Permalänk

Stora problem med MMS i K750i

Tja..
Skaffade mig en Sony Ericsson K750i för ett tag sedan och har en tid nu försökt få igång MMS på den. Jag har Halebop som leverantör (Telia). Jag har hämtat inställningarna från Halebop's hemsida, men det gick inte.. har även testa att hämta inställningarna för MMS och WAP i olika ordning osv.. inget av det fungerar. Kollade igenom inställningarna och såg att det var samma mms server som telia, så jag tog bort alla och testade med Telias inställningar, det gick inte heller.

Så då läste jag i manualen till telefonen och där stod det att man kunde gå in på www.sonyericsson.com/support och hämta iställningar där. Sagt och gjort, provade med det, men då står det bara som svar när inställningarna skall skickas "Service not avalible" (stavning?!) eller likn... så där kan jag inte ens få inställningarna skickade till min telefon.............

Någon som kan hjälpa mig, någon som haft liknande problem??

Tacksam för svar!

/awai-benda

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem
Permalänk

Testa att skicka efter inställningarna till K700i istället.
Jag hade samma problem men tog dom inställningarna istället så funka det sen.

Permalänk

Jaa... då har jag prövat en massa igen... det går fortfarande inte, nu kommer jag inte heller ut så att jag kan wappa :S detta är ju fan hel knäppt... suck... är det ingen som har de exakta manuella inställningarna som man skall ha?? Eller kanske en fin guide som man kan följa punkt för punkt..? Det skumma är att jag gjorde exakt samma sak när jag skaffade min T610 och då fungerade allt på en gång... fattar inte varför... gör ju förtusan likadant..! *uppgiven*

/awai-benda

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Surfa med GPRS Gör så här: 1 Kontrollera att din mobil kan hantera GPRS. 2 Kolla i handboken till din mobil hur du matar in information för att kunna surfa i mobilen. 3 Ange nedanstående information i din mobil. IP-adress: 010.254.254.254 Port: 9201 Bärare: GPRS APN: halebop.telia.se Startsida: http://wap.halebop.se Manuella inställningar för MMS: Gör så här: 1 Kontrollera att din mobil kan hantera MMS. 2 Kolla i handboken till din mobil i vilken meny i mobilen du anger information för att kunna MMS:a. 3 Ange nedanstående information i din mobil. Adress: http://mmss/ IP-adress: 193.209.134.132 Port: 9201 APN: mms.telia.se Användarnamn: mms Lösenord: telia

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk

Har nu prövat med manuella inställningar, går ej. Har prövat ytterligare ggr med de automatiska inställningarna och även kollat igenom dem så att de ska stämma. Går fortfarande inte, har ringt till Sony Ericsson, gått igenom inställningarna med supportkillen och allt ser ut att vara rätt.. Drog ur batteriet i ca 10s så att "kommunikations-hårdvaran" skulle nollställas (enligt SE-support).. fungerar inte.. vad ska jag ta mig till!?!??! Är det bara att reklamera skiten? :'(

/awai-benda

Visa signatur