Windows XP billigast, var?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Docksider
Home är helt obrukbart i min mening, usch man kan inte ens få sökvägen i fönstren

Okey thx, I´ll keep that in mind..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
Det är klart att man alltid kan ladda ner saker å ting som man behöver, "nätet är världens störta mjukvarubutik, som dessutom är gratis" brukar jag säga..

MEN....och har support m.m....

Tänk på att du inte får support av Microsoft om du köper en OEM licens. Dvs du får ingen support alls, möjligtvis där du köpte licensen ifrån, men inte Microsoft...

Och du vill ha SP2

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Tänk på att du inte får support av Microsoft om du köper en OEM licens. Dvs du får ingen support alls, möjligtvis där du köpte licensen ifrån, men inte Microsoft...

Och du vill ha SP2

Vadå, support får man ju här!?

Permalänk
Medlem

Pluggar du på universitet/högskola bör du kolla om de har något avtal med MSDN:AA, samt att du är berättigad att använda det.
Där kan du få bl.a. Windows XP Professional (engelsk version) alldeles gratis och lagligt.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Nej går bara gymnasium än så länge...

varför vill ja ha SP2?

Men alltså, ingen support...om nån har "snott" min cdkey så den typ blir ogiltig eller nåt kan man ringa in och få en ny key, sånt måste ju gå även med OEM versioner? eller räknas det oxå som support?

tycker jag inte det borde..det är ju inget som är fel direkt..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel

Vadå, support får man ju här!?

Visst, får han det. Men han sa han fick support, tänkte bara nämna det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
Nej går bara gymnasium än så länge...

varför vill ja ha SP2?

Men alltså, ingen support...om nån har "snott" min cdkey så den typ blir ogiltig eller nåt kan man ringa in och få en ny key, sånt måste ju gå även med OEM versioner? eller räknas det oxå som support?

tycker jag inte det borde..det är ju inget som är fel direkt..

Man vill alltid ha nyaste Windows skulle jag vilja säga. Dessutom så kommer Microsoft att kräva det när som helst.
För att vara helt ärlig så vet jag inte vad som händer om du skulle "tappa" din cd-key. Normalt så hadde du blivit skickad vidare till företaget som sålde dig OEM-produkten (oftast Dell, HP osv), eftersom dom har cd-key'ar.
Tror faktisk inte Microsofts support har tillgång till att göra OEM-keys, fast det kan säkert någon ifrån Piteå svara på :p.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"