Permalänk
Medlem

Angående halebop

Det ska ju tydligen bara vara gratis att ringa till halebop-kunder. Jag ringer gratis till alla i telias nät. Är det nån annan här som gör det?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

jag har också märkt det, men inte klagar jag antar att det är för att dom ligger på samma nät. man kan ju även göra telias kunskapstest och få 100spänn extra insatt på kortet (http://trainingcentermember.telia.se).

Permalänk
Medlem

Jepp, såg det för några dagar sen. Det skojiga är att jag svarade på de frågorna förra året

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Jag har ringt gratis (för bara uppkopplingsavgiften) till alla Teliamobiler ända sedan de bytte prislista för 3 månader sedan.
Har nämnt det ett antal gånger på detta forum med, men det brukar alltid vara nån pantad snubbe som INTE har Halebop som börjar påstå att det inte går...

Dock, det är inte meningen att det ska gå och kommer (nog?) ändras i framtiden. Men tills dess är det hyggligt billigt att ringa med HB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil

Dock, det är inte meningen att det ska gå och kommer (nog?) ändras i framtiden. Men tills dess är det hyggligt billigt att ringa med HB

Precis, lite förvånad är jag att det fortfarande går. Men det är väl bara att tacka och ta emot för er som har HB. Dessutom kör HB med en sommarkampanj med MMS=49 öre och ingen minimidebitering på 49 kr/mån heller.

Själv är jag dock en lågringare, så Djuice passar mig bäst eftersom de inte har någon minmidebitering (förutom 30 kr om du inte använder telefonen ALLS under en månad, men så låg användning har jag inte).

Permalänk

Jag slutade att använda halebop p.g.a. minimidebiteringen. Det var inte kostnaden i sig som fick mig att byta, utan det var för att man aldrig hade någon koll på hur mycket man hade ringt för under månaden och när det skulle dras. Om man hade haft nån möjlighet att kolla det så hade det inte varit så dumt.

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

Nu kostar det iaf att ringa telia

Permalänk
Medlem

mm, det är nog därför mitt kort är tomt

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

jepp :/

Vad menas med minimi debitering? (Skulle jag ha läst villkoren innan jag skaffade halebop? ).

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
jepp :/

Vad menas med minimi debitering? (Skulle jag ha läst villkoren innan jag skaffade halebop? ).

Minimidebitering innebär att operatören tar ut en minsta avgift varje månad, även om du inte ringt för så mycket. I Halebops fall handlar det om 49 kr/mån. D.v.s. om du ringt för 25 kr, skickat sms för 10 kr och wappat för 5 kr så kommer du upp i 40 kr totalt. Men Halebop drar ändå 49 kr från ditt konto.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berkan
Minimidebitering innebär att operatören tar ut en minsta avgift varje månad, även om du inte ringt för så mycket. I Halebops fall handlar det om 49 kr/mån. D.v.s. om du ringt för 25 kr, skickat sms för 10 kr och wappat för 5 kr så kommer du upp i 40 kr totalt. Men Halebop drar ändå 49 kr från ditt konto.

Nja, de drar väl de resterande 9 kronorna? Så har i alla fall jag fattat det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Nja, de drar väl de resterande 9 kronorna? Så har i alla fall jag fattat det.

Jo, det var det jag menade, men jag ser nu när jag läser mitt inlägg att jag var lite otydlig. De första 40 kronorna är ju redan dragna från kontot. (Jag har själv abonnemang och då betalar man ju allt i efterskott, därav min otydliga formulering)