Permalänk
Medlem

Hur många kan bara ha 56k?

Tänkte bara kolla hur många som sitter i samma roliga läge som mig, nämnligen att jag endast kan få 56k modem. Och jag räknar inte med satelit då.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Jag tillhör tydligen framtiden

Permalänk
Medlem

Fast ni kan ju hålla med om att 56k är stenålder?
Det enda som går att göra med det är att slösurfa, sitta på MSN och tanka småfiler på <10MB..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

japp tillhör med stenåldern, det är verkligen skittråkigt. Här är det inte ens planerat att byggas ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Fast ni kan ju hålla med om att 56k är stenålder?
Det enda som går att göra med det är att slösurfa, sitta på MSN och tanka småfiler på <10MB..

det finns nåt som heter att flytta om du ska ha snabbare än modem

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

pytonOrm: jag anser inte att man ska behöva flytta för att kunna få bredband.
Jag gillar huset jag bor i och så, bara jobbigt att det ska ligga 3km utanför staden och just i den området som inte är utbyggt

EDIT: en komisk grej....
En på min MSN gladar på att han inte fått sitt 24Mbit än på en månad...jag har bara väntat på minst 0,5Mbit i några år

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Telia 10/10MB "riktigt bredband" som folk brukar säga.

Permalänk
Medlem

Mindre glad modemanvändare. Får i bästa fal 42-45

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
det finns nåt som heter att flytta om du ska ha snabbare än modem

Vettig orsak att flytta haha...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag hade modem för inte så länge sen... men ÄNTLIGEN så byggdes det ut och hela min värld förändrades

Lite dramatiserat kanske men

Jag lider med er men Teracom bygger ju ut på orter där ingen annan vill bygga ut, har ni kollat deras hemsida ?

En Fd 56k användare.

// Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Det finsn via satellit, så bredband KAN alla ha...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Det finsn via satellit, så bredband KAN alla ha...

I min mening är inte satellit inte mycket mer bredband än 56k. Och det funkar väl inte ovanför Örebro?

Förövrigt var jag fast i 56k träsket fram till december förra året då på en gång både Skanova och ett lokalt företag bestämmer sig för att uppgradera telestationen Så jäkla jobbiga dom är, så fort en operatör dyker upp på en telestation ska alla dit så att dom kan konkurrera om kunderna. Går absolut inte sträva efter att bygga ut telestationer som inte är utbyggda än..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
I min mening är inte satellit inte mycket mer bredband än 56k. Och det funkar väl inte ovanför Örebro?

Nä, det är ju inte flatrate, men går hyfsat snabbt, fast dryg ping då...

Eller jo, flatrate kan man få av vissa, fast då kostar det 16.000:- i startavgift...

Varför fungerar det inte ovanför örebro?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aries
Jag hade modem för inte så länge sen... men ÄNTLIGEN så byggdes det ut och hela min värld förändrades

// Mvh Daniel

Min värld förändrades radikalt, har haft 0.5mbit sedan i Maj förra året. Sitter fortfarande nästan dygnet runt.

Ska beställa 24mbit när vårat abonnemang har gått ut (Maj/Juni)

Visa signatur

AMD 2500+ @ 3200+ , 512 DDR , Ge Cube Radeon 9800 Pro , 120 gb

Permalänk
Medlem

Bytte nyligen upp från 56k modem till 24mbit (!)
Har inte kunnat få bredband förrens nu, och jag lovar.. (det är skillnad)

Visa signatur

Deviations Hemsidan

Har lagt ut över 13000 på mp3 spelare och tillbehör - iAudio x5:an är störtskön

Permalänk
Medlem

bor ni i en koja i skogen eller?

Permalänk
Medlem

Sa upp mitt 0.5 Mbit abbonemang 2001 efter att ha haft det i 3 år och uppgraderade till Bostreams Xstream jag fortfarande har kvar..

Jag skulle gärna vilja pricka i stenolder, är bra trött på adsl men enligt komentarerna i denna tråd får jag väll sätta mig på framtiden

Permalänk
Medlem

jag hade nog ärligt talat i dagens läge inte flyttat till en lägenhet/hus utan kabel. Jag hade nog flyttat om jag inte haft kabel också.

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxi
bor ni i en koja i skogen eller?

säg inte så

tur för dig att jag fick mitt i november annars hade det blitt andra bullar

Permalänk
Medlem

Det går att köra dubbelriktat via satelit om man vill. Dock inte flatrate

instavgift 20.000 plus moms samt 1000 kr/månad för max 3GB.

Jag bor inte i skogen men telia anser inte att vi 250 kunder är värda 100.000 i investering vilket är vad som krävs för att fiberansluta stationen.
Vorde den fiberansluten så skulle den ha varit utbggd enligt ansvarig planerare på skanova

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415