Företagsnätverk utan router? Trådat -> Trådlöst

Permalänk
Medlem

Företagsnätverk utan router? Trådat -> Trådlöst

Hej!

Mitt företag har börjat titta på att bygga ut sitt nätverk till trådlöst. Idag har vi endast trådburet nätverk, men vill utöka till trådlöst.

Tidigare hade vi en "datakille" som kom och satte upp vårt nätverksrum med egen server vi hade fjärrskrivbord etc lokalt. Nu ligger allt hos extern leverantör och vi behöver egentligen bara internetuppkoppling hos oss.

Vi sitter i en fastighet med blandade företag och lägenheter som har eget fiber in. När jag kollar i rackhyllan så finner jag i ordning:

Fiberkabeln konverteras i en omärkt metall-låda till internetsignal (fibersladd in, internetsladd ut)
Denna går sedan till en Cisco Catalyst 2960-C, vilket jag förstått är en switch(?)
Efter denna kommer en Clavister E80 (brandvägg)
Som går vidare till HPE OfficeConnect 1820 Series Switch.
Efter denna går massa sladdar upp i taket och ner till respektive kontor. Vi har idag 4 kontor som används och inga större datamängder som krävs. Däremot är det vissa krav på upptid och att det "alltid" ska fungera.

Min plan var att köpa en accesspunkt, koppla den in i HPEn och därigenom få trådlöst internet. Vad tror ni om det?

Det verkar också som att vi saknar router, både Ciscon och HPEn är såvitt jag vet bara switchar, men det hela bör väl inte fungera utan router? Däremot vet jag att vårt internet fungerar som det ska idag så någonstans måste jag ha missat något!

Stort tack!

Permalänk
Medlem

Så som vi har på mitt företag (och jag hemma) så kör med en dream machine pro (eller SE) -> sedan Unifi AP's till det.
Jag bara älskar dream machine pro se som jag kör hemma, så bra UI och fruktansvärt bra översikt på allting.

Man får en bra router/brandvägg - inclusive POE (med SE) - Sedan så är det bara att koppla på fler switchar där det behövs.

Ni borde dock ha någon typ av router någonstans, för att fördela ut DHCP. - Men visst, internet fungerar direkt från fiberdosa också. Men oklart hur det blir med IP-adresser etc då.

Lite av min åsikt! Lycka till!

/Daniel

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Skrivet av Jeebentoft:

Hej!

Mitt företag har börjat titta på att bygga ut sitt nätverk till trådlöst. Idag har vi endast trådburet nätverk, men vill utöka till trådlöst.

Tidigare hade vi en "datakille" som kom och satte upp vårt nätverksrum med egen server vi hade fjärrskrivbord etc lokalt. Nu ligger allt hos extern leverantör och vi behöver egentligen bara internetuppkoppling hos oss.

Vi sitter i en fastighet med blandade företag och lägenheter som har eget fiber in. När jag kollar i rackhyllan så finner jag i ordning:

Fiberkabeln konverteras i en omärkt metall-låda till internetsignal (fibersladd in, internetsladd ut)
Denna går sedan till en Cisco Catalyst 2960-C, vilket jag förstått är en switch(?)
Efter denna kommer en Clavister E80 (brandvägg)
Som går vidare till HPE OfficeConnect 1820 Series Switch.
Efter denna går massa sladdar upp i taket och ner till respektive kontor. Vi har idag 4 kontor som används och inga större datamängder som krävs. Däremot är det vissa krav på upptid och att det "alltid" ska fungera.

Min plan var att köpa en accesspunkt, koppla den in i HPEn och därigenom få trådlöst internet. Vad tror ni om det?

Det verkar också som att vi saknar router, både Ciscon och HPEn är såvitt jag vet bara switchar, men det hela bör väl inte fungera utan router? Däremot vet jag att vårt internet fungerar som det ska idag så någonstans måste jag ha missat något!

Stort tack!

Brandväggen agerar router.

Att bara köpa en AP och koppla in kommer nog inte lösa så mycket om ni inte vet hur ni skall konfigurera enheter eller sköta om det efteråt.
Att köpa Ubiquiti-prylar kan verkaa som en billig och enkel lösning, vilekt det är om man kan hantera det själv. Problemet med Ubiquiti i en enterprisemiljö är att det inte finns någon support att tillgå, allt är mer eller mindre community-baserat och hänger på användarna själva.
Inget jag personligen skulle sätta upp som en företagslösning.

