Permalänk
Medlem

Volymkontrollsprogram

Tja, jag har två knappar på mitt tangentbord som jag kan välja vad de ska göra när man trycker på dem. Och jag skulle vilja använda de som volymknappar, en för volym upp och en för volym ner. Kan man göra två program som sänker volymen kanske ett "hack" när man startar det, och ett som höjer volymen ett "hack". Jag har noll kunskaper om programmering, så om någon vill gör två program så skulle jag bli glad..

Tack på förhand!

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Fick du inte med några programvaror till t-bordet? Känns dumt att ha ett t-bord med extraknappar om tillverkaren inte skickar med något för att använda dem. Annars kanske winamp5's hotkeys(om du använder winamp) använda dem till det, om man nu kan välja volymjidder bland de olika valen.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Man brukar kunna ändra dom sakerna rätt så lätt i registret
skriv: regedit i kör.

men har du inte pillat i registet innan så va försiktig, du kan ställa till det rätt så bra om man inte vet vad man gör för nåt!.

Visa signatur

NZXT H6 Flow | Intel i7 14700KF | ASUS PRIME Z790 | 32GB 6000MHz Fury |
Seasonic Prime GX 1300W | 27" LG 27GN750-B

Permalänk
Medlem

Tangetnbordet är det här: http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_040110_logitech...

jag har inte köpt det ännu, men på det tangetnbordet så finns det inga volymknappar, det finns lite genvägar så som www, mail m.m.. men det fins även knappar där man kan välja att srtarta ett valfritt program. Jag tänkte då att man kunde välja två "program" knappar till att ha som volym knappar, en för volym upp och en för volym ner.

Men det dära om regedit, skulle du kunna beskriva mer exakt var jag hittar det?

Jag kan absolut inget om programmering men att göra två program som höjer respektive sänker volymen inte behöver vara jobbigt att göra? eller har jag fel?

Vad jag vill att programmen ska göra e att när man startar det så ska den sänka volymen ett hack och sen stänga av sig, inte vara kvar på. samma sak för volym upp, men där höja volymen ett hack.

tack på förhand

Visa signatur

/car2ns