Hur lägga till bilder och videos ?

Permalänk
Medlem

Hur lägga till bilder och videos ?

Hej

Jag är nybörjare på detta med hemmabio, jag har en gammal epson tw3200 projektor och jag ska köpa ny förstärkare till mitt lilla biorum, men nu undrar jag hur jag lättast gör med bilder o videofiler.

Jag vill ha en chromecast eller apple tv4k för att kolla på viaplay o netflix o youtube med mera, men jag har familjens blder och videoklipp på en extern hårddisk så nu undrar jag hur jag kan koppla in hårddisken på bästa sätt så att man kan se familjens bilder och hemmavideos i biorummet?

Hårddisken: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/harddiskar-l...

Tacksam för all hjälp

Permalänk
Medlem

För Chromecast: Skaffa en USB-C-hub som har power delivery (PD). Det finns chans att den klarar NTFS, men jag

Senaste Apple TV har en USB-C-port redan, ingen aning om man kan koppla in HDD där dock, det får nån annan svara på.

Att tänka på: NTFS lär inte funka dock, men exFAT funkar antagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Senaste Apple TV har en USB-C-port redan, ingen aning om man kan koppla in HDD där dock, det får nån annan svara på.

Det går tyvärr inte att använda den USB-C porten för något överhuvudtaget. Det är en service-port enbart för t.ex. återställning via Mac och liknande.

Många routrar har en USB-port som man kan använda för att dela ut en hårddisk lokalt, så det skulle eventuellt kunna vara ett alternativ.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Nvidia Shield TV Pro har stöd för USB-enheter.

https://www.nvidia.com/en-us/shield/shield-tv-pro/

Permalänk
Medlem

Så det går inte med apple tv eller chromcast att se på egna bilder eller videos som är sparade på en hårddisk ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddeme:

Så det går inte med apple tv eller chromcast att se på egna bilder eller videos som är sparade på en hårddisk ?

Det som sagt hittills är att Apple TV inte stödjer det. Ingen har sagt att chromecast inte kan det.

Permalänk
Medlem