Med tanke på att det låter som att ni inte har någon större kunskap om hur nätverk etc fungerar, så skulle jag mer rekommendera att ni tog kontakt med något IT-bolag för att få hjälp med driften. Framförallt om ni har krav på upptid, 24/7 drift etc.

Om ni ändå skall köpa och driva det själv så skulle jag mer rekommendera att titta på TP-Link Omada, liknande lösning som Ubiquiti, prisvärt men framförallt med en support bakom.

Mvh Nätverksteknikern

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickDayZ:

Brandväggen agerar router.

Att bara köpa en AP och koppla in kommer nog inte lösa så mycket om ni inte vet hur ni skall konfigurera enheter eller sköta om det efteråt.
Att köpa Ubiquiti-prylar kan verkaa som en billig och enkel lösning, vilekt det är om man kan hantera det själv. Problemet med Ubiquiti i en enterprisemiljö är att det inte finns någon support att tillgå, allt är mer eller mindre community-baserat och hänger på användarna själva.
Inget jag personligen skulle sätta upp som en företagslösning.

Med tanke på att det låter som att ni inte har någon större kunskap om hur nätverk etc fungerar, så skulle jag mer rekommendera att ni tog kontakt med något IT-bolag för att få hjälp med driften. Framförallt om ni har krav på upptid, 24/7 drift etc.

Om ni ändå skall köpa och driva det själv så skulle jag mer rekommendera att titta på TP-Link Omada, liknande lösning som Ubiquiti, prisvärt men framförallt med en support bakom.

Mvh Nätverksteknikern

Jo men kan hålla med om det du säger om supporten, man får sätta upp allting självt, och utan generell kunskap om hur det ska fungera så kan det vara lite jobb med. Jobbar med systemutveckling, så glömmer bort ibland att folk kanske inte är lika nördiga

Men att inte ha det som en företagslösning tycker jag inte är korrekt. - Men med ett par kunniga då.

/Daniel

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethnic:

Så som vi har på mitt företag (och jag hemma) så kör med en dream machine pro (eller SE) -> sedan Unifi AP's till det.
Jag bara älskar dream machine pro se som jag kör hemma, så bra UI och fruktansvärt bra översikt på allting.

Man får en bra router/brandvägg - inclusive POE (med SE) - Sedan så är det bara att koppla på fler switchar där det behövs.

Ni borde dock ha någon typ av router någonstans, för att fördela ut DHCP. - Men visst, internet fungerar direkt från fiberdosa också. Men oklart hur det blir med IP-adresser etc då.

Lite av min åsikt! Lycka till!

/Daniel

Tack för input! Låter lite väl komplicerat för mitt kunnande om jag ska vara ärlig

Skrivet av PatrickDayZ:

Brandväggen agerar router.

Att bara köpa en AP och koppla in kommer nog inte lösa så mycket om ni inte vet hur ni skall konfigurera enheter eller sköta om det efteråt.
Att köpa Ubiquiti-prylar kan verkaa som en billig och enkel lösning, vilekt det är om man kan hantera det själv. Problemet med Ubiquiti i en enterprisemiljö är att det inte finns någon support att tillgå, allt är mer eller mindre community-baserat och hänger på användarna själva.
Inget jag personligen skulle sätta upp som en företagslösning.

Med tanke på att det låter som att ni inte har någon större kunskap om hur nätverk etc fungerar, så skulle jag mer rekommendera att ni tog kontakt med något IT-bolag för att få hjälp med driften. Framförallt om ni har krav på upptid, 24/7 drift etc.

Om ni ändå skall köpa och driva det själv så skulle jag mer rekommendera att titta på TP-Link Omada, liknande lösning som Ubiquiti, prisvärt men framförallt med en support bakom.

Mvh Nätverksteknikern

Skrivet av Ethnic:

Jo men kan hålla med om det du säger om supporten, man får sätta upp allting självt, och utan generell kunskap om hur det ska fungera så kan det vara lite jobb med. Jobbar med systemutveckling, så glömmer bort ibland att folk kanske inte är lika nördiga

Men att inte ha det som en företagslösning tycker jag inte är korrekt. - Men med ett par kunniga då.

/Daniel

Ni har helt rätt, kunskapen kring nätverksbyggande är tämligen bristfällig. Jag vill mest ha något jag kan koppla in, sätta nätverksnamn och lösenord så det fungerar och aldrig behöva pilla med det igen. Menar ni att detta inte hade fungerat med en godtycklig accesspunkt från typ inet/webbhallen?

Är det en enklare lösning att ta bort allt ner till fiberdosan, köpa en router med inbyggd brandvägg +switch för fler uttag och köra på det?
Våra krav är inte så höga, det är en liten organisation det gäller. När vi väl kommer till att expandera måste vi ändå byta kontor och kan skaffa en mer robust lösning då.

Permalänk
Medlem

Efter vidare efterforskning så verkar det enklast att byta ut allt efter mediakonverteraren.

Jag tänkte köpa https://www.inet.se/produkt/5407431/ubiquiti-edgerouter-12
Antalet portar här borde räcka till oss som kör trådat på kontoret, övriga kan använda wi-fi.

Till wifi tänkte jag använda accesspunkt https://www.inet.se/produkt/5414054/ubiquiti-unifi-u7-pro-acc....

Slingan blir då fiberdosa->mediakonverterare->router->accesspunkt.

Vad tror ni om detta? Har förvisso endast pillat med hemmanätverk förr, men detta borde rimligtvis inte kräva mer konfigurering än så, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Efter vidare efterforskning så verkar det enklast att byta ut allt efter mediakonverteraren.

Jag tänkte köpa https://www.inet.se/produkt/5407431/ubiquiti-edgerouter-12
Antalet portar här borde räcka till oss som kör trådat på kontoret, övriga kan använda wi-fi.

Till wifi tänkte jag använda accesspunkt https://www.inet.se/produkt/5414054/ubiquiti-unifi-u7-pro-acc....

Slingan blir då fiberdosa->mediakonverterare->router->accesspunkt.

Vad tror ni om detta? Har förvisso endast pillat med hemmanätverk förr, men detta borde rimligtvis inte kräva mer konfigurering än så, eller?

U7 Pro kräver PoE+ vilket inte EdgeRouter 12 har.
Så om du vill ha PoE+ i routern och hyggligt enkel installation så är Unifi Dream Machine Special Edition, den har bara 8 portar så en switch kan nog behövas.
Enklast är nog att bara skaffa en AP + PoE adapter.

Edgerouter kan inte administreras tillsammans med Unifi, så du får två olika admin verktyg.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

U7 Pro kräver PoE+ vilket inte EdgeRouter 12 har.
Så om du vill ha PoE+ i routern och hyggligt enkel installation så är Unifi Dream Machine Special Edition, den har bara 8 portar så en switch kan nog behövas.
Enklast är nog att bara skaffa en AP + PoE adapter.

Edgerouter kan inte administreras tillsammans med Unifi, så du får två olika admin verktyg.

Tack för svar!

Då är det kanske lättare att köpa en sånhär: https://www.inet.se/produkt/5412990/ubiquiti-unifi-dream-rout...
Och sedan bara köpa en godtycklig switch till alla portarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Och sedan bara köpa en godtycklig switch till alla portarna?

Har du inte redan två godtyckliga switchar? (Och en brandvägg/router som du antagligen betalar abbonnnemang för ett tag till?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Tack för svar!

Då är det kanske lättare att köpa en sånhär: https://www.inet.se/produkt/5412990/ubiquiti-unifi-dream-rout...
Och sedan bara köpa en godtycklig switch till alla portarna?

Var inget fel med ditt första förslag och vad gäller PoE så finns det PoE adapter att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Hej!

Mitt företag har börjat titta på att bygga ut sitt nätverk till trådlöst. Idag har vi endast trådburet nätverk, men vill utöka till trådlöst.

Tidigare hade vi en "datakille" som kom och satte upp vårt nätverksrum med egen server vi hade fjärrskrivbord etc lokalt. Nu ligger allt hos extern leverantör och vi behöver egentligen bara internetuppkoppling hos oss.

Vi sitter i en fastighet med blandade företag och lägenheter som har eget fiber in. När jag kollar i rackhyllan så finner jag i ordning:

Fiberkabeln konverteras i en omärkt metall-låda till internetsignal (fibersladd in, internetsladd ut)
Denna går sedan till en Cisco Catalyst 2960-C, vilket jag förstått är en switch(?)
Efter denna kommer en Clavister E80 (brandvägg)
Som går vidare till HPE OfficeConnect 1820 Series Switch.
Efter denna går massa sladdar upp i taket och ner till respektive kontor. Vi har idag 4 kontor som används och inga större datamängder som krävs. Däremot är det vissa krav på upptid och att det "alltid" ska fungera.

