Max nedgraderar abonnemang för kunder med livet ut-rabatt

Permalänk
Skrivet av HeroAtSC:

Hej

Tänkte "hoppa på" premium nu, men hur behåller man sin 50% livet ut?
Det står i mailet att man skall kontakta kundtjänst... Helt omöjligt att hitta någon vettig info på deras hjälpsida...

Tittar jag i appen "ändra ditt abonnemang" har jag idag "Standard", tittar jag under "månatligen" så står det att premium kostar 169kr/mån.

Känner mig som en gammal gubbe, kan ni hjälpa en bli av med denna förvirringen.

Det ska finnas en länk i mailet som du ska klicka på då kommer du direkt till erbjudandet om 50% för premium

Permalänk
Medlem

Jag har lusläst mailet nu och de enda länkarna går till hjälpsidan, användavilkor, max
Hur kommer man i kontakt med "kundtjänst"?

Visa signatur

Intel I7-6700k | MSI Z170A GAMING PRO Carbon | Corsair Vengeance LPX Black 16GB@3000MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING | Samsung 950 Pro 256GB M.2

Permalänk
Medlem

Genom att skapa nya abonnemangsformer och höja med 20–30 kr varje år får Max kunderna att stanna kvar eftersom de tycker att höjningen ”inte är så farlig”. Det är fult, men tjänsten är fortfarande ok.
När priset går över 100 kr/månad med min ”livstidsrabatt” säger jag upp tjänsten. Då är den inte längre värd pengarna.

Permalänk
Medlem

Wow...

Jag hitta telefonnummret till Max support och fick tag på dem.
"Problemet" är att jag har rabbaten via Google.
Det är tydligen en jätteprocess för att få detta att fungera...

Visa signatur

Intel I7-6700k | MSI Z170A GAMING PRO Carbon | Corsair Vengeance LPX Black 16GB@3000MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING | Samsung 950 Pro 256GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroAtSC:

Wow...

Jag hitta telefonnummret till Max support och fick tag på dem.
"Problemet" är att jag har rabbaten via Google.
Det är tydligen en jätteprocess för att få detta att fungera...

Jätteprocess?

1. Du ska säga upp det du har via Google
2. Teckna nytt till ordinarie pris
3. Höra av dig till deras kundtjänst för återbetalning av halva första månadskostnaden och få rabattkod för kommande månader.

Ps, de har en mejladress också kundtjanst@max.com

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Enklast är att gå till
https://help.max.com/se/Home/Index
Klicka längst ned till höger på blå ruta "kontakta oss"
Klicka på, Hjälp med HBO Max-abonnemang, Huvudmeny, Få kundsupport
Finns chatt, telefon eller email

Permalänk
Medlem

Fick idag vad jag kallar reklam, vad max kundsupport kallade för "Marknadsföring av eget innehåll", som inte ska förväxlas med reklam, mellan två avsnitt av en serie, detta på premium. Tack max...

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av AReal_Human:

Fick idag vad jag kallar reklam, vad max kundsupport kallade för "Marknadsföring av eget innehåll", som inte ska förväxlas med reklam, mellan två avsnitt av en serie, detta på premium. Tack max...

Skyshowtime och Amazon har också "reklam" "Marknadsföring av eget innehåll" men jag har aldrig sett det mellan två avsnitt utan bara när man börjar en film eller serie. Men mellan avsnitt är värre!
Jag sa upp Max nu när de höjde. Spelar ingen roll att det var halva priset. Fanns inget att se mer där för mig och inget stort som kommer i närmsta tiden som jag var intresserad av.

Se när de andra börjar mellan avsnitten också. Då blir man anti direkt.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

Har de nedgraderat er ännu då?

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade direkt när jag fick mailet, så kag inte skulle glömma det. Fick betala 20kr. Så det finns på historik att jag hade Premium. Problemet är att jag nu blivit nedgraderad till Basic (märkte reklam plötsligt) och det står att det betalas via Tele2. Jag är inte kund hos Tele2, så nåt skumt har hänt. Hoppas de kan få ordning på det, jag har mailat kundtjänst igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JOstman:

Jag uppgraderade direkt när jag fick mailet, så kag inte skulle glömma det. Fick betala 20kr. Så det finns på historik att jag hade Premium. Problemet är att jag nu blivit nedgraderad till Basic (märkte reklam plötsligt) och det står att det betalas via Tele2. Jag är inte kund hos Tele2, så nåt skumt har hänt. Hoppas de kan få ordning på det, jag har mailat kundtjänst igår.

Kundtjänsten hjälpte till att fixa tillbaka erbjudandet, troligen någon i familjen som klickat in ett erbjudande från Tele2 bara.