Permalänk
Medlem

Thermaltake LANfire

en snabb fråga är det nån som vet om eller när thermaltakes
nya supersnygga aluminium chassi som heter LANfire kommer till Sverige?

http://www.thermaltake.com/products/lanfire/vm2000.htm

Permalänk

URRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRK det var det vidrigaste jag sett på länge. Hur orkar man med att släppa en sådan vidrig produkt. Det ser ut som en turk moddad BMW -87a med fejkad dumpventil.

Permalänk

Fan den var ju fin.

Visa signatur

Skoter är livet!
Polaris RMK 600 =)

Permalänk
Medlem

Hej. Maila ICD och fråga när dom får hem chassit.

http://www.icd.se/

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chainsaw_charli
URRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRK det var det vidrigaste jag sett på länge. Hur orkar man med att släppa en sådan vidrig produkt. Det ser ut som en turk moddad BMW -87a med fejkad dumpventil.

Permalänk
Medlem

Fult tycker jag...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Har för mej att jag sett den i sverige (vet ej vart)
Inge snygg juh! *bläsh*

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

Arrrgggghhhhh Horror!!!

Permalänk
Medlem

Thermaltake må göra välfungerande och smidiga chassin dock så är det ju lite tragiskt att alla ska vara så fruktansvärt fula. Tycker att dom ska ta bort dom där förbannade fronterna och göra något åt det där skrikiga fönstret på sidan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chainsaw_charli
URRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRK det var det vidrigaste jag sett på länge. Hur orkar man med att släppa en sådan vidrig produkt. Det ser ut som en turk moddad BMW -87a med fejkad dumpventil.

Tillägg: Nu får TT fan i mig sluta släppa dessa ÄCKLIGT fula chassin. Snart kommer man dansa runt datorn på julen, istället för julgranen. Herregud vad fult det är!! Bara kolla "eldbollen" för FAN.

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

www.overclockers.se har thermaltake chassin. Kanske inte just den du vill ha, men eftersom de har det märket borde dom nog kunna lägga vantarna på ett sånt om du vill ha ett.
Dom skulle gjort chassit mer stilrent, funktionerna som chassit har verkar annars göra den till nått riktigt praktiskt för en överklockare. Men jag tycker den ser ut att ha blivit designad av en fjortis eller en påtänd japanare Dom brukar kunna göra lustiga rymdskepp en vanliga hifi-stereo. Nu ska dom även börja med chassin? Roligt med omväxling, men jag skulle inte betala 2000 för ett sånt chassi.

Visa signatur

Antec Sonata | P4C 2.4 GHz | Adata 3200 2x512 | Abit IC7 | Connect3D 9800SE AIW |

Permalänk
Medlem

det är lite för mycke om man säger så...

Visa signatur

Karlsson

Permalänk
Medlem

Kan ju slå vad om att om ett TT chassi hade varit resultatet av en moddare, istället för en färdig produkt, så hade inte lika många klagat. Hycklare?

Permalänk
Medlem

Xaser II är snyggare, fattar inte varför dom ska lägga till massa skräp över hela lådan, typ eldbollen....... nää nått TT chassi kommer det inte bli...

Visa signatur

Dator: Dell Inspiron 9300 | Pentium M 740 | 256MB Geforce 6800Go | 1024MB DDR2 | 17" WUXGA (1920 x 1200)
Tillbehör: Logitech Z-5300 | Logitech UltraX Flat Keyboard | Logitech MX500 | fUNC surface 1030
Mobil: Sony Ericsson P1i

Permalänk
Medlem

varför köpa TT när Chieftec finns ??

Permalänk
Medlem

Nej, TT gör hemska produkter.
Och det där chassiet var ju fult som stryk! Köp vad som helst förutom den!
Även om det skulle sluta med att du skruvar fast alla komponenter på en enda stor träplanka så blir det snyggare än den

Permalänk
Medlem

deras chassin är snygga...så enkelt är det...

Permalänk
Vila i frid

Ruggigt fult.
Som någon sa tidigare, ser ut som någen sönderstylad bmw....

Permalänk

för han fågade ju hurvida ni tyckte det var snyggt eller fult

Permalänk

TYP =( varför göra om datorn till en PIMP MOBILE ? lika stor som en sån är den iaf, skärpning TT, håller er till discolampor eller nå

Visa signatur

:: AMD ATHLON64 3200+ S.754 :: MSI K8N NEO PLATINUM :: 1024MB DDR400 :: LEADTEK FX5600 :: 1.0 TB HDD :: ASETEK WATERCHILL :: LIAN LI PC6070 :: HERCULES 19" TFT :: COSSONIC 5.1 HS :: XENIX BLACK TBORD ::

Permalänk

Urkk det var ju super fult!!! Skulle aldrik köpa det!

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chainsaw_charli
URRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRK det var det vidrigaste jag sett på länge. Hur orkar man med att släppa en sådan vidrig produkt. Det ser ut som en turk moddad BMW -87a med fejkad dumpventil.

snarare turk moddad opel calibra... *ännu fulare*

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Många som svarar på hans fråga ser jag....

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken, man bör nog inte klaga på hans "chassismak" men men... Om du inte finner någon butik som säljer det kan du ju alltid skicka ett e-mail till TT och fråga vilken din närmaste återförsäljare är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chainsaw_charli
URRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRK det var det vidrigaste jag sett på länge. Hur orkar man med att släppa en sådan vidrig produkt. Det ser ut som en turk moddad BMW -87a med fejkad dumpventil.

Håller med till 100%

Jag läste en stor del av tråden innan jag kikade på bilderna och kunde aldrig ana att chassit va så fult!

Urk, verkligen=/

Permalänk
Medlem

e ju bara jobbigt o ha ett typ "färdig moddat" chassi, e inget kul heller...

Visa signatur

+Ok

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WDac
snarare turk moddad opel calibra... *ännu fulare*

Hörru! Inget skit om calibra nu! Håll dig till bmw :D:D:D

Permalänk
Medlem

fy fan......

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=THX3VM2000A

inte faligt dyrt heller.. sen om designen råder det väll delade meningar om

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Tycker åxå Lanfire e fult. Jag har själv nu ett TT V2000 med plexi. helt klart bästa chassit jag rört. man kan glömma skruvmejsel med xaser III supernice. tysta fläktar med, nackdelen e väl priset på ca 2500.

Visa signatur

Thermaltake Xaser III alu w/window. P4 3.0ghz/800mhz @ 3.5+ghz. Abit IC7-G. OCZ PC3700. IBM Deskstar 60GB Zalman 7000Cu. Antec SmartBlue 350W. Memorex CDRW-24X. Sunbeam UV Cold Cathod x2. Geeforce 4MX suger jag vet...men nya grejer på ingång.