Permalänk
Medlem

Turok på Xbox emulatorn CXBX.

http://www.ngemu.com/xbox/cxbx/Turok.zip (9mb)

Hemsida: http://www.caustik.com/cxbx/

NGEMU nyheten.
http://www.ngemu.com/index.php?action=post&id=1648

"Turok is *completly* playable by now and only some minor graphical glitches are left.
Caustik also reports, that on a P4 with 2.8 Ghz and a GeForce FX 5600, Turok runs *very* fast, so speed doesn't seem to be an issue either. As a proof, the CXBX team also uploaded a nice movie, which gives you an idea of the fantastic speed of the game"

"Turok is completely playable and suffers from only mild glitches like missing polygons and water effects. The gameplay is very smooth, frames per second are real-time. It is even possible to overclock Cxbx and play at 4x+ speed without choking the system."

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt, men jag vill inte spela Turok.

Här tänkte jag skriva hur högnivåemulatorer funkar och varför jag inte gillar dem men jag orkar inte... Kanske imorrn.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Då måste det vara GC som har ett Radeonkort i sig...

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Då måste det vara GC som har ett Radeonkort i sig...

ArtX utvecklade GPU till Gamecube som sedan ATi köpte upp.

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Du snackar skit, anledningen är inte för klena datorer, anledningen är att det tar ett bra tag att göra emulatorer, särskilt för såhär avancerade system.
T.ex. finns det ju en emulator för GC som verkar mkt lovande, www.dolphin-emu.com (kolla i forumet under beta screens), och vaddå likadant med Playstation och Dreamcast? Försöker du påstå att dagens datorer inte klarar av att emulera en gammal sketen Playstation? Det finns t.om. playstationemulator till PocketPC ( http://fpsearm.psxfanatics.com/ )

Jag håller faktiskt med där. Klena datorer är defenitivt inte rätt svar på att det inte finns emulatorer utan mer att systemen är avancerade precis som Myris säger.

De håller ju på med en Ps2 Emu och så ska Microsoft lancera en komponent till PC som är xbox så att man kan spela xbox spel.

Visa signatur

AMD Athlon 2000+ | 512 DDR PC2700 | 80GB HD Maxtor IDE | Club3d Ati Radeon 9800PRO

Permalänk

på min box är det nvida iaf

sen har jag 2 frågor

hur kan xbox visa så bra bild med 733mhz och ett sånt grafikkkort? sen så måste väl xbox spelen vara krävande på datorn+

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@TtE_9999
på min box är det nvida iaf

sen har jag 2 frågor

hur kan xbox visa så bra bild med 733mhz och ett sånt grafikkkort? sen så måste väl xbox spelen vara krävande på datorn+

Spelen körs säkerligen i 640x480 med en nypa FSAA...det fixar dom flesta datorerna.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@TtE_9999
hur kan xbox visa så bra bild med 733mhz och ett sånt grafikkkort? sen så måste väl xbox spelen vara krävande på datorn+

Koppla in din dator till TVn och sätt dig några meter bort så får du se att det inte är någon konst att visa så "bra" bild.
Din andra fråga fattar jag inte riktigt.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.