Testpilot: Phanteks XT View – Utseende framför funktion

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Phanteks XT View – Utseende framför funktion

Stora glaspaneler och snygg belysning döljer åtskilliga brister, enligt testpiloten André "Yatagarasu" Uppman.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Köpte det chassit till min son i somras.
Helt okey att bygga i men fick vända front fläktarna så det kom in luft istället för att ha 3 som utsug.

Visa signatur

Ryzen 7700x. Msi x670E Tomahawk wifi. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapex:

Köpte det chassit till min son i somras.
Helt okey att bygga i men fick vända front fläktarna så det kom in luft istället för att ha 3 som utsug.

Ja, det ser ut som att de har optimerat det för utseende och inte funktion...

Permalänk
Medlem

Enda som enligt mej gör detta till ett sämre val än alternativen är att front fläktarna inte är reverse. Så om man vill ha okej luftflöde måste man göra det fult. Då tycker jag att alternativ som zalman p30 och det kommande Montech Xr.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Hedersmedlem

Off Topic: Jag vill ha en framtida recension om Phanteks Evolv X2

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Überklass:

Off Topic: Jag vill ha en framtida recension om Phanteks Evolv X2

Phanteks har visat upp en massa saker jag gärna sätter tänderna i; bland annat deras X2 och G400N 😁

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >

Permalänk
Medlem

Tack, sitter och kollar på chassin med fönster och RGB till en yngre släkting och kollade på detta som alternativ men då ska jag nog kolla vidare.

Fråga: Vad kör du för grafikkorts-kit och riser-kabel i detta bygge?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Tack, sitter och kollar på chassin med fönster och RGB till en yngre släkting och kollade på detta som alternativ men då ska jag nog kolla vidare.

Om du vill ha något liknande men med till exempel reverse fläktar kan du titta in Montech XR för en lite billigare peng

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

Om du vill ha något liknande men med till exempel reverse fläktar kan du titta in Montech XR för en lite billigare peng

Tack, ska kolla!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Thermaltake view

Skrivet av Trihxeem:

Tycker också Thermaltake view 170 (Matx)/270(ATX) ser fina ut och bra pris på amazon. Förvisso bara en fläkt men ett tre pack fläktar behöver inte vara så dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElanSpeedy:

Tycker också Thermaltake view 170 (Matx)/270(ATX) ser fina ut och bra pris på amazon. Förvisso bara en fläkt men ett tre pack fläktar behöver inte vara så dyrt.

Alright, tack för tipsen

Visa signatur