Permalänk
Medlem

Numpad funkar ej längre!

Hejsan!

Numpad funkar inte längre med att skriva nummer.

Det som händer när jag tycker på siffrorna så ser jag att min Muspekare flyttar sig! JAHA! så bra... Det är nån jävla inställning som jag har kommit åt av misstag.. googlar mig fram till att gå in under hjälpmeder och avaktivera musförflyttningarna så ska det bli frid å fröjd på torpet... Men Icke!

Trots att jag var inne där och ändra så spelar det ingen roll om jag bockar i eller ur, muspekaren rör sig ändå, och När jag trycker på "Num" så piper de till i datorn.. så vad kan jag ha tryckt på? finns det någon shortcut för att stänga av detta?

Permalänk
Medlem

Är det en laptop eller ett separat tangentbord? Vilken/vilket i så fall?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Moderator
Moderator

Det kan vara en funktion på tangentbordet du råkat aktivera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sitter på stationär, Ett ducky shine 7 tangentbord, tanken slog mig att jag har en Wacom som kanske är med å bråkar så jag stängde av den, men de funka inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samsos:

Sitter på stationär, Ett ducky shine 7 tangentbord, tanken slog mig att jag har en Wacom som kanske är med å bråkar så jag stängde av den, men de funka inte.

Snabbgooglade och det kan nog vara en funktion i tangentbordet!

Prova detta:
fn+NumLock: toggle
(*edit* eller fn+alt+numlock som Twit tipsade om nedan)

Övriga knappar:
Number keys for movement

Numpad "-" - Mouse Wheel up

Numpad "+" - Mouse Wheel down

Numpad 0 - Left click

Numpad "." - Right click

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av samsos:

Ett ducky shine 7

Du kan kolla manualen på Duckys hemsida, men förutsatt att det är samma metod som på Ducky One 3 är det Fn + Alt + Numlock för att aktivera/deaktivera funktionen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Snabbgooglade och det kan nog vara en funktion i tangentbordet!

Prova detta:
fn+NumLock: toggle

Övriga knappar:
Number keys for movement

Numpad "-" - Mouse Wheel up

Numpad "+" - Mouse Wheel down

Numpad 0 - Left click

Numpad "." - Right click

Kvällens hjälte! Det funkade:)