En liten 3D Work In Progress [Varning: en och annan stor bild]

Permalänk
Medlem

En liten 3D Work In Progress [Varning: en och annan stor bild]

Jag har jobbat på den här killen ett bra tag. Då det här är min första post på detta forum så tänkte jag säga: Tja!
Jag är Fredde. Polare med "Ted", aka "Storm" aka "nidas" aka "Teddy". Jag vt att jag var med på nån Sweclockers träff i stockholm för ett par veckor sedan. Det var soft.

Här är bilderna, kommentarer är varmt välkomna. Kritik också.

Ha de gött

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Men jag tror det är hmm err host nått fel på honom
Ögonen ser lite halv crazy ut annars jävligt snyggt.

och gör tjejer för guds skull!

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt modellerat.
Fast materialet på huden ser konstigt ut, är det bara för att det är jpeg kanske?

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk

Förmodligen så är den inte skinnad än

Väldigt snyggt!

Släng upp den på www.cgtalk.com och se vad de har att säga om den!

Permalänk

Riktigt grymt snygga!

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk

säger som alla andra: skitsnyggt!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Håller med! Snyggt modellerad. Du tror inte du kan lägga upp en wireframe??

Kritik: Jag tycker det ser ut som örat är lite långt bak och lite långt ner. Inte mycket alltså men det känns som det ska flyttas lite.

Använder du några referensbilder förresten?

Visa signatur

"My lifestyle determines my deathstyle!"

Permalänk
Medlem

Nice! Men var är penis?

Visa signatur

Jag lider av Tropophobia.

Permalänk
Medlem

HampaN: Haha!

Sir_Manfred: Otroligt nice! Tycker veck och mänskliga rynkor etc blev väldigt bra! Hur länge har du jobbat med han?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Mer magrutor

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

Oj! Tackar för alla replies

ante84: Njae, det har snarare mer att göra med renderingen. Jag valde lägre kvalité på renderingen för att det skulle gå fortare att rendera.

Majestic 12: Finns redan på CGTalk :), gammal tråd dock: http://www.cgtalk.com/showthread.php?s=&threadid=83688
Skinnad? Om du menar riggad och så, så nope. Den är inte riggad eller skinnad. Jag har texturerat den men jag ska göra om texturen.

P€R (PeuroR?)
Jag kan slänga upp en wireframe
Örat sitter rätt. Jag har använt referens bilder. Det kan hända att perspektivet på renderingen får det att se fel ut.

Zapher: Lite då och då sedan Maj. Har mest studerat anatomin under sommaren. Nu ska jag ge mig på kläderna.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

ojoj, nu blev jag riktigt impad, väldigt snyggt gjort.
Börjar fundera åt vilket håll jag är lagd nu
Som sagt, riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem

du får se till att fixa ett fint material till huden då .. och ögonen ser väldigt verklighetstrogna ut, är det bara en textur?

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket fint! Får man fråga vilket/vilka program du använt?

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt gjort! Fy helvete alltså.

Edit: Får man fråga hur många polygoner?

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

Du känner nidas, sa du?

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Mycket fint! Får man fråga vilket/vilka program du använt?

Om jag känner sir_manfred rätt så är det 3dstudio för hela slanten.. men jag låter honom svara mer ingående

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Jag som knappt kan göra ett klot i 3D studio
mycket fint..

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Medlem

ante84: textur ja. Men även en del shader inställningar. Jag har texturerat kroppen en gång redan, men det blev inte så bra så jag ska göra om det.
Gammal version:

Kennel: Jag använder, som nidas delvis nämnde, 3d studio max 5.1

Decamber: Jag har inte kollat antalet polygoner än. Men det är ett ANTAL tusen
Jag ser att du browsat min wip katalog, du råkade uppenbarligen snubbla över min gamla Murdûk-wip. Här är den färdiga versionen:

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Oj oj oj oj, get a job and make yourself a fortune man!

Permalänk

Grymt snyggt!

Visa signatur

BröL

Permalänk

Läckert

Permalänk
Medlem

Helt otroligt. Hur fan lyckas du? Jag vill verkligen kunna göra sådat jag med...

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir_Manfred
Decamber: Jag har inte kollat antalet polygoner än. Men det är ett ANTAL tusen
Jag ser att du browsat min wip katalog, du råkade uppenbarligen snubbla över min gamla Murdûk-wip. Här är den färdiga versionen:
http://gngd.jaggedpath.com/wip/murdukfinal01.jpg

Murdûk är... hur i helvete skall jag uttrycka det... jävligt grym. Jag sparde de flesta bilder i wip-katalogen. Jobbar du med sådant där eller är det bara fritid? Du borde verkligen satsa på det annars.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

Decamber: Jo det är fritid. Ska söka jobb nån gång. Hade ett på G i England men det verkar som om att det sket sig. Heh.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Bröstvårtorna borde ändras...inte realistiskt för 5 öre.
Och Ögonen ser skumma ut.

Dock ska du har credz för fingrar tår och naglar.....mkt snyggt.
Gj..

//Mange

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Medlem

Ni på Blizzard, släng er i väggen! Här kommer det nya characters
Nej, men det där var jävligt fina bilder!
Hur lång tid har du laggt ner på var och en?
Gått några utbildningar för 3D Studio eller har du bara setat hemma och lekt lite på fritiden?

En än gång, Väldigt Snyggt! Väldigt imponerad (och avundsjuk - säger det tyst )

Vill gärna ha fler färdiga bilder!

Permalänk
Medlem

Ahh, Sir_Manfred, det känner jag igen sen DALnet.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

ViZioN: Heh, tackar. Jag ska göra om händerna och fötterna. Är inte alls nöjd med dem. Bröstvårtorna kommer inte synas så mycket när allt är klart men jag tror jag ska ta ditt råd iallafall och förbättra dem lite.

Marwin: Heh. Få se nu, Murdûk snubben tog cirka två veckor att göra. Mellan 2 till 4 timmars jobb om dan på den.
Den senaste killen har jag jobbat på från stund till stund sedan Maj. Dock minus en månad eftersom jag inte hade nån form av inspiration under en månads period då jag var offline osv.

Sunray: Jaaaaså? Det var det värsta Från vilken kanal?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Marwin: Jepp! Jag har bara lekt på fritiden. I cirka 6 år. Heh

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB