Yes. Ytterligare en tråd om robot dammsugare. Har aldrig haft behovet av att sätta mig in i ämnet innan men har skaffat hus så kände de va dags. Har läst en massa andra trådar men inte riktigt fått de svar jag behöver känner jag.
Budget: Under 5000kr.
Helst kunna klara så hög tröskel som möjligt mest för den i badrummet är på 2.1 cm men är väl egentligen inte högsta kravet. Har nog orken att dra dammsugaren dit själv.
Givetvis kunna ställa in så mycket som möjligt för olika rum.
Har mest trägolv så vill gärna kunna ställa in så moppfunktion är extremt mild.
Behöver inte ha tömningsstation.
Har smått sneglat på Roborock Q8 Max och q5 pro. Och lutar mer åt Q8 då man ska kunna ställa in vatten och att den undviker hinder. Men funderar på om man ska strunta i mopp och bara köra q5.
Jag har haft en Neato Botvac Connected och en Roborock S5 Max.
Välj inte Neato! Undrar om dem ens finns kvar på marknaden, dem är helt värdelösa. Dålig mjukvara och går bara sönder.
Jagn kan varmt rekommendera Roborock. Den tuffar på bra och det kommer uppdateringar ibland, mer sällan nu då det är en gammal model. Du får säkert några tips på nyare modeller snart av andra. Det verkar komma en ny modell som är bra på just höga trösklar, tror att den hette curb eller liknande.
Det enda negativa är väl all ständig kommunikation den vill ha med aws China