BBB's Tjänst "Vi säger upp ditt gamla abonemang"

Permalänk

BBB's Tjänst "Vi säger upp ditt gamla abonemang"

Jag har anmält mig som kund hos BBB. Detta gjorde jag för kanske 2 månader sen, när jag fick veta att de började bygga ut sina dsl-tjänster till min telestation. Jag valde att låta dem sköta uppsägningen av mitt föregående abonemang, för det verkade ju bekvämt. Men, nu såhär, 2 månader efteråt, så tyckte jag det tog en väldig tid, så jag ringde till min gamla internetleverantör. Där sa de att de inte hade sett röken av någon fullmakt, men erbjöd sig att skicka ut ett papper till mig om manuell uppsägning. Min förra internetleverantör har dessutom 3 månaders uppsägningstid, så jag har alltså väntat 2 månader utan att någonting har hänt, och får nu vänta 3 månader till, efter att ha tagit saken i egna händer.

Jag vill därför avråda er från att utnyttja denna "service" som BBB tillhandahåller. Men visst, jag var kanske en av de få som det inte fungerade för, vad vet jag.

Permalänk
Medlem

Re: BBB's Tjänst "Vi säger upp ditt gamla abonemang"

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Jag har anmält mig som kund hos BBB. Detta gjorde jag för kanske 2 månader sen, när jag fick veta att de började bygga ut sina dsl-tjänster till min telestation. Jag valde att låta dem sköta uppsägningen av mitt föregående abonemang, för det verkade ju bekvämt. Men, nu såhär, 2 månader efteråt, så tyckte jag det tog en väldig tid, så jag ringde till min gamla internetleverantör. Där sa de att de inte hade sett röken av någon fullmakt, men erbjöd sig att skicka ut ett papper till mig om manuell uppsägning. Min förra internetleverantör har dessutom 3 månaders uppsägningstid, så jag har alltså väntat 2 månader utan att någonting har hänt, och får nu vänta 3 månader till, efter att ha tagit saken i egna händer.

Jag vill därför avråda er från att utnyttja denna "service" som BBB tillhandahåller. Men visst, jag var kanske en av de få som det inte fungerade för, vad vet jag.

[/QUOTE

När jag beställde BBB och valde att de skulle säga upp mig i april så blev jag uppsagd från comhem den 31:a maj. Den 1:a Juni kopplades ja in till BBB. Så vänta ett tag till, jag tycker det gick väldigt bra och smidigt.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Jo men min förra internetleverantör hade inte fått veta någonting ifrån bredbandsbolaget ens 2 månader efter beställning.

Permalänk
Medlem

BBB skickar fullmakten när de är säkra på att de kan installera deras lina till dig. För mig tog det över tre månader innan Telia fick fullmakten.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Re: BBB's Tjänst "Vi säger upp ditt gamla abonemang"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Jag har anmält mig som kund hos BBB. Detta gjorde jag för kanske 2 månader sen, när jag fick veta att de började bygga ut sina dsl-tjänster till min telestation. Jag valde att låta dem sköta uppsägningen av mitt föregående abonemang, för det verkade ju bekvämt. Men, nu såhär, 2 månader efteråt, så tyckte jag det tog en väldig tid, så jag ringde till min gamla internetleverantör. Där sa de att de inte hade sett röken av någon fullmakt, men erbjöd sig att skicka ut ett papper till mig om manuell uppsägning. Min förra internetleverantör har dessutom 3 månaders uppsägningstid, så jag har alltså väntat 2 månader utan att någonting har hänt, och får nu vänta 3 månader till, efter att ha tagit saken i egna händer.

Jag vill därför avråda er från att utnyttja denna "service" som BBB tillhandahåller. Men visst, jag var kanske en av de få som det inte fungerade för, vad vet jag.

Har man ett annat adsl-abbonemang och beställer B2's xDSL-tjänster så finns det ett visst intresse av att låta B2 säga upp abbonemanget. Har du t.ex. Chello som inte är beroende av att någon annan ADSL-leverantör måste koppla ur dig, så sköt uppsägningen själv när du vet att du fått ett datum av B2.

Tyvärr så fungerar glappet mellan t.ex. telia och B2 inte helt smärtfritt, åtminstone inte för mig i januari i år.

Visa signatur

[Esc]