ZSA Moonlander MX Brown - Nytt
Hej!
Jag har använt ett ZSA Moonlander i ca 2-3 år, och det har vart otroligt bra. Gjort kodknackandet till en fröjd med sina lager där man t.ex. har symboler nära home-row istället för att behöva göra fingerbreakdance för att göra { }. Extra tumknappar gör även det livet lättare. Allt konfigureras i deras Web-UI som är riktigt användarvänligt, det går t.ex. enkelt att sätta en key på "tap", och en annan på "hold". Det kan vara värt att notera att ifall du kommer från ett standard-tangentbord så kan det ta ett tag innan du kommer upp i samma WPM som du är van med, eftersom det har en del olikheter. Och med rätta, eftersom man inser när man har kraften att förändra sin layout att vissa knappar på en vanlig layout är knepigt placerade. T.ex. att man behöver sträcka fingrarna till norrland för backspace.
Mitt tangentbord hade däremot ett litet problem med ljudmodulen sedan jag köpte det, det var inte hela världen i och med att jag kunde stänga av modulen. Men skumt var det. Tur som det var, så fick jag assistans av ZSA och fick det helt utbytt. Medan jag väntade köpte jag ett annat tangentbord från ZSA, en Voyager som kör på en lite minde layout som kan vara trevlig när man väl blivit bekväm med lager.
På grund av att jag i skrivande stund sitter med mitt Voyager, och det sprillans nya (men funktionstestade) Moonlander-tangetbordet ligger i sin låda, tänkte jag därför sälja det. Alla standardtillbehör följer med, två släta keycaps för F och J så att man kan köra andra layouts än qwerty. Notera att keycapsen har följt med från mitt tidigare tangetbord och alltså inte är sprillans nya, de är däremot av riktigt hög kvalitet och är tvättade.
Det sitter O-ringar på alla keycaps, som kan följa med ifall du inte har något starkt emot det, själv tycker jag att det är bra när man som jag kanske smäller lite för hårt.
Till priset, ca 3700kr ($365 USD) är bas-priset nytt. Tyvärr är det inte hela historien, eftersom de skickar från Taiwan, och inklusive tull och frakt landar det på ca 5500kr (ser att någon annan på forumet har nämnt 5000kr totalt men det kan variera).
Eftersom det är ett helt nytt, oanvänt tangentbord, nya tillbehör, skulle jag vilja ha 3700kr eller bud över för det, så slipper du dels ett par veckors frakt, men även hela tull+frakt från Taiwan-historien.
Finns att hämta i Abrahamsberg, men kan också skickas mot fraktkostnad och förskottsbetalning (alternativt att jag sätter upp en annons på blocket med frakt genom dem).