Permalänk

Ps2

Funderar på att köpa ett chip till min Lilla PS2. Och har hört olika saker om "DMS4 EZI PRO". En del säger att det funkar i den, andra säger att det chippet bara funkar i den stora PS2an. Så jag hoppas ni som är experter kan säga hur det är.

Funkar det chipet iden lilla PS2an?

Visa signatur

bjomark77.

Permalänk
Medlem

Jag är inte hundra men jag har för mig att det chippet inte funkar i den lilla PS2:an. Den blir överhettad om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

DMS4 Lite är det som ska användas i PSTwo.
Enda skillnaden är att det inte har inbyggt minne på chippet, så du kan inte lägga in program på det.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

jag har ett DMS4 Lite i min PS2 v9, jag är sjukt nöjd.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

PS2 Konsoll Slim edition med DMS4 Lite
PS2 Konsoll Slim edition med DMS4 PRO
PS2 Konsoll Slim edition med Muppet Chip
PS2 Konsoll Slim edition med Ripper 3.1

Dom säljer www.swemods.com så dom borde funka då allt

Permalänk

Hur svår är det att chippa pstwo?
Jag har sett lite instruktioner och det verkar väldigt krångligt, sen måste man väl fixa det där med att cd-läsaren får för hög spänning eller vad det var?

Permalänk
Medlem

Lånar din tråd

Någon som erfarenhet utav:
Swap Magic 3 + Slide Tool för PS2
&
Flip Top för Swap Magic till PS2 v4-v10

Funderar på sådan..slipper man löda i PS2.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Lånar din tråd

Någon som erfarenhet utav:
Swap Magic 3 + Slide Tool för PS2
&
Flip Top för Swap Magic till PS2 v4-v10

Funderar på sådan..slipper man löda i PS2.

Med "DMS4 EZI PRO" behöver man inte heller löda.

http://www.swemods.com/catalog/product_info.php/cPath/3_20/pr...

Och där fick jag svar på min fråga också, att den inte fungerar på Lilla PS2an.

Men på den gamla funkar det bra.

Visa signatur

bjomark77.

Permalänk
Medlem

" OBS: Har du nya "PS TWO" SCPH-70004 rekommenderar vi endast DMS4 "lite" eftersom DMS4 "pro" kan bli överhettat vilket isåfall innebär att man måste låta sin ps two svalna av några minuter varje gång man vill byta till ett annat spel. "

från http://www.psxcare.com/section.php?xSec=8
hört flera som haft det problemet också

Permalänk
Medlem

DMS4 EZI PRO

- Senaste chippet från DMS TEAM

- Passar (SCPH-30004R <- rekommenderas ej, finns risk att ha sönder benen på ett chip), SCPH-39004, SCPH-50004
- Om du har SCPH-50004 måste du vara försiktig när du använder brända skivor, alternativt modifiera laserstyrchippet från 12V till 5V vilket kräver lödning. Annars smälter spolarna i lasern om den försöker läsa en svårläst skiva.

- Om du har V5/V6 rekommenderar vi INTE detta chip, och vi erbjuder ej montering av det i den versionen (scph-30004R) eftersom risken är stor att man skadar benen på en processor

- Levereras med ett "legal" BIOS pga det EU direktiv som gäller i vissa länder och snart även i Sverige vilket förbjuder chip som kan kringgå kopieringsskydd.
- Ladda hem "TOXIC BIOS" och uppgradera chippet om du vill kunna starta backuper av PS1/PS2 spel.

- Alla spel startar direkt
- Öppnar alla DVD-regioner
- Tar bort problemet med grön bild med RGB-kabel när man ser på DVD-film, även på SCPH-39004
- Kompatibelt med spel på flera skivor
- Kompatibelt med de nya 9GB originalspelen
- Bästa tänkbara kabel för monteringen medföljer
- Chipet går att stänga av
- Vi säljer endast originalet

Var mer risker än med ett chip man löder in verkar det som...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]