Stepmania, DDR, Dansmattor.

Permalänk
Medlem

Stepmania, DDR, Dansmattor.

Dags att köpa DDR system.

Tänkte köpa 2 sådana här:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=30334

Och en sådan här för att kunna lira på min pc:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=14238

Någon som har den kombinationen och vet hur det fungerar med te.x Stepmania(vilket är det enda spelet jag provat).

All info/hjälp uppskattas.

Permalänk
Medlem

Joytech-mattorna är inga favoriter skulle jag säga, men jag hittar inte konamimattor på webhallen =( Vet du om adaptern fungerar även med dansmattor? (Många tillåter en inte att trycka ex. ner och upp samtidigt).

Permalänk
Medlem

Jag har en lite äldre version av den mattan, och en sådan konverter.

I Stepmania kan man inte trycka åt höger och vänster samtidigt.
Men jag löste det genom att köra med dom andra knapparna (ring, fyrkant osv), så jag får vrida mattan 45grader för att hamna rätt.

Jag tror det beror på konvertern, för min kompis har samma problem, men en annan matta.

Kvalitén på mattan är inte heller den bästa, men den duger

Permalänk
Medlem

Joytech-adaptern funkar ICKE. Jag har sjläv testat med en sådan och de funkar inte som de ska när man trycker ner den vänstra och den högra pilen samtidigt.

Jag har själv använt Joytechs mattor och jag tycker att de fungerar bra. Nackdelen är den sjukligt kassa kvalitén. En sådan matta höll endast en vecka för min del, vilket är trist. Men jag rekommenderar inte heller Konami's mattor då jag tycker att de är lite för tjocka och "pluffisga". Själv kör jag på en jäkla budgetmatta för 60 kr som hållt i ett år nu och har en exellent respons fortfarande. Dock glider den runt avskyvärt mycket så tejp mot golvet är ett måste.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Joytech-adaptern funkar ICKE. Jag har sjläv testat med en sådan och de funkar inte som de ska när man trycker ner den vänstra och den högra pilen samtidigt.

Jag har själv använt Joytechs mattor och jag tycker att de fungerar bra. Nackdelen är den sjukligt kassa kvalitén. En sådan matta höll endast en vecka för min del, vilket är trist. Men jag rekommenderar inte heller Konami's mattor då jag tycker att de är lite för tjocka och "pluffisga". Själv kör jag på en jäkla budgetmatta för 60 kr som hållt i ett år nu och har en exellent respons fortfarande. Dock glider den runt avskyvärt mycket så tejp mot golvet är ett måste.

Tack för alla svar.

Det verkar vara en liten vetenskap det här, någon som har någon lyckad kombination mellan matta och pc?

Var hittade du din budgetmatta för 60kr, utomlands?
Länkar till webshoppar med converters som fungerar skulle vara kul.

Hittade en X-box dansmatta:
http://chipper.se/index.php?main_page=product_info&products_i...

Någon som vet hur konveteres mellan xbox och pc är?
borde ju vara bättre eftersom en x-box är mer lik en dator än en PS2?

Denna verkar bra:
http://chipper.se/index.php?main_page=product_info&cPath=2_20...
Koppla upp till 4 st xbox handkontroller till din dator.

DirectX Force Feedback
Kompitabel med Win 98/ME/2000/XP
Plug & Play
Stöd för både Digitala och analoga knappar och styrspak

Permalänk

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=38&jssCart=f1b915704a...

Här är lite information om olika mattor och adaptrar som fungerar.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
http://www.psxcare.com/section.php?xSec=38&jssCart=f1b915704a...

Här är lite information om olika mattor och adaptrar som fungerar.

PSXcares converter för 300 ska ju tydligen fungera, MEN är det bara till deras mattor eller är det bara convertern det egentligen hänger på ifall en matta ska fungera?

I sådant fall köper jag 2 billiga mattor och en converter på PSXcare, för 700kr mattan som dom tar är lite saftigt för mig.

