Permalänk

Visa era gravyrer!

Här är mina 2 första gavyrer... Gjorde dom för att testa hur det är att gravera... Kul! Ska nog lägga ner lite tid på att lära mig gravera bättre... BTW Antec Sonata´s dioder funkar bra till att kolla hur det blev Nu får ni visa era gravyrer!

Permalänk
Medlem

Re: Visa era gravyrer!

Nice för att vara första gången

Permalänk

Snyggt
Här har du mina gravyrer plus några andra också http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=32636...

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk

Har gjort en till nu! Det här ska jag lära mig... Men jag tänker inte ta med alla för att ni inte ska bli less

Permalänk

Ta itne illa upp. men jag tycker du gör fördhupa och lite för många förbreda linjer. Att tänka på bara:)

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk
Medlem

Min första gravyr någonsin. Den är gjord i riktigt glas med en maskin från Jula av märket FERM.
Motivet var väl inte det bästa, men jag är överlag nöjd. Lite svårt att fånga den på bild bra då jag inte har något färgat ljus så det fick bli blixten.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barracuda_87
här kommer mitt bidrag http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/gravyr_neji.J...

Jag ser att vi har ett Naruto fan här... Nice bild på Neji..

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk

tack näsan blev lite fel men ska göra två bilder av kakashi inat tror jag

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem

Här kommer mina bidrag

min allra första gravyr

en liten sak jag gjorde till brorsan på typ 15 min

En gravyr som jag skulle använt till ett kommande bygge men den blev lite för repig så jag använde den inte. Den är ungefär 50*70 cm

en som jag ska använda i en mod

Tack för mig

Permalänk

Snart kommer väl GoTall och Wolverine snart och sopar mattan med alla :D:D:D:D

Permalänk
Proffsmoddare

Ni har säkert sett dom förr men här har ni mina verk än så länge
fler lär det nog bli gravering är ju fantastiskt kul hoppas att dom ger lite inspiration.

50x70cm 8mm

50x70cm 8mm

40x40cm 6mm

50x70cm 8mm

50x70cm 8mm

40x40cm 6mm

10x10cm 3mm

Min absolut första gravyr

40x40 6mm

ps
Tomten6:
Grymt snyggt jobb med skalle/drake

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Har sett dem förr men det skadar aldrig att få se dem igen

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd

Wolverine; Sinnessjukt, som man kommer ihåg det. GJ.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Tack Wolverine det värmer dremel armen att få beröm av en idol

Permalänk
Medlem

hmm vem vågar lägga upp nu efter wolverine?:D

Permalänk
Medlem

JAg håller på med en 50x50cm gravyr just nu. Bilder kommer om nån dag

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering:

Glaset sprack i 3 bitar.
Jag som skulle ge bort den. Limmade och det ser väl hyfsat ut.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

ska fara och köpa nya stift (eller vad jag nu ska kalla det) imorgon så då kan jag göra lite mer detaljerat... förhoppnigsvis!

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Medlem

finns det någon bra sida där man kan hitta grymma bilder som man kan gravera..??!!

Permalänk
Medlem

det var min första. deta är som sagt en satans rolig grej att pyssla med

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Rengch
finns det någon bra sida där man kan hitta grymma bilder som man kan gravera..??!! [/QUOTE

Enklast är nog att söka på svartvita bilde på google. under avancerad sökning.....
så brukar ja göra

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem

jo men om man ska göra stora gravyrer vill man ju ha jättestora bilder right?

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk

[WP@]Wolverine
hur har du gjort den svarata bakrunden på denna bild om det är plexi?
och på din KUB har du använt toning för bilar (tonad plast)
och e det samma på denna???????

Visa signatur

Intel celeron 2,6ghz, asus p4sx8-x, ati radeon9600 pro, 2x WD 80gib, 160gib maxtor sata, dvd-läsare, cd-brännare, 256 +512 ddr pc3200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepperoni
[WP@]Wolverine
hur har du gjort den svarata bakrunden på denna bild om det är plexi?
och på din KUB har du använt toning för bilar (tonad plast)
och e det samma på denna???????
http://wpa.portalofevil.org/jin.jpg

Det där är med största sannolikhet svartlackad plåt...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube