Permalänk

Problem med AMD +3500 64!!!

Hejsan

Jag har problem med min dator när jag spelar nåt spel så efter typ 10-15m så kollapsar min dator och skärmen blir svart fläkten låter jätte högt när man spelar spel jag fick fläkt när jag köpte processor standard alltså jag undrar är det fläkten som är problemet eller någontig annat

jag har nvidia 6600GT och
den här moderkort
http://se.asus.com/products/mb/socket939/a8v-e-d/overview.htm

ifall om det är fläkten kan ni ge nån tips

tack för hjälpen

Permalänk

kolla cpu tempen när du spelar om inte det funkar tästa klocka ner cpun om inte det funkar tästa dra ner lite på graffe kortets vcore

Permalänk
Medlem

kan vara nätagget..

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borrre
kan vara nätagget..

Precis, hur många W ligger det på och vilken strömstyrka på +12 V (A)? Du kanske vet vad det heter?

Permalänk

Hejsan

Min nättaggregat ligger på W350

Permalänk
Medlem

det är förmodligen för svagt, vad är det för märke? hur många A ligger +12V på?

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamaz2000
Hejsan

Min nättaggregat ligger på W350

Med ganska stor sannolikhet är det nätagget som är för klent. Du har kopplat in extraströmmen från nätagget (4-pin) till moderkortet, va? Den borde iofs inte ens starta utan den inkopplad...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av borrre
det är förmodligen för svagt, vad är det för märke? hur många A ligger +12V på?

Hej eko

Permalänk

Hejsan

aa jag kopplade eatx 24pin och atx12v utan atx12v grafikort fungerar inte
men konstigt nog datorn kan stå dygnet runt utan att hänga sig men så fort jag ska spela nåt så låsas datorn och skärmen blir svart efter 20 min spelade så får jag starta om den igen

kanske fläkten för att den låter jätte mycket när man börjar spela eller ?

tack för hjälpen

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamaz2000
Hejsan

aa jag kopplade eatx 24pin och atx12v utan atx12v grafikort fungerar inte
men konstigt nog datorn kan stå dygnet runt utan att hänga sig men så fort jag ska spela nåt så låsas datorn och skärmen blir svart efter 20 min spelade så får jag starta om den igen

kanske fläkten för att den låter jätte mycket när man börjar spela eller ?

tack för hjälpen

Jag är inte riktigt med här. Det kablar du ska koppla till moderkortet från nätagget är den stora ATX-kontakten (20 el 24-pin) samt en 4-pin kontakt (kvadratisk). Ibland ska även grafikkortet ha en extra strömförsörjning.
Om du kopplat in allt installera då ett program som exempelvis SpeedFan som monitorerar de olika temperaturerna.

Permalänk
Visa signatur

Asus A8N-SLI dlx // A64 3k+ @1.8 (std) // Leadtek px6600GT extreme @ 585/1175; 0dB // Hitachi T7K250 // NEC ND3520 // A-Data PC3200 2x512 // AOpen H600B // 3DMark05: 4143

Permalänk
Medlem

När det gäller nätaggregat ta reda på: Tillverkare, Watt, och kanske viktigast hur många ampere (A) det klarar av på +3.3v , +5v och +12v. Det brukar stå på sidan av nätaggregatet.

Kan vara bra o veta hur många hårddiskar du har kopplade också.