Permalänk
Avstängd

EMS2-covertern är den som fungerar bäst. Hade en annan innan, bytte för ett par dagar sen. Fungerar perfekt, både i StepMania 3.9 rc2 och 3.00-final.

Kör med Joytechmattan änsålänge, har planer på att uppgradera till metall snarast dock.

Tycker du ska satsa lite pengar från början om du tycker det är roligt. Lär löna sig i längden.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att SuperJoybox (eller vad den heter) är bäst. Ser ut som en blå pil, typ. Kan lägga upp en bild om ni vill ha.

Min matta går att köpa på www.lik-sang.com. Men de finns i Sverige med, dock vet jag inte vart.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera att inte handla från PSXcare, överpris så det skriker om det imo. EMS2-adaptern kostar ju t.ex. $15 hos liksang (eller 20 euro om man köper från Europa-affären).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Skulle rekommendera att inte handla från PSXcare, överpris så det skriker om det imo. EMS2-adaptern kostar ju t.ex. $15 hos liksang (eller 20 euro om man köper från Europa-affären).

TV-spelsbutiken här i stan (Linköping) skickade efter den åt mig, gick på 169:- allt som allt. Jäkligt schysst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
TV-spelsbutiken här i stan (Linköping) skickade efter den åt mig, gick på 169:- allt som allt. Jäkligt schysst.

Så EMS2 adaptern den FUNGERAR alltså.

Tv-spelsbutiken i linköping har den något namn, tänkte slå en pling och kolla ifall dom kan göra ett pris på konverteraren och ifall dom har ett par mattor.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko
Så EMS2 adaptern den FUNGERAR alltså.

Tv-spelsbutiken i linköping har den något namn, tänkte slå en pling och kolla ifall dom kan göra ett pris på konverteraren och ifall dom har ett par mattor.

Vet inte vad dom heter för tillfället. Dom har bytt namn typ 20 ggr senaste året bara, men kan ta reda på ett nummer, iaf försöka. Vänta du bara.

EDIT: Har hetat Tradition och allt möjligt, verkar ha haft lite "vilken kedja av butiker ska vi ingå i"-problem. Ska höra med syrran när hon kommer hem, hon känner en som jobbar där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Personligen tycker jag att SuperJoybox (eller vad den heter) är bäst. Ser ut som en blå pil, typ. Kan lägga upp en bild om ni vill ha.

Min matta går att köpa på www.lik-sang.com. Men de finns i Sverige med, dock vet jag inte vart.

SuperJoyBox (SuperDualBox, har den fler namn?) finns på www.nathell.com , jag har en sån också. Hittils så har den fungerat bra med min joytech-matta.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja hitta en affär som säljer en fungerande konverterare och som också äljer billiga mattor i stil med joytech, i det här skedet vill jag inte satsa på något mer för jag vet inte hur mycket jag kommer använda dom.

www.nathell.com har ju konverterare men inga mattor.
http://www.psxcare.com har både men är svindyrt (1700 för allt jag vill ha)
www.lik-sang.com hade ju bra sortiment men ligger ju inte i svergie, vill hellst ha postförkott, minst krångel så.
www.webhallen.com har billiga mattor men ingen konverter som fungerar.

Ge mig en "Combo" som fungerar, för beställer jag från 2 ställen blir frakten skyhög. 150kr *2

Permalänk
Avstängd

http://www.stepmania.com/stepmania/wiki.php?pagename=USBAdapt...

Kolla där om du inte redan gjort det. För converter-råd då alltså. Ska leta lite efter svenska sidor. Kul att fler och fler får upp ögonen för detta geniala spelsätt iaf. Tummen upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo satt och körde det förra helgen hos en kompis på en projektor, fast han har bara tangentbord så det är dags att inhandla lite riktiga grejor.

Tackar och bockar för all hjälp.

