övningskörnings skylt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2003

övningskörnings skylt?

Nu är de så här att jag ska börja övningsköra, men jag behöver en sån där vacker grönvit skyllt först.

Var kan jag hitta en billig sådan?

Internet är som ett stort bibliotek, men med en full bibliotekarie.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

På närmsta mack.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hok
Registrerad
Jul 2001

Vän,

Biltema är din vän, om du vill komma undan billigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg svergie framsida
Registrerad
Jun 2003

En fråga började övnings köra för drygt ett år sedan. Köper en såndär grön "vacker" skyllt på statoil men tro fan inte att den fäster på vår volvos backluka! finns de olika modeler eller?

amd tvåtusenetthundra || femhundratolv mb RAM ||Gf fyra Ti fyratusenfyrahundra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hok
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartiNx8
En fråga började övnings köra för drygt ett år sedan. Köper en såndär grön "vacker" skyllt på statoil men tro fan inte att den fäster på vår volvos backluka! finns de olika modeler eller?

Magnetiska och ickemagnetiska?

Det går ju att sätta skylten i bakrutan. Lite silvertejp är allt som behövs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

säker på att luckan är i metall där ni försökte fästa den? eller kanske är i aluminium, för då fastar inte magnetiska saker.

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Någon som vet var man kan köpa skyltar med samma utseende, men med texten "stulen"?

they said to go to hell so I packed my shit and went with it
little did they know that they put me in my element

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Någon som vet var man kan köpa skyltar med samma utseende, men med texten "stulen"?

Men en sån kan du inte köra omkring med när du övningskör.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2001

jag har 2 st supermagneter på min övningskörskylt. har tappat minst 5 skyltar innan jag började med magneterna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2003

Skyltarna är kassa. Förlorar sin magnetiska förmåga efter ett tag. Då får man köpa ny.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Vän,

Biltema är din vän, om du vill komma undan billigt.

& frakten är gratis till östersund?

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

De är inte så dyra om jag minns, så närmsta mack är nog bra. blir billigast oxå för då slipper man resa/frakt.

Citat:

Jag har sett fyllekörning någonstans, men jag hittar den inte.. Jag vill oxå ha en sån som det står stulen på eller något annat roligt

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Men en sån kan du inte köra omkring med när du övningskör.

Borde jag ens kommentera det där?

they said to go to hell so I packed my shit and went with it
little did they know that they put me in my element

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Det enda som funkar är tunna plastskyltar som du fäster på insidan mot rutan. Funkar perfa, visserligen lite dyrare mot vad man får (en tunn plastfilm) men du tappar den garanterat inte.

[size="1"]Life is a bitch, then you die[/size]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
EastLake
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Vissa baklukor är av aluminium. Tacka gud för det du så slipper du i alla fall rost.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jun 2002

Finns på OK körfältet ;D

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Borde jag ens kommentera det där?

Läs topic, det är det man brukar diskutera

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlpHa.
Finns på OK körfältet ;D

Kan du ge mig en vägbeskrivning

*skoja*

Internet är som ett stort bibliotek, men med en full bibliotekarie.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Se till att det står "ÖVNINGSKÖR", den gamla "ÖVNINGSKÖRNING" är förbjuden och man kan få böter om man använder en sådan. Dock tror jag inte att någon fått det eller kommer att få det på de närmsta åren men det finns alltid en nitisk polis därute som bara vill förstöra.

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linkoping
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Är du som vår familj ägare av en volvo v70 av den bulliga varianten är bakluckan av plast
Då får man köpa en som man fäster på insidan av rutan
Finns på alla OK-mackar och kostar inte många kronor

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crusher
Se till att det står "ÖVNINGSKÖR", den gamla "ÖVNINGSKÖRNING" är förbjuden och man kan få böter om man använder en sådan. Dock tror jag inte att någon fått det eller kommer att få det på de närmsta åren men det finns alltid en nitisk polis därute som bara vill förstöra.

Varför är den gamla varianten olaglig för?

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linkoping
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Takashi
Varför är den gamla varianten olaglig för?

Det bara är så, det har med något att göra men jag minns inte vad, dock är det så

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Tydligen så syns "ÖVNINGSKÖR" mera (större font, färre bokstäver), fast jag tror ju att det var en konspiration mellan alla parter så att företaget som tillverkar skyltarna skulle få en "boost" i försäljningen. Jag menar, ser man en grön och vit skylt så vet man att det är övningskörning på gång.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södra Skåne
Registrerad
Mar 2002

Läste att både skyltarna går bra att använda (på Länsstyrelsen i Örebros hemsida )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Akkad
Registrerad
Aug 2003

Övningskörningsskylt heter det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Volvos backluckor är gjorda i glasfibrer det är därför.

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Glasfiber? Vilken Volvo då? De jag ägt hade aluminiumluckor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linkoping
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crusher
Glasfiber? Vilken Volvo då? De jag ägt hade aluminiumluckor.

V70, den bulliga varianten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Min vän: http://www.dekaltrim.nu/:)