PXE-E61:Media test failure , check cable" HJÄLP!
Jahapp jo det är som så att min jävla laptop hemma har varit död typ ett par månader, men vill få igång skiten nu när jag har semester.
Det är en Compaq Presario 2126EA typ 14månader gammal, XP Home.
Problemet:
När jag startar upp den så försöker den söka HD "dick dick dick" sen kommer följande upp :
"Argon PXE Boot Agent V2.01....."
"Pre-Boot eXecution...."
"PXE-E61:Media test failure , check cable"
Ett tag så var den så här men då startade jag bara om den typ 10 ibland 50 ggr så hoppade den igång, men nu har jag startat om 575ggr typ och inget händer.
Har sökt lite på Google och försökt hitta hjälp.
Om jag går in i BIOS(PhoenixBIOS Setup) så står det på Internal Hard disk [none]
Går jag till Boot så har jag dem i följande ordning:
Harddrive
CD Rom
Removable divaces
Built in LAN (den här jäveln vore skönt att testa att ta bort men det verkar inte gå!)
Sen så laddade jag ner från Hitachi's hemsida en "Fitnesstest" på disken men jag har ju ingen floppy utan bara CD och den stödjer bara floppy eller man kan inte lagra den på annat tyvärr....
Har testat att peta i mina "Recovery skivor" från Compaq men den "bootar" inte ifrån dem.
VAD SKA JAG GÖRA???
Har beställt en ny 60 Gb hårddisk jag tänkte kasta i på måndag eller nåt (när den nu kommer) men vill ha över alla program Illustrator och annat jag använder mkt...
Jättetacksam för tips på vad man kan tänkas testa jag tror nämligen inte det är fel på HD då den varit såhär förut och då hoppat igång vid omstart, boot skivor/ställen man kan ladda ner ifrån och kan lagra på CD.
//Hunter