Permalänk
Medlem

Jag använder en Joytech dansmatta och den fungerar klanderfritt bortsett från att den glider. Det är ju dock lätt löst med de gummifötter som medföljer. Dock använder jag Stepmania porten till XBOX, så jag vette fan vilka konvertrar som fungerar tillsammans till PC.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Här finns adaptrar och mattor, som funkar tillsammans, att köpa.
http://www.monkeygames.se/

Kan passa på att tipsa om www.ddrsverige.com

Permalänk
Medlem

Jag kör på en sån här matta och den fungerar kanon. Sensorerna är stora, reagerar bra och den har "anti-slip" under som fungerar utmärkt(Ok, nu börjar det låta lite väl reklam-aktigt..) Men de andra mattorna jag testat har inte varit i närheten av den där.
Till den så använder jag en EMS2-adapter.

Har faktiskt precis spelat i typ två timmar

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Här finns adaptrar och mattor, som funkar tillsammans, att köpa.
http://www.monkeygames.se/

Kan passa på att tipsa om www.ddrsverige.com

Tack så oerhört mycket för länken, blir till att beställa snarast.
Nu finns det två paket att köpa, Super dual box eller EMS2?

Knepig affär, det står att man kan hämta grejerna i örebro, men inte vart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko
Tack så oerhört mycket för länken, blir till att beställa snarast.
Nu finns det två paket att köpa, Super dual box eller EMS2?

Knepig affär, det står att man kan hämta grejerna i örebro, men inte vart.

Jag skulle nog säga paketet med EMS2-adaptern. Nu vet jag inte hur super dual boxen är men jag har iaf inte haft några som helst problem med EMS2

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Jag skulle nog säga paketet med EMS2-adaptern. Nu vet jag inte hur super dual boxen är men jag har iaf inte haft några som helst problem med EMS2

Då slår jag till på den då.

Det enda som stor om kontant hämtning är detta:
Väljer du "Hämtas - Kontant" så måste du skriva om du tänker plocka upp din beställning på ett konvent eller om du kan tänkas hämta din beställning i Örebro.

Var i örebro, känns ju surt att besälla grejer och inte veta var man kan hämta det, avvaktar nog tills jag fått tag på grabben och snackat med honom.

Permalänk
Medlem

Kör även jag på EMS USB2 adaptern, fungerar ypperligt!
Mattorna är av märket Joytech och inhandlade på Tradition här i Uppsala

Och i äkta SweC-anda; BILDER!

DansStation
Överblick
Convertern

Och ja, det är en projektor uppe till vänster

Edit:
Köpte convertern på Lik-Sang Europe.
Fyra dagars leveranstid.

Edit 2:
56k, se upp för bilderna...

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Avstängd

Elipsion: Detta är fan läskigt, har samma laptop och matta som du.

Eller är det en HP nc8000? Kanske ser fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
Elipsion: Detta är fan läskigt, har samma laptop och matta som du.

Eller är det en HP nc8000? Kanske ser fel.

nc6000

God bless IT-Gymnasiet

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

Köp inte adaptern bara, ska du ha en adapter så ska du ha EMS2 eller Super Dual Box. Mattorna ska nog vara bra (om man nu gillar mattor) :).

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm
ems2 fungerar alltid, MEN, den släpar en del om jag ska vara helt ärligt....kanske man ska säga laggar/hänger efter

detta är min och mina vänners erfarenheter med ems2....vi är 4 st.

Vi kör alla konami-mattan (eller, jag gjorde det innan jag skaffade platta)
konamimattan (som f.ö. är en av de bästa) verkar dock INTE vara kompatibel med många adaptrar som fungerar till andra mattor, t.ex. smartjoy plus
Själv körde jag PS Joy Converter till min konami, och nu till min platta - fungerar perfekt.
Synd då att den inte verkar säljas längre

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Körde remixen på butterfly för ett tag sedan och fick ett score iaf jag är nöjd med.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/butterfly.gif

Missade en pil i början annars klarade jag hela, undrar hur det kan vara så kul att trycka på pilar i takt till musik?

Permalänk
Medlem

Är det där Dance with intensity ?