Permalänk
Medlem

USB 2.0 hastigheten

Har en iPod 15 GB och så fick jag en ny dator för inte så länge sen som har USB 2.0.

Den gamla datorn hade USB 1.1 och nu när jag för över låtar med 2.0 så känns det som att det går lika sakta?
Finns det nån drivrutin man kanske ska tanka för att det ska gå i 2.0-hastighet? Eller?

Tack

Permalänk
Medlem

har du installerat usb drivisar så usb 2 funkar?

Gå in på win update och tanka ner därifrån...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

usb2 får man via servicepack och när det är installerat skall man gå in i enhetshanteraren och uppdatera fönstret, då hittas ny hårdvara(usb2)

(enligt mina instruktioner iallafall)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
usb2 får man via servicepack och när det är installerat skall man gå in i enhetshanteraren och uppdatera fönstret, då hittas ny hårdvara(usb2)

(enligt mina instruktioner iallafall)

Jag har gjort enligt samma instruktioner (kom med moderkortet) men jag får inte på usb2!

Permalänk
Medlem

Ibland måste man slå på USB 2.0 i BIOS också...så är det för mig, dock har jag inte testat 2.0 ännu.

Permalänk
Medlem

Såja

Tack

Permalänk
Medlem

Jag behöver oxå fixa... Men det går inte att "uppdatera fönstret"

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Medlem

Det tipps jag har fått är att man installerar SP1 (eller SP2) och sedan avinstallerar det som ligger under USB i Task Manager (Enhetshanteraren) och sedan starta om datorn. Det fungerade för mig. Då hittades alla USB prylar igen plus att USB2 installerades.
Men USB2 måste ju vara aktiverat i BIOS också, så klart.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Jag har kollat i BIOS och har inte hittat nåt om USB (abit nf7-s) ska rsa nu då och testa...

<update>

Fortfarande samma skit... =/ 2.0 funkar inte...

Hur gjorde "Norado" för att få det å funka...?

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux