Komplett färdigbyggd dator a152 eller bättre förslag?

Permalänk
Medlem

Komplett färdigbyggd dator a152 eller bättre förslag?

Hej!

Funderar på att slå till på denna Komplett dator:
https://www.komplett.se/product/1307024/gaming/gamingdator/ga...

Kör på en 1440p skärm, så kanske inte kan maxa på många nya spel.. men tror det är okej. Hur hade det varit då om jag t.ex. kör Baldurs gate 3?

Finns det några bättre förslag? Hade nog kunnat gå upp till 15-18k. Tänkte dock inte bygga själv.

Permalänk
Medlem

Det finns en annan tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1715811-komplett-se-a1...

Du får nog gå upp till åtminstone 15.000kr för en bra speldator.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB

Permalänk
Medlem

Det där är ju faktiskt ett bra pris. Bygger man ihop exakt samma komponenter i komponentkoll så landar priset på 15000.

För pengarna ett riktigt bra köp.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Richfs:

Hej!

Funderar på att slå till på denna Komplett dator:
https://www.komplett.se/product/1307024/gaming/gamingdator/ga...

Kör på en 1440p skärm, så kanske inte kan maxa på många nya spel.. men tror det är okej. Hur hade det varit då om jag t.ex. kör Baldurs gate 3?

Finns det några bättre förslag? Hade nog kunnat gå upp till 15-18k. Tänkte dock inte bygga själv.

Beror på hur mycket FPS du känner att du behöver. Vilken HZ har skärmen? spelar du något annat än Baldurs gate?
Vad har du för dator idag? Kanske bara behöver en uppgradering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AvantiJ:

Beror på hur mycket FPS du känner att du behöver. Vilken HZ har skärmen? spelar du något annat än Baldurs gate?
Vad har du för dator idag? Kanske bara behöver en uppgradering?

Köpte en komplettdator för 5 år sedan med en liknande deal (bifogar bild med specs nedan). Dock började den krasha för några år sedan. Försökte med allt möjligt förutom att byta ut delar för att fixa det. Den krashade alltid 1-3 gånger när jag skulle spela sedan höll den sig stabil så jag bara stod ut med det.

Tänker att det är lika bra att köpa helt nytt, sen kanske jag kan mixtra med att bygga själv.

Det är en 144hz skärm, men i spel som Baldurs gate 3 bryr jag mig inte så mycket att maxa fps. 60 fps+ nöjer jag nog mig med i ett sånt spel. Har lirat en del Rocket League tidigare där det var viktigt. Kommer säkert lira ett och annat nytt spel senare.. jag är nog efter bästa prestanda för pengarna. Så beroende på var sweetspoten ligger för det kan jag nog justera budgeten uppåt. Kan även tänka mig att vänta till Black Friday eller liknande. Är inte super desperat just nu då jag inte har så mycket tid. Men om detta var en bra deal så hade jag ju kunnat köra på det.