Nyformaterad; Windowsproblem

Permalänk

Nyformaterad; Windowsproblem

Tjenare!
Jag formaterad min brors dator igår och allt gick smidigt och bra. Det sista programmet jag installerade var Photoshop CS(1). När det var färdigt skulle jag starta om datorn men då startar inte windows. Bilden blir helt enkelt bara svart och sen är det inget med det.
Det går att starta upp i felsäkert läge och jag har provat att ta bort photoshop, samt stänga av onödiga program som starta samtidigt med datorn i msconfig, men fortfarande kan den inte startas vanlig.

Har någon förslag på vad det kan vara och någon lösning på problemet?

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem

Ge oss lite systemspecs också

Permalänk

Åter igen har det blivit något fel. Jag formaterade om datorn och installera om allt. Frid och fröjd fram till att daemon tools skulle installeras. Då kommer det upp en ruta som säger:
"Det gick inte att aktivera installationsprogrammet för SCSIAdapter. Kontakta maskinvaruåterförsäljare för besked"
Nu är frågan. Vad i helskotta är detta!? Han har ingen SCSI!?
Kan tillägga att jag provat med Alcohol 52% också som är ett motsvarande program. Samma fel..

Det har också börjat ploppa upp när man startar datorn en liten ruta i nedre högra hörnet som talar som att:
"Det virtuella minnet är för lågt och Windows håller på att utöka det. Under tiden kan program nekas bla bla bla..."
Den har aldrig gjort såhär förut. Så något är ju på tok.

Kör för övrigt Windows XP Pro med SP2 installerat.

Visa signatur

Set My Path