Ljudenhet försvann från ingenstanns?

Permalänk

Ljudenhet försvann från ingenstanns?

från ingestanns så har min ljudenehet försvunnit. tänker på tv ljudet då. Ljudet till själva datorn i sig hittar den.
Jag har försökt felsöka. dragit ur sladden till tv från datorn. provat starta om tvn och datorn utan reslutat. har även varit inne i enhetshanteraren och där hittas den inte. Sen när jag försöker lägga till tvn som ljud så blir de som en 3e bildskärm vilket jag inte behöver sedan när jag tar bort denna bildskärm så försvinner ljudenheten igen.

Vad kan detta fel bero på?

För på bilden ovan så har jag enbart datorns ljudenhet (till externa högtalare) och den kan även inte hitta ljudenheten för de innbyggda högtalarna i datorskärmen.

Är tacksam för all hjälp

Visa signatur

Prylar:27 Tums Aoc G2790G4 Skärm. 55 Tums 4K Samsung. Samsung HW-Q910A/XE med Samsung SWA-9500S/XE.Playstation1. Playstation 4.Samsung 21Fe .

Permalänk
Rekordmedlem

Kan det ha hänt nått med grafikdrivrutinen, för du ansluter väl via hdmi ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Kan det ha hänt nått med grafikdrivrutinen, för du ansluter väl via hdmi ?

det stämmer. ska ja prova installera om drivrutinen kanske. kom nyss tänka på de .

Visa signatur

Prylar:27 Tums Aoc G2790G4 Skärm. 55 Tums 4K Samsung. Samsung HW-Q910A/XE med Samsung SWA-9500S/XE.Playstation1. Playstation 4.Samsung 21Fe .

Permalänk

Efter jag uppdatera mina drivrutiner för grafikortet kom de magiskt tillbaka.

Visa signatur