Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Screenshooter 2.1 (kalasfin uppdatering)

Permalänk
Medlem

otroligt soft program!!!

men som du sa skriv en hjälp fil! eller bara knåpa ihop en readme.txt

Permalänk
Medlem

nice..men går det inte att få så det står typ screen04.jpg istället för screen0004.jpg, t.ex.? är inte så bra på kodning så jag vet inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
nice..men går det inte att få så det står typ screen04.jpg istället för screen0004.jpg, t.ex.? är inte så bra på kodning så jag vet inte

Under Filename, ändra Filename mask till
Shot$2.$ext (Shot01.xxx) istället för Shot$4.$ext (Shot0001.xxx)

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M1M3R
Under Filename, ändra Filename mask till
Shot$2.$ext (Shot01.xxx) istället för Shot$4.$ext (Shot0001.xxx)

tackar. så det var de 4an stog för, borde fattat det

Permalänk
Medlem

men hur blir det med hjälp filerna? skulle hjärna vilja veta (om det går) hur man fixar så den lägger sig i en mapp med dagens datum + tiden shotet togs....

annars ett jävligt soft progg.... bra eftersom man är ju hyffsat lat och orakar inte öppna paint klistra in spara osv....

Permalänk
Medlem

Hjälpfil kommer nån gång. Nu har jag varken internet eller tid så det kan dröja. Tyvärr....fast om nån annan kunde fixa en hjälpfil vore det kanon

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M1M3R
Under Filename, ändra Filename mask till
Shot$2.$ext (Shot01.xxx) istället för Shot$4.$ext (Shot0001.xxx)

Jag vill ändra så filerna har ett annat namn.. vart gör man det?
Vilket program öppnar du vilken fil med?
Iof finns det ju bara en fil.. men.. ja..

Rutan för filnamn vill inte fungera för mig. Eller den fungerar men den ersätter bilden som har samma namn. Jag menar alltså att det inte blir några siffror efter..

Jävligt skönt program

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyborg
Jag vill ändra så filerna har ett annat namn.. vart gör man det?
Vilket program öppnar du vilken fil med?
Iof finns det ju bara en fil.. men.. ja..

Rutan för filnamn vill inte fungera för mig. Eller den fungerar men den ersätter bilden som har samma namn. Jag menar alltså att det inte blir några siffror efter..

Jävligt skönt program

orginal filnamnet är ju Shot$4.$EXT då blir namnet Shot0001.png tex beroende på vilken filändelse du valt.

om du istället vill att den ska heta screen000001.png (med sex siffror efter screen) så får du ändra det till screen$6.$EXT

Permalänk
Medlem

Tack för ett bra program!

Visa signatur

Nunca te acostaras
sin saber una cosa más

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
orginal filnamnet är ju Shot$4.$EXT då blir namnet Shot0001.png tex beroende på vilken filändelse du valt.

om du istället vill att den ska heta screen000001.png (med sex siffror efter screen) så får du ändra det till screen$6.$EXT

Fungerar inte om jag skriver in PrtSc$3.$EXT i Filename (no ext.)-rutan.
filnamnen blir t ex Shot0031.png.

Edit: Verkar gå inte fram och tillbaka. Startade väl om programmet eller nått, en fil heter iaf PrtSc$3.$EXT.png

=/

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
tackar. så det var de 4an stog för, borde fattat det

haha ibland e de roligt hur dum man kan va

ett av mina favoritprogram, delight!
en sak bara TA BORT BMP och byt till PNG 40% som standard. PNG e vida överlägset BMP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Hjälpfil kommer nån gång. Nu har jag varken internet eller tid så det kan dröja. Tyvärr....fast om nån annan kunde fixa en hjälpfil vore det kanon

Citerar för att öka chanserna för svar.

Vet inte hur det bäst skulle läggas upp, men det vore bra om man på något enkelt sätt kunde antingen (halv)automatiskt öppna katalogen som filen hamnar i, eller kopiera dess filnamn eller katalognamn till clipboard. Ofta tar jag en print screen för att sedan IM-överföra eller FTPa, och då är det ju smidigt att lätt komma åt filen.

Dock är det ju också smidigt att bilden kopieras till clipboard vid Print Screen, inte bara sparas, och det kan vara jobbigt om katalogen ALLTID öppnas, så det skulle kanske kunna kopplas till säg Alt+PrintScreen?

EDIT: Du kanske skulle kombinera med din Dump2FTP och göra så att säg ctrl+alt+Print Screen tar bilden OCH lägger upp på ens FTP, och kopierar URL till clipboard?

Permalänk
Medlem

Att öppna katalogen på ett smidigt sätt efter man tagit ett screenshot är nått jag saknat länge. jäkla skitprogram som inte stöder en sån funktion

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Granli
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Screenshooter...
Sidan kan inte hittats

http://web.telia.com/~u36114907/Web/se/screenshooter.htm

Permalänk
Medlem
Citat:

Den sidan har inte uppdaterats på två år tror jag. Screnshooter 2.1 eller vad det är jag kallat den finns bara släppt på sweclockers.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Vore najs med en förnyad länk!

Permalänk

tja.. hur ser läget ut för 2.2?

Ett litet felmedelande jag får när jag skör med 2 skärmar
http://medlem.spray.se/psyconline/misc/screenshooter_violatio...

ser fram imot en ny version med stöd för dual-screen

Visa signatur

tetris is so unrealistic

Permalänk
Medlem

en liten büg, finns nog flera iofs. Vet inte om jag orkar dona med programmet, kanske snyggar till koden och släpper som open source elelr nått.....äh jag vet inte

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

ja open source skulle vara gött så detta underbara program sprids och att man blir av med buggarna...

Visa signatur

tetris is so unrealistic

Permalänk
Medlem

påtal om screenshooter, grattis på födelsedagen ... en trevlig liten funktion du undanhållit för oss

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
en liten büg, finns nog flera iofs. Vet inte om jag orkar dona med programmet, kanske snyggar till koden och släpper som open source elelr nått.....äh jag vet inte

Varför fungerar inte sidan?

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem

jag älskar funktionen med att man kan lägga till egna "filename mask"

jag kör med: "$DATE--$3.$EXT" mycket fint

men ska det inte vara en prick vid 100 i quality så att man ser att det är det som är markerat????

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk

Alltså, hur tar man en shot? :$
Vilken tangent? Hur?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-D3H | Intel® Core i5-3570K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 | Samsung SSD 830 128GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | XFX ProSeries XXX Edition 850W |

Permalänk
Medlem

straatMan: Den vanlifga print knappen.

Permalänk
Medlem

Ingen möjlighet att lägga till ett val för att dölja ikonen från traybaren?

Permalänk
Medlem

Sorry för att väcka en tråd som är så gammal, men måste bara säga att det är ett riktigt bra program, smidig som bara den med, speciellt när man slipper köra klistra in o spara mellan bilderna

Permalänk
Sötast

Kommer det en uppdatering till Win7?

Funkar tyvärr icke i Win7, underbart program ju

Edit: Det var visst jag som hade glömt sharpkeys

Kan då istället rapportera att programmet fungerar perfekt i Win7!

Yay!

Permalänk
Medlem

Nu var det två år sedan någon skrev i denna tråd senast, och fem år sedan programmet uppdaterades, men jag måste säga att det är grymt!
Fungerar perfekt i Win7, håller på och leka med olika filnamn nu
Riktigt fint!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk

Underbart program:) kanske lite efter men nu vet du

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω