vad tycks om denna!!!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
i ela
Registrerad
Sep 2004

vad tycks om denna!!!

jag har fått några tankar om uppgradering så jag och byggde en som verkade lite intressant...
Abit nf7-s 2,0
barton 2800+
Adata pc4000 256Mb 2 st
sapphire 9800pro
samsung syncmaster753s
Antec lanboy
Zalman CNPS7000A
2 st maxtor 120gb

och lite andra grejer. men hur kommer detta system att klocka och hur kommer detta fungera tillsammans
jag kommer att byta om jag får min nuvarande dator såld

Trädvy Permalänk
Glömsk
Plats
Userland
Registrerad
Jul 2001

Finns inte så mycket att tillägga. Bra val av komponenter.

Själv skulle jag dock byta ut chassit mot något större. Antec LANboy är en liten söt låda men den bjuder inte på så mycket till uppgraderingsmöjligheter. Är osäker om du får in mer än två hårddiskar i den utan modifikationer.

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
i ela
Registrerad
Sep 2004

mm att modda den gör inget för mig men det är mest skärmen och minnena jag funderar på och lite på cpu:n

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
i ela
Registrerad
Sep 2004

men när jag lika gärna har en tråd så kan jag fråga vad jag kan få för min nuvarande dator
2400+@ 10,5X 195
twinmos/windbond 256 X2
sapphire 9800pro
200Gb maxtor
addtronics 7896A
sony 48x läsare
viewsonic e70f
intelli 3,0
nått sär t-bord
epox 8rda+
slk-900

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Jag skulle köpt 768 eller 1024 MB RAM.

they said to go to hell so I packed my shit and went with it
little did they know that they put me in my element

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
i ela
Registrerad
Sep 2004

mm men varför jag har testa med 1024 i min och jag blev inte lyckligare för det, och sen kostar ADATA minnena så sjukt mycket lever på 950Kr i månaden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

För att du slipper köra med swap och får ett allmänt snabbare system. Men det är klart, har du bara barnbidraget så kan det vara försumbart.

Dock tycker jag om man ser på de andra sakerna i paketet att du borde ha råd att lägga till de där minnena.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
i ela
Registrerad
Sep 2004

mm det kan tyckas men nu har jag bestämmt mig för "bara" 512.
dom pengarna som går till den där datorn kommer från min som ska säljas sen blir det kanske att kränga lite arsle på nått gatuhörn *skämt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003

Varför sälja en grym dator sen köpa en i princip likadan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2002

Undrar jag också, han kanske bara ska uppgradera?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
i ela
Registrerad
Sep 2004

öhhh vadå sälja en grym dator den som jag har e värdelös.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skelleftehamn
Registrerad
Dec 2002

Helre 2500+ än 2800+ då 2800+ inte klockar bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2003

Gör 1024MB verkligen så stor skillnad? Tror själv inte det. Det är väl mest om man ska köra riktikt super tunga program. Om man bara spelar spel, ser på filmer och sånt så märker man knappast något med dom där extra 512MB:en.

Desktop: Core i7 8700k @ stock 4.7Ghz | NZXT Kraken X62 | Aorus Z370 Gaming 7 | 32GB Ripjaws V 3200 Mhz | ASUS GTX 1080Ti Strix Gaming OC | 500 GB Samsung 960 EVO | Fractal Design R6 Blackout | Corsair RX 850W | Acer Predator X34A + Samsung SyncMaster 2443BW | Asus Xonar U7 | ATH-M50x | Roccat Nyth | Corsair Strafe RGB MX Silent | Windows 10 Pro / Manjaro KDE
Server: Core i5 2500K @ 4.7 Ghz | Noctua NH-D14 | ASRock P67 Extreme 6 | 24 GB G.Skill 1600 Mhz | Fractal Design Define R3 Titanium Grey | Corsair HX850W | Samsung 850 EVO 500 GB | ca 20 TiB HDDs | Redhat Server 28

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
i ela
Registrerad
Sep 2004

är det ingen som vet hur mycket jag kan ta för min nuvarande dator????

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligg: Rulla: Spela Död
Registrerad
Jan 2002

Vad kostar den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulayo
Gör 1024MB verkligen så stor skillnad? Tror själv inte det. Det är väl mest om man ska köra riktikt super tunga program. Om man bara spelar spel, ser på filmer och sånt så märker man knappast något med dom där extra 512MB:en.

Jo, det gör man.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
i ela
Registrerad
Sep 2004

okej motivera varför jag skulle ta 1024 i ställe för 512 . för om det blir 1024 så måste jag välja andra billigare minnen. så slår kvantitet kvalitet
halldin: det vet jag inte måste få hjälp med det eftersom jag inte har en aning vad jag ska ta... om du är intresserad pm:a mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2003

Lite motivering varför man skulle köra med 1024MB skulle vara bra, ja.
Sen så bör man ju tänka på att växlingsfilen ska vara ca 1.5 - 2 gånger det minne man kör med. Så det blir 1GB mindre utrymme, plus 1500:- extra (förutsatt att man inte kör med några dåliga budget minnen), för en minimal prestanda ökning.

Desktop: Core i7 8700k @ stock 4.7Ghz | NZXT Kraken X62 | Aorus Z370 Gaming 7 | 32GB Ripjaws V 3200 Mhz | ASUS GTX 1080Ti Strix Gaming OC | 500 GB Samsung 960 EVO | Fractal Design R6 Blackout | Corsair RX 850W | Acer Predator X34A + Samsung SyncMaster 2443BW | Asus Xonar U7 | ATH-M50x | Roccat Nyth | Corsair Strafe RGB MX Silent | Windows 10 Pro / Manjaro KDE
Server: Core i5 2500K @ 4.7 Ghz | Noctua NH-D14 | ASRock P67 Extreme 6 | 24 GB G.Skill 1600 Mhz | Fractal Design Define R3 Titanium Grey | Corsair HX850W | Samsung 850 EVO 500 GB | ca 20 TiB HDDs | Redhat Server 28

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Jag har redan motiverat mer minne med att man slipper använda växlingsfil samt att systemet känns (blir) snabbare.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
i ela
Registrerad
Sep 2004

jag har tänkt översaken men om det blir att köpa grejerna så blir det bara med 512 i ram... men ingen som har ett förslag om vad jag kan kräva för min dator som jag har nu

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Birger Jarlsgatan
Registrerad
Okt 2001

Varför uppgradera från det du har?

Ett oerhört slöseri på pengar.

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
i ela
Registrerad
Sep 2004

jag tycker det inte är ett sånt slöseri med pengar eftersom det mesta av pengarna kommer ifrån min gammla dator... om jag får den såld det vill säga

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
X
Registrerad
Dec 2002

Ser väldigt dumt ut att köpa en nästan exakt likadan..uppgradera hellre isf

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

Status att ha 1024 ju

Kan förstå om grabben vill köpa ny burk, det är ju jätteskoj att både köpa, bygga och sedan köra den.

Iaf så klarar han sig utmärkt på det systemet han har idag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligg: Rulla: Spela Död
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutte

halldin: det vet jag inte måste få hjälp med det eftersom jag inte har en aning vad jag ska ta... om du är intresserad pm:a mig

Jag syftade på paketet som tråden handlar om