Permalänk
Medlem

Dremel tillbehör?

Har precis köpt ett Co/Tech multiverktyg från Classe.
Frågan är om jag bör köpa orginal tillbehör till?

Men famförallt - jag ska bygga ett eget chassi.
Vilka olika tillbehör kommer jag behöva under arbetets gång tror ni?
Så jag slipper stå där utan verktyg mitt uppe i det hela liksom. Bättre att köpa dom innan.

Visa signatur

En ledares största politiska kapital utgörs av den mängd fruktan han kan ingjuta i sitt folk... eller: "Fear is the key". Förövrigt är Steve Harris kung.

Permalänk
Avstängd

köp många kap skivor då dom är ganak känsliga och går sönder snabbt

Visa signatur

HAtad?

Permalänk
Medlem

Glöm inte skyddsglasögon!!

Jag fick en splittrad kapskiva mitt mellan ögonen får några år sedan. Gjorde ont fom fan och kunde lätt gjort mig blind om jag fått den i ögat.

En gravyrfräs är alltid kul att ha, kostar 19kr på CO.

.johan

Visa signatur

[ A64 ClawHammer 1.8Ghz @ 2.6Ghz | MSI K8N Neo | 1GB OCZ EL 2-3-2-5 1T | DD Maze4 ]

Permalänk
Medlem

Köpte diamantkapskivor till min dremel-kopia från classe. Du måste nästan ha det om du ska såga i chassi då de man får med multiverktyget från början är rätt värdelösa i jämförelse.

Permalänk

passar alla dremels tillbehör till kopian från classe?

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk

borde dom ju göra eftersom det heter dremel-kopia...

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem

Ja de funkar.

Rekomenderar packet på biltema, man får väldigt mycket för pengarna.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Ja de funkar.

Rekomenderar packet på biltema, man får väldigt mycket för pengarna.

Tja, vilket av dessa pack menar DU? finns ju två.. ett för ca 150 o ett annat för ca 400 eller 500 kanske det va..., och snälla, sluta upp med att säga dremel kopior!! det är bara olika märken, som Volvo, Ford, BMW, MB, Vauxhall, Ferrari osv... bygger på samma princip.. men är två olika grejjer, man kanske kan säga att ett multiverktyg som kallas Dremel är en ferrari, medans t ex CoTechs multiverktyg är en Ford, hajjar ni? ha det så bra, och lycka till till trådskaparen!

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

tycker du ska köpa dremels kapskivor dom andra lågbudget brukar vara jätte dåliga.

Visa signatur

'-_-'

Permalänk
Medlem

en fråga, jag har bara sett dremels tillbehör var har ni sett de andras tillbehör någonstanns? förrutom de man får med när man köper verktyget...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

nope.. aldrig sett.. men köp tillbehör på classe..

förresten, gravyrfräs.. va e de egentligen?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

art nummer till packen på biltema?

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

yxa.. kan vara bra om du ska modda iaf GROV modda

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

hmm.. nu ska ja hitta biltema.. finns de i malmö?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Men att alla ska ha så svårt, www.biltema.se !!!

Där kan man både söka på artiklar och kolla var butikerna finns.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

förlåt då...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man nu köper en dremelkopia (i mitt fall för att göra ett fläkthål i chassisidan) åsså behöver göra skruvhål till fläkten (4 st runtom ni vet...) klarar en dremelkopia av att borra igenom metallen lr behöver man använda en borrmaskin då? 0.o

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Medlem

tja, min klarar av att borra genom plåt, metall, koppar, plast, trä osv..

Visa signatur

Permalänk

Om du ska gravera så föreslår jag att du köper gravyr stift Dremel-original fårn någon järnhandel... kostar ca 15kr/st på järnhandeln och 17kr/st på classe, Dock inte diamant gravyr stift men det bhövs inte om du ska gravera t.ex. i plexi men är ett måste om du ska gravera i t.ex. sten... ungefär likadant med kapskivor och borrar... Diamant borrar är overkill om du bara ska borra hål i en plexi skiva...

Edit: finns en plastlåda på classe för 149:- kr med många saker... vet dock inte kvaliteten på dessa då jag köper lösa stift till det jag behöver... har 4-5 kapskivor, 2borrar och 4 gravyr stift, alla i diamant...

Permalänk
Medlem

ok, följer det med borr och kapskiva till co/tech-kopian?

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FRiDG3
ok, följer det med borr och kapskiva till co/tech-kopian?

www.clasohlson.se Kolla själv vetja

Visa signatur

Fråga/ämne: "Ska träffa en tjej o vi ska säkert nuppa jag är nervös"

Svar: Drick en bärs och sluta ljuga, din date består utan en toarulle och en tysk lädersmisk film"

Permalänk
Medlem

Men man ser ju inte på den pyttelilla bilden =/, och... om jag nu ska göra ett runt och snyggt fläkthål, ska jag använda kapskiva runtom hela eller ska man bara göra ett mindre hål och fräsa resten så det blir snyggt? Isf... följer det med tillbehör så att det blir möjligt (plus de fyra skruvhålen runtomkring)

Visa signatur

Permalänk

följer med en liten borr men inga kapskivor utan det som kommer med är sandpapper

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem

man får visst kapskivor.. e du go' eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Tja, vilket av dessa pack menar DU? finns ju två.. ett för ca 150 o ett annat för ca 400 eller 500 kanske det va..., och snälla, sluta upp med att säga dremel kopior!! det är bara olika märken, som Volvo, Ford, BMW, MB, Vauxhall, Ferrari osv... bygger på samma princip.. men är två olika grejjer, man kanske kan säga att ett multiverktyg som kallas Dremel är en ferrari, medans t ex CoTechs multiverktyg är en Ford, hajjar ni? ha det så bra, och lycka till till trådskaparen!

Om jag bygger en bil som ser ut som en Ferrari och vill att det ska se ut som en ferrari då döper jag den till "Ferrarikopia" och inte "bilkopia".. Dremelkopia är ett alldeles utmärkt uttryck då alla precis vad man förstår och menar.

Visa signatur

//John

Permalänk
Medlem

har nyss varit å köpt min co/tech, jag kommer hem och öppnar lådan och har hela tiden i åtanke "jaja det e bara skit men en dremel är för dyr" sen öppnar jag lådan och tar godheten i handen, blir förvånad över att den e riktigt tung och man känner faktiskt att det osar en del kvalité om den för att kosta 250 spänn... fast kapskivorna man får med är inget vidare som sagt, tynna och små, men jag köpte dremels originalskivor, de var goa dem... annars kan jag rekommendera co/tech's "dremelkopia" starkt åt er alla! och ett plus för er graverare är att det följer med en förlängning av axeln så att man kan hålla den som en penna den har jag dock inte hunnit testa än men man känner en del kvalitetsintryck av den också...

God fortättning alla swecare!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo, co/tech's funkar perfekt till att gravera.. fast man e n00b som jag

Visa signatur