Permalänk
Medlem

intressekoll 6900xt

Har en Powercolor 6900xt liquid devil med kartong och oöppnade färger!
Kortet fungerar utmärkt men tänkte gå till ett luftkylt istället! köpte det nytt ifrån Inet när det kom ut.

kan skicka men ser helst att någon hämtar kortet

Mvh Björn

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

är denna tyst under belastning då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

är denna tyst under belastning då?

Kortet kommer endast med vattenblock och är gjort för att sitta i en custom loop. Så kortet i sig kommer inte låta över huvud taget utan det som kommer avgöra hur mycket det låter är resten av din loop. Det som låter är då fläktar/pump men rent generellt så finns det inget tystare än en custom vattenkylning. Men man måste ju då också ta sig tiden (och lägga pengarna) på att dra en custom loop.

Vad gäller det här kortet så kan jag intyga att det är ett riktigt kvalitetskort rakt igenom. Vattenblocket är från EK och är precis som typ alla deras block top of the line. Det här är ett riktigt entusiastkort som jag själv körde under ett par år och det är ett så fint kort att jag nästan överväger att själv lägga ett bud på det trots att jag sålde mitt för mindre än ett år sen.

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

6900xt är tyvärr känt att vara ett av de värsta coil whine korten.
Så det är troligen det @rwkk refererar till.

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem

Önskat minimumpris? Vad skulle du känna dig nöjd med @bjoteg?

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolpold:

6900xt är tyvärr känt att vara ett av de värsta coil whine korten.
Så det är troligen det @rwkk refererar till.

jag har hört att det kan förekomma coil whine men har inte haft det på detta kort iaf! det senaste spelet var Robocop rogue city med max på 1440p ej RT. med jämna 80-90fps med 90grader temp i core temp.

Permalänk
Medlem

pris????

Skrivet av KLIONE:

Önskat minimumpris? Vad skulle du känna dig nöjd med @bjoteg?

svårt att säga men skulle bli glad för en 6000!?