värt att skaffa en GBA SP

Permalänk
Medlem

värt att skaffa en GBA SP

undrade om det är värt att skaffa en GB advanced sp kostar runt 80dollar jag va inne på att skaffa en NDS men nu blir det inte så så jag undrar är det värt att skaffa en GBA SP...

och vart kan man skaffa en laddare till den?

och funkar den bra med dom gammla gameboy spelen så som GBC/GB

testade en vanlig GBA och ett color spel det va mörkt man såg nästan ingenting :/

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

GBA med flashcart är väl värt sina pengar. Det finns många många godingar att spela. Lånade den combon av en kompis, spelade oavbrutet i över en månad.

Permalänk
Medlem

nja tänkte ha en plain GB spelar nu på min GBC men känns lite väll gammal skulle vilja hotta upp med en lite mer kraftigare consoll..

funderar på spel så som pokemon FF tactics och zelda

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ifall man har lite ont utav pengar eller helt enkelt inte ser att man vill ha ett NDS, så duger GBA SP gott och väl. Skärmen är upplyst, vilket gör att du kan se spelen helt utmärkt, till skillnad ifrån GBC och GBA. Det finns gott om spel till den som gör att du inte tröttnar i första taget och många utav dem är riktiga kvalitét s titlar.

Laddare finns lite varstans, det billigaste är att köpa en USB laddare för 50 spänn och ladda konsolen via din dator.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ifall man har lite ont utav pengar eller helt enkelt inte ser att man vill ha ett NDS, så duger GBA SP gott och väl. Skärmen är upplyst, vilket gör att du kan se spelen helt utmärkt, till skillnad ifrån GBC och GBA. Det finns gott om spel till den som gör att du inte tröttnar i första taget och många utav dem är riktiga kvalitét s titlar.

Laddare finns lite varstans, det billigaste är att köpa en USB laddare för 50 spänn och ladda konsolen via din dator.

yup är ganska sugen på den eftersom har en liten budget och eftersom bf2 kom in i bilden så blir det nog ingen ds men funderar på att skaffa GBC sp eftersom det är ju bra att man kan spela sina gammla spel på den och att man kommer undan ganska biligt också tänkte man behöver inte köpa nya spel heller finns olika ställen i usa där man kan få beg spel för en bilig peng... så fåse vad som händer kanske kommer undan biligt få fundera mera..........

hittade en ac laddare på webhallen men usb laddare är dom sega på att ladda upp consollen hur lång tid tar det???

blir säker nöjd med de eftersom jag forfarande spelar på min GBC som är 5-6år gammal slutade spela på den på ett bra tag eftersom hade inga nya spel till den me nu så fixade jag PM gold hahaha iam back....:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag och en polare delade på ett GBA SP när vi var och reste i asien i 3 månader.
Det blev en hel del spelande under regniga dagar och på eftermiddagen.

Nu när man kommit hem så spelas det knappt alls.
Så är man ute och reser mycket kan det vara bra att ha.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Jag har en gbasp med laddare ! om du vill ha så var snäll och skicka ett pm så den här tråden inte låses

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Jag har en gbasp med laddare ! om du vill ha så var snäll och skicka ett pm så den här tråden inte låses

hehe har en extra jag med, nu när man köpt DS

Permalänk
Medlem

jag har en ds om du vill ha PM ett bra pris and its urs

Visa signatur

rragon

Permalänk

Jag har en laddare som passar GBA SP och NDS här hemma, fick mitt GBA stulet
Kan sälja det för en väldigt liten peng, den är bara ivägen här hemma

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

hmm nja är inte direkt intresserad att köpa en beg consoll:) undrar bara om GBC sp va värt att skaffa nu ganska sugen på en sån nu när ds inte kommer på frågan finns ju roliga spel som zelda ett å annats super mario och pokemon hahaha och FF1&2 verka va intressant också...

Visa signatur

Permalänk

Klart att den är värd att skaffa - finns hur många bra GBA-spel som helst, och eftersom många är så pass gamla också är det inte svårt att få dem till en bra pris La upp en lista på spel i den här tråden.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG