Permalänk
Medlem

NF7-s rev 2, temp/volt prog?

Som topicen säger, ni som har NF7-s rev 2 vad kör ni med för program för att se temp/volt?
Själv kör jag Hardware doctor men har lite problem med det, för det första kan jag inte spara inställningar så varje gång jag startar det så gnäller den att vcore är för hög. OCH när det händer så slår den av CPU fläkten? Nån som har haft nått liknande problem? Eller kör ni med nått annat bra program?

Permalänk
Medlem

Motherboard monitor. Den självklara temp-gurun

Permalänk
Medlem

MBM5 jag också. Hittas här om du undrar:

http://mbm.livewiredev.com/

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag kör med det medföljande "Winbond Hardware Doctor". Är mycket nöjd med det faktiskt. Enkelt, inte resurskrävande och har enkla ställbara bevakningsfunktioner. Ger bra överblick. MBM är lite krångligt tycker jag

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

IMO så suger "Winbond Hardware Doctor" trodde de skulle vara nått men nej nej.. tacka vet jag MBM5 nu när jag testat det..

Sledgehammer: Kan du spara installningar som du gjort? Kunde då inte jag och när ett larm gick så slutade min processorfläkt att snurra. Lite skumt tur man fick tips om nått bättre

tackar.