Stepmania, DDR, Dansmattor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Är det där Dance with intensity ?

Nej det är bara ett annat theme till stepmania.

Permalänk
Medlem

Känner ni att discodansar-kunskaperna blir bättre tack vare spelandet?;)

Visa signatur

Nunca te acostaras
sin saber una cosa más

Permalänk
Medlem

Jag hängde inte med...
Jag vill också helst ha ett komplett paket (till PC) utan att behöva beställa från två ställen. Vart hittade du de där paketen "Super dual box eller EMS2" ?

Apansson:
Affären i Linköping heter EB-games nu för tiden. Hade de hjälpt dig plocka ihop ett komplett paket eller bara beställt adaptern till dig?

Permalänk
Medlem

Joytechmattor är skit. Köp en bättre. Konamimattor har problem med att bakåtpilen slutar funger. Rätt vanligt. Men det borde dom ha fixat till nu. Själv köra jag med en Ignition 2.0 som är underbar. Den bästa mjuka mattan utan tvekan. Den håller i evigheter, nästan lika bra som en Cobalt Flux. Och föväxla den inte med Ignition deluxe som är skräp.

Adapter skall du köpa en Super Dual Box eller EMS2 från www.monkeygames.se.

WWW.DDRSVERIGE.COM

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tetsuwan
Jag har en lite äldre version av den mattan, och en sådan konverter.

I Stepmania kan man inte trycka åt höger och vänster samtidigt.
Men jag löste det genom att köra med dom andra knapparna (ring, fyrkant osv), så jag får vrida mattan 45grader för att hamna rätt.

Jag tror det beror på konvertern, för min kompis har samma problem, men en annan matta.

Kvalitén på mattan är inte heller den bästa, men den duger

Sitt inte och ljug din nabb. Klart man kan trycka åt båda hållen. Det är bara din adapter som inte har joyaxis eller vad det heter. Det är inte så många spel där man skall trycka upp och ner eller höger och vänster sammtidigt effter som dom i vanliga spel slår ut varandra.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sephirot
Jag hängde inte med...
Jag vill också helst ha ett komplett paket (till PC) utan att behöva beställa från två ställen. Vart hittade du de där paketen "Super dual box eller EMS2" ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KConny
Joytechmattor är skit. Köp en bättre. Konamimattor har problem med att bakåtpilen slutar funger. Rätt vanligt. Men det borde dom ha fixat till nu. Själv köra jag med en Ignition 2.0 som är underbar. Den bästa mjuka mattan utan tvekan. Den håller i evigheter, nästan lika bra som en Cobalt Flux. Och föväxla den inte med Ignition deluxe som är skräp.

Adapter skall du köpa en Super Dual Box eller EMS2 från www.monkeygames.se.

Köpte mina grejer ifrån samuel på monkeygames, vi träffades i örebro och bytte pengar mot varor.

Ett stycke EMS2.
2 x dom mattorna han säljer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko
Köpte mina grejer ifrån samuel på monkeygames, vi träffades i örebro och bytte pengar mot varor.

Ett stycke EMS2.
2 x dom mattorna han säljer.

OK. Det är gtymmt av honom att ha det företaget själv, och få det att lyckas gå runt. För det finns ingena annan stans att köpa sakerna.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk

Ville inte starta en ny tråd, när det finns en så gammal fin tråd om DDR
Tänkte köpa mig en matta själv, och har tittat på den här:
http://www.positivegaming.com/shop/index.php?viewitem=6

350,- för mattan, och 140,- för adaptern.
http://www.positivegaming.com/shop/index.php?viewitem=19

Men någon som vet om den mattan är värt pengarna? Eller ska man titta efter lite dyrare saker med en gång?

Ska då användas till PC, och har aldrig haft någon matta förut

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Ville inte starta en ny tråd, när det finns en så gammal fin tråd om DDR
Tänkte köpa mig en matta själv, och har tittat på den här:
http://www.positivegaming.com/shop/index.php?viewitem=6

350,- för mattan, och 140,- för adaptern.
http://www.positivegaming.com/shop/index.php?viewitem=19

Men någon som vet om den mattan är värt pengarna? Eller ska man titta efter lite dyrare saker med en gång?

Ska då användas till PC, och har aldrig haft någon matta förut

Jag skulle rekomendera en Konami-matta om man ska köpa en matta i den prisklassen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR
Jag skulle rekomendera en Konami-matta om man ska köpa en matta i den prisklassen.

Någon speciell man ska titta efter?

Visa signatur

- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Hedersmedlem

jag tror bara det finns en sort från konami

deras matta är kanon om du hittar en ordentlig adapter som inte laggar, iaf om du vill köra 9or och svårare

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
jag tror bara det finns en sort från konami

deras matta är kanon om du hittar en ordentlig adapter som inte laggar, iaf om du vill köra 9or och svårare

Sitter och googlar efter det.. Men hittar inget. Iallafall inte i Norge

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

vad googlar du efter?
hur många konami-mattor det finns?....

sålänge dom inte släppt någon ny den senaste tiden har dom bara en

vad gäller adaptrar rekommenderar jag PS joy converter om du hittar en sån....tror inte dom tillverkas längre, men den tycker jag har absolut bäst respons av alla jag testat

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
vad googlar du efter?
hur många konami-mattor det finns?....

sålänge dom inte släppt någon ny den senaste tiden har dom bara en

vad gäller adaptrar rekommenderar jag PS joy converter om du hittar en sån....tror inte dom tillverkas längre, men den tycker jag har absolut bäst respons av alla jag testat

Googlar efter webshoppar i Norge som säljer dansmattor, och som möjligen skulle kunna ha en konami matta. Men ser ut som om jag måste till utlandet, lite jobbigare då.
Vi får se vad som händer, 350,- är ju inte mycket.. Kan ju alltid prova, och sen köpa en ny

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

BÖG

JEK ER S NEL BÖÖÖG ADDA MIN MSN: sir_psycho22@hotmail.com

Visa signatur

AMD64 3000+ | DFI LanParty UT 250Gb | 2*256mb pc3200 OCZ Limited Edition (2-2-2-5 255mhz @ 3.1v)| 2x Maxtor 80gb + 200gb WD + 2x 160gb WD | | Club 3d x800pro @ XT PE | Antec TP 480w