Häng med på Summer Game Fest 2024!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Häng med på Summer Game Fest 2024!

E3 är officiellt dött, men spelsommaren lever och frodas. I stället för den fysiska mässan kommer helgen fyllas med ett gäng digitala event och det hela rivstartar med Summer Game Fest. Geoff Keighleys show drar igång 23:00, med lite försnack och annat 22:30, och strömmen kan du se här nere, eller på Twitch eller någon annan av videotjänst. Valet är ditt, helt enkelt.

Vad som visas är okänt, men förväntningarna är höga, det är ju ändå ett av årets största spelevent. Keighley har dock hintat om att tittarna inte ska ha skyhöga förväntningar och hoppas på storheter, så stora nyheter lär komma senare i år eller på andra event under spelsommaren. Man kan ju alltid drömma och hoppas på släppdatum för Elder Scrolls VI, Witcher-uppföljare, mer GTA VI eller remake och PC-lansering av Bloodborne.

Vad hoppas du visas upp ikväll?

Om du känner för att du vill ha ett gött häng med andra svenskar så kan jag starkt rekommendera att kika på våra kollegor på FZ.se när de strömmar och snackar om vad som visas under showens gång. Daniel, Wakkah och Fredrik kommer dra igång sin ström strax innan 23:00 och denna ström kan du kika på nedan och tillhörande artikel på FZ har du här: Se Summer Game Fest live med FZ!

Utöver startshowen ikväll kommer det köras andra digitala event med strömmar av olika slag. Hela schemat hittar du på Summer Game Fest-hemsidan, men några relevanta hålltider har du här:

Permalänk
Medlem

Hoppas man får se nya Dragon Age.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk

Civ VII kommer väl att teasas en del skulle jag tro, särskilt som att de råkade lägga ut den för tidigt av misstag.

https://www.ign.com/articles/civilization-7-leaks-via-2k-game...

Permalänk
Testpilot

Trodde aldrig jag skulle säga det, men ser nog fram emot Xbox Showcase mest i år.. Florerar rikt med rykten kring vad som ska annonseras under detta event. Spännande tider för Xbox om hälften ens stämmer.

Kommer dock kika in lite av Summer Game Fest ikväll, får se hur länge man orkar sitta uppe bara

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag har nåt specifikt jag hoppas att få se, det är nog mer nåt som är intressant för mig i allmänhet som jag hoppas att få se. Det kanske skulle vara nåt nytt från nån av Sony's (PS) studios, det har ju varit ganska tyst ett tag nu, men jag tror inte det kommer hända. Dom vill nog ta det på en av sina egna presentationer i så fall, skulle jag gissa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Hoppas man får se nya Dragon Age.

Kommer inte visas upp förrän den 11 juni enligt källa från bioware: https://blog.bioware.com/2024/06/06/theveilguard/

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Summer Snooze Fest... Detta var ju två riktigt tråkiga timmar

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Splitterhead var det enda spelet av intresse för mig

Permalänk
Medlem

Herregud.. 2024 blir inget spännande år haha.. PS5 Pro visades inte ens..

Det av allt sm var mest intressant var Power Rangers för min del, och det säger väl allt...

Permalänk
Medlem

Hade lägre förväntningar än Glocalnet. Men det var tydligen att begära för mycket.

Permalänk
Medlem

Jag önskar att jag kunde få mina två timmar tillbaka. Det var väldigt lite som var intressant för min egen del. Höjdpunkten för mig var nog när Sam Lake kom upp på scenen och berättade om expansionen till Alan Wake 2. Annars var det väl typ bara Star Wars Outlaws och Monster Hunter Wilds som var av intresse.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Libra-75:

Jag önskar att jag kunde få mina två timmar tillbaka. Det var väldigt lite som var intressant för min egen del. Höjdpunkten för mig var nog när Sam Lake kom upp på scenen och berättade om expansionen till Alan Wake 2. Annars var det väl typ bara Star Wars Outlaws och Monster Hunter Wilds som var av intresse.

Ja, Summer Game Fest var lite av en besvikelse. Det var roligare under Xbox-showen ikväll. Nytt Doom, Indiana Jones, Gears of War, Fable, Perfect Dark etc. FZ har en bra sammanställning. Förhoppningsvis fortsätter trevligheterna på Ubisofts show i morgon. Är riktigt sugen på Star Wars: Outlaws.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Kommer bli spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ja, Summer Game Fest var lite av en besvikelse. Det var roligare under Xbox-showen ikväll. Nytt Doom, Indiana Jones, Gears of War, Fable, Perfect Dark etc. FZ har en bra sammanställning. Förhoppningsvis fortsätter trevligheterna på Ubisofts show i morgon. Är riktigt sugen på Star Wars: Outlaws.

Tittade lite på XBox showen och det kändes spontant betydligt bättre än Summer Game Fest showen. Dock lite brist på gameplay, release datum m.m. Men över lag bättre iallafall.

Men ska vi snacka om den största katastrofen så var det det helt klart PC Gaming Show. Snacka om stolpskott till show. Men den har ju inte varit bra på många år, så man kanske inte ska förvänta sig nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ja, Summer Game Fest var lite av en besvikelse. Det var roligare under Xbox-showen ikväll. Nytt Doom, Indiana Jones, Gears of War, Fable, Perfect Dark etc. FZ har en bra sammanställning. Förhoppningsvis fortsätter trevligheterna på Ubisofts show i morgon. Är riktigt sugen på Star Wars: Outlaws.

Jag tittade på Ubisoft showen igår och dom visade mer från Star Wars Outlaws. Tycker att det ser ut som det skulle kunna vara nåt för mig. Så nu återstår det bara att se om spelet släpps i ett bra skick, utan en massa buggar och performance problem.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Libra-75:

Jag tittade på Ubisoft showen igår och dom visade mer från Star Wars Outlaws. Tycker att det ser ut som det skulle kunna vara nåt för mig. Så nu återstår det bara att se om spelet släpps i ett bra skick, utan en massa buggar och performance problem.
https://www.youtube.com/watch?v=QP_wXv2ErgI

Håller verkligen tummarna att det där är bra. Massive kan ju sin grej med att fånga bra atmosfär, kika bara på The Division-spelen, så förhoppningsvis blir det kalas.