Permalänk

CP = Cerebral Pares. En sjukdom som man inte ska skämta om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
CP = Cerebral Pares. En sjukdom som man inte ska skämta om.

skulle hellre föreslå att det är ett AHndikapp, du kan ju inte smitta de. Allt som kan smittas brukar kallas sjukdom

Permalänk

Ordvalet var väl inte det bästa men du förstår min poäng. Jag anser att en person som är CP-skadad är sjuk/handikappad.

Bara för att det smittar behöver det inte kallas sjukdom. Schizofreni är en sjukdom men den smittar inte speciellt mkt. Likaså autoimmun sjukdomar såsom reumatoid artit, tieztes sjukdom etc.

Permalänk

Din **-kompis tror säkert också att man får betala extra elräkning för hotellrummet därför att "byter man kanal ofta på teven drar den mycket mer ström" som en kompis till mig sa när vi bodde på Scandic under ett simläger i Fagersta en gång för väldigt länge sedan. Behöver jag säga att jag inte trodde honom

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Abacka
skulle hellre föreslå att det är ett AHndikapp, du kan ju inte smitta de. Allt som kan smittas brukar kallas sjukdom

cancer smittar inte....

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cod
Tja, jag kan bara komma på 2 sätt, att man sätter en cookie på burken, dock lätt att ta bort. Eller att man mailar abuse hos ISPn och ber de spärra åtkomst till den sidan för användaren eller likn.

Eller så bannar man hela det nätverket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Tja, jag kan bara komma på 2 sätt, att man sätter en cookie på burken, dock lätt att ta bort. Eller att man mailar abuse hos ISPn och ber de spärra åtkomst till den sidan för användaren eller likn.

Spärra hos ISP låter ju som enda fungerande lösningen men går verkligen ISP'n med på de? Det blir ju en massa merarbete för en kund som inte sköter sig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bamsefar
Eller så bannar man hela det nätverket.

Du menar att man bannar alla IP-nummer som hans ISP äger? Då kan ju inte någon som är kund hos den ISP använda forumet, måste ju slå lite fel.

Permalänk
Medlem

Borde man inte kunna göra så att man med exempelvis telia som har en reversedns som väl ser ut någonting i stil med h123o9391p13.telia.com kunna göra så att man helt enkelt kör en reversedns på alla besökares IP, och när någon blir bannad bannar man helt enkelt h123o9391p13.telia.com? Fast det
kanske inte fungerar med alla ISPer, och dial-up funkar det ju inte med heller. Inte heller om användaren har en egen reverse-dns.

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Borde man inte kunna göra så att man med exempelvis telia som har en reversedns som väl ser ut någonting i stil med h123o9391p13.telia.com kunna göra så att man helt enkelt kör en reversedns på alla besökares IP, och när någon blir bannad bannar man helt enkelt h123o9391p13.telia.com? Fast det
kanske inte fungerar med alla ISPer, och dial-up funkar det ju inte med heller. Inte heller om användaren har en egen reverse-dns.

Funkar inte eftersom man får nytt hostname vid nytt IP också.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS