Permalänk
Avstängd

Uppdatera router...(Hur ?)

Heeej, hur uppdaterar man sin d-link di-514 ??
Nu menar jag firmwaren.

Har ni haft något problem med att telias internetuppkoppling bryts?
Kan det vara modemet som är knasigt?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Hedersmedlem

Man går in på D-links hemsida och laddar ner firmware (finns någonstans på sidan, bara att leta). Sen går man in i routern och hittar en sida där det står "update firmware" eller liknande och följer anvisningarna.

Edit: Enligt erfarenheter från Dlink 604...

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Avstängd

ok, just nu bryts mitt internet hela tiden så jag undrar om det hjälper med att uppdatera firmwaren?

Vad ska man ställa den där på??

Hmm här är en bild som visar router inställning:

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
ok, just nu bryts mitt internet hela tiden så jag undrar om det hjälper med att uppdatera firmwaren?

Vad ska man ställa den där på??

Hmm här är en bild som visar router inställning: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Router.JPG

Det beror på vad du har för ISP osv. Det borde stå i papprerna som du har fått från ISPn om du ska ha dynamiskt/PPPoE mm.

Ang. firmware så tror jag att du kanske kan få lite hjälp i filken "Help"?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Avstängd

Har uppdaterat firmwaren, har telia adsl 2mbit.
Hmm... Hatar när den loggar ur sig själv efter ca. 10min, ska nog ringa telia och be dem att hjälpa mig med inställningarna av routern...eller vet ni hur man ska ställa in den så att man inte loggas ur hela tiden?

Ha de så bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har uppdaterat firmwaren, har telia adsl 2mbit.
Hmm... Hatar när den loggar ur sig själv efter ca. 10min, ska nog ringa telia och be dem att hjälpa mig med inställningarna av routern...eller vet ni hur man ska ställa in den så att man inte loggas ur hela tiden?

Ha de så bra!

ohh har exakt samma problem.. men sitter med telia 8mbit...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
ohh har exakt samma problem.. men sitter med telia 8mbit...

Haru samma router som mig??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skojar du,jag har en 514 och tappar kontakten med telia 0,5adsl stup i kvarten. har ringt d-link suporten men dom pratar skit hela tiden,dom lovar o lovar att nästa vecka så ska det funka men det funkar inte har haft skiten (DI514) i 3 månader nu och dom har inte fixat det än fast dom lovar hela tiden på suporten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Haru samma router som mig??

har en Dl 614+ wireless.. Skiten kopplar ej ner för dom med trådlöst näverkskort bara för mig med sladd till den.

Permalänk
Avstängd

Mkt knasigt det här, har mailat d-link och ska ta kontakt med telia idag<!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu bytte jag ut sladden.. nu funkar det prima .. kan ha fel men det funkar perfekt nu

jag uppdaterade dlinken med

Permalänk
Avstängd

hmm...sladden mellan? Ha de!

Visa signatur