Min plan var att köpa en accesspunkt, koppla den in i HPEn och därigenom få trådlöst internet. Vad tror ni om det?

Det verkar också som att vi saknar router, både Ciscon och HPEn är såvitt jag vet bara switchar, men det hela bör väl inte fungera utan router? Däremot vet jag att vårt internet fungerar som det ska idag så någonstans måste jag ha missat något!

Stort tack!

Man brukar i liknande situationer, fastigheter/BRfer etc, ha inkommande fiber som går till en fördelningsswitch. Ciscon i erat fall mest troligt. Detta för att ge abb/koppling till varje enskilt företag.
Sedan går det därifrån till varje kunds "lokal". Clavistern i erat fall (agerar router mest troligtvis, det går att confa den i "stealth mode (minns inte vad de faktiskt kallar det), men i eran topologi så är det felaktigt. Så allt kopplat bakom Clavistern är Erat nät, dvs in i HPE switchen och ut till klientern.
För att kontrollera hur eran Cisco är confad kan ni kolla WAN status på Clavistern och se om ni har ett WAN ip eller inte.

Vill du ha wifi i erat nät så koppla in rena APs till HPE switchen, så är ni klara sen. Finns ingen anledning att byta ut något så länge det fungerar. Clavister är inte helt enkelt att administrera så tips är att ni har ett företag i närheten som kan supporta den ifall det behövs. Annars byta ut den till någon enhet som någon konsult i närheten kan hjälpa er med, så ni inte står där utan internet och ingen vet hur man confar den. Även om Clavisters svenska support är väldigt bra. Clavister är Svenskt.

Men som redan nämnts så skulle jag också rekommendera att ni ringer närmaste IT konsultföretaget i stan som får hjälpa er. Då eran kunskap är 0 så är det alltid bra med någon som har koll på läget när det verkligen krävs.

Med 4 kontor antar jag du menar fysiska skilda kontor i Sverige?
Sitter kontoren ihop med ex VPNs eller datanets? Det kan vara bra att ha dessa kontor i baktanke om ni ska göra om något i erat nät så det inte förstår för övriga. Man vet aldrig hur kleti å pleti har satt upp det.

Såg att jag var lite sen på bollen och att ni redan beställt nya prylar.
OM ni ändå ska/måste byta ut sakerna så skulle jag rekommendera unifi med unifi-kontroller. ER12an är mer som nuvarande Clavister. Med unifi så får ni ett web-gui som är enkelt att administrera och vilken extern konsult som helst kan hjälpa er.

Då du säger att uptime är väldigt viktigt så köp ingen router som Inte har stöd för 2st WAN. Så ni kan ha en lina till som failover.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Den första switchen (innan brandväggen) Cisco Catalyst har vad jag förstår bara två kablar, en in, en ut. Dess funktion är i så fall enbart för smidig felsökning om man vill koppla in någonting direkt mot Internet. (Det förutsätter att ni får flera IP-adresser från er leverantör). Den finns i en mängd olika modeller (se länk nedan) som inte riktigt framgår av den modellbeteckning som du anger, men om det är någon av de generella 1G switcharna (Alla modeller har några 1G-portar) så är den ju användbar även i framtiden på kontoret. Men om de "generella" portarna bara är 100M så kan man lämna den där den står, man får då också vara på sin vakt att man inte kopplar brandväggen in i en 100-port, vilket skulle begränsa er nätverkshastighet om ni har ett snabbare abonnemang.

https://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/switches/ca...

Din tanke att koppla AP till HP-switchen är genomförbar. Den stödjer ju dessutom 1G på samtliga portar, så det finns ingen anledning att pensionera den än.

Edit: som "fragwolf" skriver ovan så kan man även koppla in en annan parallell verksamhet (med sin egen router/brandvägg) på Cisco'n. Mina tankar på 100/1000 kvarstår då, man får kanske (beroende på modell) tänka på vilken port man använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Den första switchen (innan brandväggen) Cisco Catalyst har vad jag förstår bara två kablar, en in, en ut. Dess funktion är i så fall enbart för smidig felsökning om man vill koppla in någonting direkt mot Internet.

2960C kan agera router också. Inte helt ovanligt att en sån switch får agera CPE mot nätverksleverantören, så ta inte bort den utan att veta vad den faktiskt gör.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

Om det bara är er utrustning i det rack du nämner har jag svårt att förstå varför Cisco-switchen ligger före Clavister E80-brandväggen.

Om behoven av trådbundna är under 4 (Clavister E80 har 6 portar, en behövs för inkommande internet och en behövs för AP), hade jag gjort det så enkelt som möjligt:

Clavister E80 -> Accesspunkt

Alternativ två blir:

Clavister E80 -> Någon av era befintliga switchar -> Accesspunkt

Det låter som att Ubiquiti Unifi-ekosystemet är en bra grogrund för era ändamål och börjar med en accesspunkt ur deras U6 eller U7-serier.

Eller så sätter du denna först i kejdan och hänger på Clavister E80, så kan ni vara glada campare med trådlöst. Om behov för fler trådade anslutningar uppkommer, häng på någon av switcharna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Efter vidare efterforskning så verkar det enklast att byta ut allt efter mediakonverteraren.

Jag tänkte köpa https://www.inet.se/produkt/5407431/ubiquiti-edgerouter-12
Antalet portar här borde räcka till oss som kör trådat på kontoret, övriga kan använda wi-fi.

Till wifi tänkte jag använda accesspunkt https://www.inet.se/produkt/5414054/ubiquiti-unifi-u7-pro-acc....

Slingan blir då fiberdosa->mediakonverterare->router->accesspunkt.

Vad tror ni om detta? Har förvisso endast pillat med hemmanätverk förr, men detta borde rimligtvis inte kräva mer konfigurering än så, eller?

Skrivet av coll:

2960C kan agera router också. Inte helt ovanligt att en sån switch får agera CPE mot nätverksleverantören, så ta inte bort den utan att veta vad den faktiskt gör.

Tack, det är värdefull information. Då bör TS vara väldigt försiktig med att riva i detta utan att ta hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Tack, det är värdefull information. Då bör TS vara väldigt försiktig med att riva i detta utan att ta hjälp.

Den information vi saknar är var avgränsningspunkten går i detta fall och om Cisco-switchen är ISP-ägd eller ej.

@Jeebentoft: Innan förändring görs, se till att dokumentera uppsättningen, så att det går att falla tillbaks på denna ifall något skulle gå åt fanders.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickDayZ:

Att köpa Ubiquiti-prylar kan verkaa som en billig och enkel lösning, vilekt det är om man kan hantera det själv. Problemet med Ubiquiti i en enterprisemiljö är att det inte finns någon support att tillgå, allt är mer eller mindre community-baserat och hänger på användarna själva.
Inget jag personligen skulle sätta upp som en företagslösning.

Med tanke på att det låter som att ni inte har någon större kunskap om hur nätverk etc fungerar, så skulle jag mer rekommendera att ni tog kontakt med något IT-bolag för att få hjälp med driften. Framförallt om ni har krav på upptid, 24/7 drift etc.

Om ni ändå skall köpa och driva det själv så skulle jag mer rekommendera att titta på TP-Link Omada, liknande lösning som Ubiquiti, prisvärt men framförallt med en support bakom.

Mvh Nätverksteknikern

Ubiquiti har faktiskt nyligen börjat erbjuda support till företag som en tillägstjänst man kan betala för.

https://ui.com/site-support

Med det sagt så kan det som du säger vara värt att ta in någon nätverkstekniker som får designa lösningen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Cisco Catalyst 2960-C är till 99% tjänstefördelaren från er Internetleverantör.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Pratade med vår ISP, vi ska kunna byta ut allt efter Ciscon utan problem, den agerar bara tjänstefördelare eller mediakonverterare som de också uttryckte sig. Eftersom det är ytterst knepigt hur det som sitter där idag är konfigurerat och det känns bäst att "börja om från början" landade jag i ubiquiti UniFi-serie med en simplare router med wifi-uppkoppling och en switch från samma familj

Permalänk
Medlem

Tänk på att Unifi Dream Router inte kan skyffla 1Gbit mot WAN(internet). Utan bara max runt 6-700Mbit/sek.
Det spelar bara roll ifall ni har 1Gbit/sek uppkoppling.
Jag vet ju inte ens om det va den du köpte.

Vad köpte du för grejer?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros