessa som ni rekommenderar är sopas bra

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Back in the days när ja körde trådade lurar körde jag på jvc lurar och tyckte de lät bra.

Visserligen använde jag dem i industrimiljö så oljudet kan ev ha dålt ljudkvalisorten lite men tyckte iaf inte de lät dåligt och kostade typ 99:- eller nå sånt.

Det enda var väl att mikrofonen på sladden var mer eller mindre värdelös fast samtidigt så är den det på mina nuvarande trådlösa också som kostar typ 20ggr mer. Men behöver iaf inte byta lurar typ varannan vecka pga att jag skadat sladden istället.

Okej
Ja Jvc, Sony och Supra är några jag har kollat på bland annat.
Men som sagt är det ont om tester på dessa nuförtiden.
Samtidigt så kommer jag nog inte använda de så ofta då jag föredrar högtalare alla dagar i veckan. Där av vill jag inte ha några med batteri i, för känner att de går nog sönder fortare än vad jag kommer använda de. Plus att det kostar bra mycket mer.

Men vid just de tillfällena jag nämnt så vill jag ändå ha någorlunda helt okej ljud och mikrofon

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

KZ ES4 är fruktansvärt prisvärda lurar.
Har haft mina nu i 5 år och är fortfarande svinöjd.
Grymt ljud och bra mikrofon.

https://amzn.eu/d/98SYpZ2

Dessa har jag också hört gott om
https://amzn.eu/d/4DpNoXg

Håller med här, har ett par KZ som levt länge, grym passform, bra ljud.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par Truthear Hexa nyligen, väldigt nöjd med dem men lite över din budget. Det finns extremt många olika in-ear varianter att kika på för 3-500kr. Testa denna google sökning tex

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

1more triple driver sålde en variant som var utan mikrofon förut för ca 400-500, vilket presterade super bra. Hittar tyvärr inte längre modellen, den enda jag hittade är med mikrofon varianten:

https://www.proshop.se/Hoerlurar-Headset/1MORE-Triple-Driver-...

Permalänk
Medlem

Iems har utvecklats extremt mycket på 5 år, speciellt i budget klassen med chi-fi. Gå på en 7hz x crinacle zero 2 och spara pengarna som blir över. Extremt prisvärda och låter väldigt bra.

Vill du ha en mindre så är moondrop chu 2 också ett bra alternativ.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Okej
Ja Jvc, Sony och Supra är några jag har kollat på bland annat.
Men som sagt är det ont om tester på dessa nuförtiden.
Samtidigt så kommer jag nog inte använda de så ofta då jag föredrar högtalare alla dagar i veckan. Där av vill jag inte ha några med batteri i, för känner att de går nog sönder fortare än vad jag kommer använda de. Plus att det kostar bra mycket mer.

Men vid just de tillfällena jag nämnt så vill jag ändå ha någorlunda helt okej ljud och mikrofon

rätt säker på att det här är de jag körde med (köpte dom på macken på vägen till jobbet när ja råkat slita av sladden eller eldat upp dom)
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3219882

har för mig de finns ett par som säljs på amazon som jag sett länkas tidigare som ska va rätt bra tror de hetter typ nånting Bullet eller nå sånt.

rent kinesium men enligt användarna här i ljuddelen på forumet skulle de va rätt bra för lite kaffepengar.

dock vet jag inte exakt vad de hette eller om de äns säljs längre eller för vilket pris.

och ja recentioner på trådbundna in era är i princip helt borta idag tack vare att efterfrågan på trådbundet sjunkit drastiskt i takt med att telefontillverkare tagit bort 3.5mm kontakten på sina nya modeller och man får välja på en klumpig lighning/usb-c adapter eller trådlöst till dessa.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Om man inte kör Chi-Fi märken som Kz är Soundmagic E11c en modell som ansetts vara bäst i 500kr-klassen sedan många år tillbaks (ex What Hi fi tester).

Har ett par själv och tycker man får bra ljud för pengarna, medföljer ett bra litet skal med tillbehör.

Visa signatur

HP Zbook Studio G3 | i7 6820hq | Quadro 1000m | 16GB | 1TB | Razer Core X | MSI Aero GTX1080 |

Macbook Pro 14 | 8c + 14c | 16GB | 512GB |

Permalänk
Medlem

Tack för alla förslag och tips hittills

Vad det värkar som, så är de flesta här för "china märken" man aldrig hört talas om. De är säkert jätte bra alla, men vet ändå inte om jag vågar ta risken 🤔 jak är häller ingen större fan av Amazon också.
Men jag förstår ju okså varför det är som det är, och det är för att de man kan/hört om från butiker här i Sverige har ju alla gått över till trådlösa... eller bara säljer ett par "leksakslurar" i under hundra kronor klassen.

Jag har skälv läst en del om Sony mdr-ex650ap . De har bra betyg från tester men tappat om man läser användarnas omdömen (speciellt lite senare), tänker då att Sony kan säkert ändrat något på de under åren för att spara pengar. Och de är ju "gammla".
De ligger dyrt just nu, men kanske blir billigare igen.

Soundmagic E11c känns okså nu lovande faktiskt, nyare än Sony mdr-ex650ap. Men på pappret inte riktigt lika bra, Dock svårt att avgöra bara på det. Och de är ju bra testade i ett test, som är gjort mer nyligen än Sony.

Det här blev mycket svårare att välja mellan alla än jag trodde. Jag kollar upp alla ni föreslår med så mycket tester, recensioner, omdömen och gämmförelser jag kan hitta.
Jag köper ogärna grisen i säcken, oavsett pris nämligen

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Trigger-varning för swec-användare här nu, men mina "holy grail" billiga in-ears är helt vanliga Apple Earpods. De är superbekväma, lätta och har svinbra och mycket välinställt ljud för priset, vad än nu s.k. "audiofiler" tycker. Samma "audiofiler" rekommenderade mig mina KZ ZS10 pros som skulle vara så oerhört mycket bättre än mina earpods, men nu ligger de i en låda och skräpar. För jag både tyckte ljudet var (i min åsikt) betydligt sämre än Earpodsen samtidigt som de också gjorde ont i öronen och var tunga och "clunky" att bära omkring/gå utomhus med. Kontakterna till "driversen" (eller vad de nu kallas) började dessutom oxidera/rosta efter bara ett par månader... Till råga på allt var de mer än dubbelt så dyra, och jag vet nu inte ens om de fungerar längre - är inte heller speciellt brydd att kolla.

Mina stora hörlurar som jag har använt på min PC i nästan fem år nu och absolut älskar är sennheiser HD650 som kostade 3500 kr, och jag byter ändå glatt till mina 300kr Earpods när jag ska använda mobil/laptop eller om jag har blött hår (switchar ibland också på min PC om jag vill spela något competitive typ valorant/cs/etc då jag ibland tycker de känns mer nice då). Tycker de har liknande ljudprofil, även om lurarna självklart är klarare/tydligare. Earpodsen har också grymt bra mikrofon som jag använder för en hel del Zoom-samtal. Verkligen super-välrundade in-ears på alla vis.

Man måste se upp för counterfeit dock, har fått sånna tidigare av en mycket populär o välkänd svensk datorbutik! Skulle se upp i huvudsak om de är nedsatta till ca halva priset eller mer, oavsett butik. De på netonnet för 269 kr ska vara äkta, har köpt där tidigare.

Permalänk
Medlem

Håller helt med @emilgev ovan.
Men själv skaffade jag för ett par dagar sedan jbl 310c. Usb-c anslutning, tre förinställda eq-settings, inbyggd DAC, lätta och bekväma, ok mikrofon på sladden och kostar bara 250 sek.
Tänkt som nödraket till telefonen om trådlösa tar slut på batterier.
Lät mer än ok, och blev sugen att testa i datorn och jämföra mot de andra in ears och over ears jag har.
Har bland annat sennheiser ie300 in ears, och flera over ears runt 2k strecket.
Men har alltid kommit tillbaka till Apple liknande in ears. Bara att lägga i örat, man känner knappt att man har dem på sig och tillräckligt bra ljud.
Spelar mest apex legends och jbl 310c usbc är de bästa lurarna jag någonsin haft för att höra fotsteg osv. Är så sjukt nöjd med dem!
Enda jag kan klaga på är att kabeln när den gnider mot tröjan tex, kan transportera ett gnidljud till lurarna. Men för 250 spänn, vilka guldklimpar!

Edit: testat iems, men tycker de är så omständiga att få på plats, de ska tryckas in, kroken ska runt örat och det upprepas varje gång någon unge eller frugan vill något, känns som var femte minut 😂 så ogillar konceptet, och tycker inte de är bekväma heller.

https://www.netonnet.se/art/ljud/horlurar/in-ear/jbl-t310-white/1033543.9292/?utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_se_1033543